[UPC] Al een week niet online te krijgen

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-02 20:03
Ik hang al sinds afgelopen zondag dagelijks met UPC aan de lijn omdat mijn internetverbinding het niet doet. Wellicht is hier iemand die me een stap verder kan helpen, want de UPC helpdesk lukt het niet en zij willen me niet doorverbinden met mensen MET verstand van zake.

Het probleem:
Sinds zondag dus geen internet. Ik krijg alleen een intern UPC IP adres toegewezen, een zgn. 10.*.*.* adres. Daarmee kom je in een welkom-scherm waar je gebruikersnaam en wachtwoord dient in te vullen. Dat doe ik, combinatie is 100% zeker goed, dit wordt ook bevestigd. Mijn gegevens worden vervolgens getoond, die dien ik te bevestigen. Daarna krijg ik de melding dat ik succesvol aangemeld ben en dat ik m'n pc moet afsluiten, modem 30 sec. van de stroom af, stroom er weer op en vervolgens pc weer aan. In de normale situatie krijg je nu in de UPC centrale een IP toegewezen. Ik blijf echter een 10-adres houden, en wederom terugkeren naar de welkom-pagina.

Modem werkt correct, ik heb nl. VOIP en kan gewoon bellen. Dit betekent volgens de helpdesk een goed functionerend modem. Probleem is volgens de helpdesk dat er aan hun kant geen IP adres gereserveerd wordt op het moment dat ik de melding krijg dat ik me succesvol heb aangemeld. Ze zijn er nu dus al bijna een week mee bezig om dit te fixen, nu ben ik dus ook op de pc van iemand anders dit aan het typen.

Zijn er mensen met ervaringen binnen UPC die dit probleem herkennen, of mensen die wellicht een idee hebben hoe dit op te lossen is? Ook met een telefoonnummer van de technische afdeling zou ik heel blij zijn, aangezien de helpdesk me niet wil doorverbinden. Met alle respect voor de helpdesk, deze studenten verdienen ook wat bij, expertise zit er niet. Elke dag nog een andere probleemanalyse gehad, en bovenstaande analyse is dan ook datgene wat me vandaag meegedeeld is.

Tot slot, vandaag een brief ontvangen waarin stond dat ik 5 dagen geen internet gehad heb, en dus recht heb op een restitutie van 16 euro. Die wil ik verdomme niet, ik wil een internetverbinding!!!

O ja, laat aub de gebruikelijke UPC grappen achterwege, dit is in 3 jaar tijd mijn eerste probleem met ze, en bovendien de diverse ADSL aanbieders die ik gisteren en vandaag gebeld heb konden me pas over een week of 4 online hebben, en bovendien moet ik eerst weer terug naar KPN met m'n telefoon. Andere kabelaanbieders hebben we helaas niet, dus da's ook geen optie.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-02 14:58
Vraag bij de helpdesk of ze een Case aanmaken naar ANS zij dienen namelijk dat soort problemen binnen 48uur (2 werkdagen) opgelost te hebben.

Ik ken persoonlijk wel het probleem dat het modem na de provisioning [i]geen[/i[ ip toegewezen krijg.
Maar dat is dan meestal "bekend" bij de helpdesk. UPC werkt intern behoorlijk snel kwa mailingen en als ip adressen op dreigen te raken dan weten de medewerkers dat vaak binnen 15min.

Ik werk BTW niet zelf op de helpdesk maar ik ben als monteur in het veld geweest dus ik weet er van alles vanaf. Probeer anders eens met 0800 - ******* te bellen (scheelt weer 10cent per minuut)

[ Voor 3% gewijzigd door Canaria op 05-11-2005 23:35 . Reden: posten van interne nummers is niet zo slim ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Van de week ook bij iemand geweest die zijn chello niet aan praat kon krijgen. (ook niet met de helpdesk) alles 100% goed invullen steeds, maar geen internet.
Ik heb toen maar handmatig de dns adressen ingevuld. en voila, internet werkte. Misschien niet exact het zelfde probleem als jij. Maar het proberen even waard denk ik.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-02 14:58
Br@m schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 23:17:
Van de week ook bij iemand geweest die zijn chello niet aan praat kon krijgen. (ook niet met de helpdesk) alles 100% goed invullen steeds, maar geen internet.
Ik heb toen maar handmatig de dns adressen ingevuld. en voila, internet werkte. Misschien niet exact het zelfde probleem als jij. Maar het proberen even waard denk ik.
Hij krijg een 10.* ip en dat is zoviezo een Lokaal ip adres.
Dus het zal niet aan de DNS liggen maar eerder aan de kant van UPC.

Wat ook nog mogelijk is maar waarschijnlijk heeft de helpdesk dat al geprobeerd.

Je MAC adres van je NIC veranderen en dan weer op niet door de provisioning halen ( http://prov.upc.nl ).

Succes in ieder geval

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

klaasbram schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 23:13:Probeer anders eens met 0800 - ******* te bellen (scheelt weer 10cent per minuut)
Dat is het monteurs-nummer. Op moment dat je dit belt en ze komen er snel achter dat je geen monteur bent dan wordt je er keihard af geknikkert.

