Windows valt om de 1 of andere reden steeds uit. Hij doet dit vaak in het begin nadat de PC is opgestart. Ik krijg geen waarschuwing of iets dergelijks te zien maar hij valt gewoon uit zonder pardon. Wat nu?
Troubleshooten.
wat heb je al gedaan om het probleem te achterhalen? Al eens gekeken in safemode wat het ding doet? Verder je hardware al eens getest.
en ook wel handig om te vermelden om wat voor een systeem het gaat, anders is het voor ons glazen-bol-werk
[ Voor 17% gewijzigd door TERW_DAN op 04-11-2005 22:14 ]
Verwijderd
Al een keer je geheugen getest met MEMTEST86+ ofzo?
Bij mij knalde Windows er ook om de zoveel tijd zomaar ineens uit.
In mijn geval was het een kapotte geheugenmodule.
Bij mij knalde Windows er ook om de zoveel tijd zomaar ineens uit.
In mijn geval was het een kapotte geheugenmodule.
Verwijderd
Heb je al de kans gehad om de event viewer te bekijken. Zo ja, staan er errors vermeld? En wat zeggen deze errors?
Staat er iets vermeld in het logboek.
Staat auto reboot na crash aan ?
need more input, need more own effort
Staat auto reboot na crash aan ?
need more input, need more own effort
Abort, Retry, Quake ???
Dual-Soft,
Hier kunnen we op GoT helemaal niets mee - en dit soort topics zijn op deze manier dan ook niet toegestaan
Op GoT verwachten we van iedereen die een topic opent dat hij zelf probeert z'n probleem eerst op te lossen door bv. eens rond te zoeken op GoT en met Google. Vertel dan in je topicstart ook even wat je zoal geprobeerd en zoal gedaan hebt zodat wij niet zaken gaan voorstellen die jij al lang geprobeerd hebt
Daarnaast is wat meer informatie wel handig - de informatie die je nu geeft is veel te karig om ook maar iets zinvols te kunnen zeggen.
Pas je je topicstart nog even aan?
Hier kunnen we op GoT helemaal niets mee - en dit soort topics zijn op deze manier dan ook niet toegestaan
Op GoT verwachten we van iedereen die een topic opent dat hij zelf probeert z'n probleem eerst op te lossen door bv. eens rond te zoeken op GoT en met Google. Vertel dan in je topicstart ook even wat je zoal geprobeerd en zoal gedaan hebt zodat wij niet zaken gaan voorstellen die jij al lang geprobeerd hebt
Daarnaast is wat meer informatie wel handig - de informatie die je nu geeft is veel te karig om ook maar iets zinvols te kunnen zeggen.
Pas je je topicstart nog even aan?
Vorige week hetzelfde gehad, wat niet betekend dat het hetzelfde probleem is.
Mn systeem ging van het ene op het andere moment helemaal uit & resette
Uiteidelijk bleek bij mij, mn pci kaarten niet lekker te zitten.
Als ik mn kaarten erin zet, en ik draai mn schroefje aan, dan wipt de andere kant iets uit het PCI slot.
Na verloop van tijd (je verschuift je computer vast wel eens), bleek dat genoeg te zijn om af en toe op zwart te gaan.
Mn ethernet en audigy cards waren de schuldigen.
Ligt het nou aan mn kast of de kaart? Ikke niet weten, maar heb eea met een dremeltje onderhanden genomen en nu loppt ie door. 100%. Succes.
Mn systeem ging van het ene op het andere moment helemaal uit & resette
Uiteidelijk bleek bij mij, mn pci kaarten niet lekker te zitten.
Als ik mn kaarten erin zet, en ik draai mn schroefje aan, dan wipt de andere kant iets uit het PCI slot.
Na verloop van tijd (je verschuift je computer vast wel eens), bleek dat genoeg te zijn om af en toe op zwart te gaan.
Mn ethernet en audigy cards waren de schuldigen.
Ligt het nou aan mn kast of de kaart? Ikke niet weten, maar heb eea met een dremeltje onderhanden genomen en nu loppt ie door. 100%. Succes.
Pagina: 1