Toon posts:

Asus A8N-SLI en 6600GT probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Snds gisteren heb ik totaal geen beeld meer op mijn pc.
Mijn pc lijkt te werken, hdd prutteld en hij komt ook in windows, alleen heb ik dus geen beeld.
Dit is een paar keer eerder voorgekomen, maar toen kreeg ik hem weer aan de praat door 20 keer te restarten en beetje met mijn graka te frummelen.

Echter sinds gisteren werkt hij dus totaal niet meer.
Ik dacht eerst dat het een mijn DVIkabel lag die brak was. Dus heb ik het geprobeerd met een D-SUB kabel. Weer kreeg ik geen beeld. Dus ik dacht dat het aan mijn monitor lag, andere monitor geprobeerd, weer geen beeld. Dus hierna concludeerde ik dat het misschien aan mijn grafische kaart lag. Toen sloot ik mijn boxen aan op mijn moederbord audiopoort en tot mijn verbazing hoorde ik System failed VGA test. Ik heb zon WATT metertje aan mijn voeding hangen, dus kwam ik op het wondere idee om te kijken of mijn graka misschien niet aanslaat. Na een beetje testen kwam ik er achter dat de verbruik met mijn graka erin hoger is dan zonder mijn graka. Met graka (schiet i=hij heen en weer tussen 180 en 200) zonder graka zo rond de 100-150) Hierna dacht ik dat het misschien aan mijn moederbord kon liggen.
Ik zette mijn moederbord op dual videokaart modus en prikte mijn graka in de 2de PCI-ex slot. EN jammer genoeg concludeerde ik dat ik nu wel beeld kreeg.
Dus waarschijnlijk ligt het aan de 1ste pci-express slot.
Wat zou er hier kapot kunnen zijn? Op kan het misschien aan de BIOS liggen? Iemand anders zelfde probleem gehad?

Bovendien, toen ik op de asus-site voor RMA informatie aan het zoeken was, zag ik Non-repair grounds staan. Ik zag daar dit plaatje: http://support.asus.com/r...px?no=201&SLanguage=en-us (klik links op Non-repair grounds en dan plaatje nr 1). Toen herinnerde ik mij opeens dat ik tijdens het vervangen van mijn NB-koeler een beetje was uitgeschoten met mijn schroevendraaier daardoor was het bovenste laag van één circuit van de NB naar de EZ card selector (single-, dual videokaart wissel kaartje) beetje weggescrhapen. Dit is echter alleen bij de bovenste laag. dus niet verder het bord in.
Nu is het probleem dat ik hem niet terug kan sturen voor garantie, omdat er ook paar andere circuits zijn weggeschrapen (naar andere onderdelen).
Zou dit echt het oorzaak kunnen zijn dat mijn pciexpress slot 1 niet meer werkt? Hij werkte tot gisteren wel, maar sinds vandaaag niet meer. Dit probleem heeft zich overigens paar keer eerder vorogedaan, maar zoals ik al zei gingen ze wel weer weg. Ik heb ook CMOS paar keer gecleared, zonder nut.

Mijn specs:
Amd athlon64 3200+
Asus A8n-sli deluxe - Bios versie 1013
2*512MB Kingston Hyperxx
XFX 6600GT
160GigHDD
Coolermaster Realpower 450W
Er loopt voldoende airflow door mijn kast (3*120mm koeler @ max)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2005 22:55 ]

Verwijderd

Ik zou niet gek vinden als het daar aan ligt hoor.

Kun je misschien een foto posten dan kunnen we zien of het nog te maken is.

Verwijderd

Topicstarter
Defect 16x pci-e slot, Asus A8n SLI .

Ik las net dit forum. Zelfde probleem als wat ik heb, maar er is geen oplossing gevonden.

Ik zal morgen ff proberen een foto te maken van dat krasje. (nu geen zin hele mobo eruit enzo :D )

Scheelt het trouwens veel tussen PCI-EX 16x en pci-ex 8x?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2005 23:09 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

offtopic:
nevermind

[ Voor 90% gewijzigd door BalusC op 04-11-2005 22:53 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:55
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 22:52:
Defect 16x pci-e slot, Asus A8n SLI .

Ik las net dit forum. Zelfde probleem als wat ik heb, maar er is geen oplossing gevonden.

Ik zal morgen ff proberen een foto te maken van dat krasje. (nu geen zin hele mobo eruit enzo :D )

Scheelt het trouwens veel tussen PCI-EX 16x en pci-ex 8x?
Nee, PCI-E 8x levert evenveel bandbreedte als AGP 8x, en is daardoor absoluut geen bottleneck voor een 6600GT