Bel de helpdesk nogmaals en vraag of ze je internet-order opnieuw in het systeem zetten (opnieuw aanmaken). Daarnaast kan het zo zijn dat je mac-adres vaker voorkomt op het netwerk, probeer ook hier iets in te veranderen. Als dit nog niet werkt kan je gewoon een nieuw modem eisen en een monteur die deze komt instaleren en pas weg gaat op het moment dat het werkt of dat er een duidelijk probleem aangewezen kan worden.

[ Voor 1% gewijzigd door Canaria op 05-11-2005 23:34 ]

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

coelho schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 22:11:
Met alle respect voor de helpdesk, deze studenten verdienen ook wat bij, expertise zit er niet.
Zou je niet alle honderden helpdeskers over 1 kam willen scheren? Danku. Er zit juist een heleboel expertise.

Ik snap dat het irritant is dat jij steeds mensen treft die schijnbaar niet weten wat ze ermee aan moeten, maar dat betekent niet dat alle helpdeskers hetzelfde zijn. Je zou eens een dag mee moeten lopen op de helpdesk, dan zou je wel anders praten.
klaasbram schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 23:13:
Vraag bij de helpdesk of ze een Case aanmaken naar ANS zij dienen namelijk dat soort problemen binnen 48uur (2 werkdagen) opgelost te hebben.
Waar komt dat verhaal vandaan? :? Niet om je af te zeiken, maar knap dat jij aan de hand van de topicstart kunt beoordelen dat zij dit moeten oplossen trouwens.
Probeer anders eens met 0800 - ******* te bellen (scheelt weer 10cent per minuut)
Anders strooi je even met interne nummers? :? Dat nummer is voor monteurs/installateurs neem ik aan? Die kunnen niets voor hem doen dus je weet vantevoren al dat hij daar idd wordt doorverwezen naar het 0900-nummer.
klaasbram schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 23:23:
[...]

Je MAC adres van je NIC veranderen en dan weer op niet door de provisioning halen ( http://prov.upc.nl ).
De kans bestaat inderdaad dat (in de meeste gevallen door brakke XP-drivers) een niet-uniek MAC-adres wordt gebruikt. Die worden geweigerd door het registratiesysteem maar ik geloof dat dat aanmeldscherm daar geen melding van geeft. Stel dat je bijvoorbeeld een netwerkkaart met een beruchte SiS900-chipset hebt, dan zou je even drivers van de SiS-website moeten halen.
Heineken schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 03:21:
[...]

Bel de helpdesk nogmaals en vraag of ze je internet-order opnieuw in het systeem zetten (opnieuw aanmaken).
Dat helpt niet, want de order heeft niets met de provisioning te maken.
Als dit nog niet werkt kan je gewoon een nieuw modem eisen en een monteur die deze komt instaleren en pas weg gaat op het moment dat het werkt of dat er een duidelijk probleem aangewezen kan worden.
De modem is goed, want VoIP werkt ook. De helpdesker die hem dat vertelde heeft gelijk. Dit kan maar een paar oorzaken hebben en de helpdesk had het volgens mij allang kunnen oplossen. Raar. :/

Verwijderd

Ik heb dan ook echt exact hetzelfde probleem gehad, herken het helemaal..... Ben ook UPC-klant met internet, tv en telefonie.

Probleem ontstond spontaan na maanden probleemloos internet gebruik, telefoon bleef het gewoon doen. Langdurig bellen met UPC helpdesk loste niets op, ik met m'n nieuwe hardware naar de MyCom waar alles probleemloos draaide en zo aan internet werd gehangen. Voor de zekerheid heb ik bij MyCom gelijk een simpel realtek netwerk-kaartje (6 euro of zo) dr in laten zetten in plaats van onboard. Kom ik thuis: internet draait zonder problemen.

Om een lang verhaal kort te houden: het lijkt erop dat er een conflict was tussen het UPC(telefonie)modem en ASUS-moederbord (onboard netwerk-kaart). Bewezen is het officieel niet, en het mag eigenlijk niet kunnen, maar ik ben er van overtuigd.
Misschien is dit bij jou ook het geval?

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 04:48:
Om een lang verhaal kort te houden: het lijkt erop dat er een conflict was tussen het UPC(telefonie)modem en ASUS-moederbord (onboard netwerk-kaart). Bewezen is het officieel niet, en het mag eigenlijk niet kunnen, maar ik ben er van overtuigd. Misschien is dit bij jou ook het geval?
Niet specifiek met het ASUS-moederbord, maar (hoe toevallig dat ik het net noemde), ASUS-planken gebruik(t)en vaak zo'n beruchte SiS900 chipset. Niets mis met die chipset, het is puur de XP-driver waar een bugje in zit waardoor hij MAC-adres 00:e0:06:09:55:66 gebruikt. Zo zijn er nog een stuk of 50 andere MAC-adressen die niet uniek zijn, maar de SiS900-shizzle komt het allermeest voor.

[edit]
Hmm ik had het MAC-adres eens in Google gegooid en kwam deze post van dion_b tegen, die had het er eerder ook al over inclusief nog een paar andere MAC-adressen/chipsets.

[ Voor 15% gewijzigd door Bergen op 05-11-2005 05:03 ]

Verwijderd

[quote]Bergen schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 04:58:
[...]
Niet specifiek met het ASUS-moederbord, maar (hoe toevallig dat ik het net noemde), ASUS-planken gebruik(t)en vaak zo'n beruchte SiS900 chipset. Niets mis met die chipset, het is puur de XP-driver waar een bugje in zit waardoor hij MAC-adres 00:e0:06:09:55:66 gebruikt. Zo zijn er nog een stuk of 50 andere MAC-adressen die niet uniek zijn, maar de SiS900-shizzle komt het allermeest voor.

Mhh klinkt als een logisch verhaal: dus nieuwe drivers zou genoeg zijn (ipv van een nieuw netwerk-kaartje).....
Toch is bovenstaande niet bij veel 'deskundigen' (lees: hepldesk UPC) bekend. Het heeft mij igg 10 dagen geen internet, telefoonkosten en en een boel ergenis opgeleverd 8)7 . Hopelijk kom je er zo uit.

• Takkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-06-2025
Haha, dit probleem ligt inderdaad niet bij ANS in UPC. Probleem lijkt inderdaad dat je een duplicate mac hebt.
En inderdaad, de helpdesk medewerker (vaak studenten) kunnen niet alles weten. Ze horen echter wel van de duplicate mac adressen af te weten, dat leer ik hun namelijk.

Mocht je een onboard kaart netwerkkaart hebben, is de kans groot dat je een niet-uniek mac adres heb. Even langs een kennis of internet-cafe om de laatste drivers te laden zou dan voldoende moeten zijn om probleemloos door de provisioning @ chello.upc.nl of 172.29.11.36/cmreg heen te lopen.

PS Gebruik als je wil niet dat 0800 nummer, is niet bestemt voor UPC klanten maar inderdaad ter ondersteuning van monteurs/ installateurs. Je komt dan namelijk niet eens bij de storings- of helpdesk uit.

• coelho
Ik heb gisteren geprobeerd om mijn laptop aan de verbinding te hangen nadat ik mijn ip gereleased had op mijn desktop. Hier blijf ik in de zelfde loop hangen. Hebben jullie nog steeds het idee dat het dan toch aan het Mac adres ligt??

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Het kàn wel, maar de kans is wel heeeul klein. :P "En nu?" hoor ik je denken. Wel, iemand van de helpdesk had je verteld dat ze met je probleem bezig waren. Vraag de helpdesk eens wat er precies aan de hand is (dus of je nic uberhaupt geregistreerd wordt enzo), vraag ook wie er dan precies mee bezig is (welke afdeling, niet welke persoon want dat doet er niet toe) en hoe 't ervoor staat met je probleem.
takkie.com schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 10:32:
Haha, dit probleem ligt inderdaad niet bij ANS in UPC. Probleem lijkt inderdaad dat je een duplicate mac hebt.
Dat is ook weer wat kort door de bocht, kan best bij ANS liggen.

[ Voor 107% gewijzigd door Bergen op 05-11-2005 16:37 ]

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:09
Is de singaalwaarde gewoon niet te laag? vraag dit even aan de medewerker aan de telefoon, dit kunnen zij zien. Valt er wel te pingen naar je eigen modem?

• Vampier
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-04-2015

Vampier

poke-1,170

Om eerlijk te zijn zou dit voor mij een reden zijn om op te stappen.

Jij betaald namelijk voor een slechte service en incompetente idioten.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

STIMPPYYY schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 16:35:
Is de singaalwaarde gewoon niet te laag?
Nee, de modem is online, hij kan er namelijk ook mee bellen, dus de signaalwaarden doen er niet toe.
vraag dit even aan de medewerker aan de telefoon, dit kunnen zij zien. Valt er wel te pingen naar je eigen modem?
Jawel, hij krijgt een IP-adres dus moet hij ook kunnen pingen naar de modem, daar ligt 't probleem niet.
Vampier schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 16:36:
Jij betaald namelijk voor een slechte service en incompetente idioten.
En bedankt he? Ik ook van jou. :/

• coelho
Bij de helpdesk zeggen ze een case aangemaakt te hebben. Maar goed, dat roepen ze al vanaf woensdag, en vanmorgen kreeg ik te horen dat die afdeling niet in het weekend werkt, dus het wordt iig maandag....

Zoals gezegd zou het probleem zijn dat mijn computer aangeeft dat ik succesvol aangemeld wordt, terwijl dat er bij de helpdesk geen "ruimte voor mij gereserveerd wordt", wat wel de bedoeling zou moeten zijn. Hoe dat exact bedoelt wordt weet ik niet.

Ik heb een nieuwe (paar maanden oude) HP Pavillion. Type weet ik zo even niet uit mijn hoofd. Kan hem zo snel ook niet op de HP site vinden, wellicht alweer iets verouderd. Kan het zijn dat hier zo'n SiS900 ding in zit? Gebruikt HP die bijvoorbeeld standaard? Er zit een Pentium Processor in, misschien dat dat nog iets uitmaakt (andere chipset dan bij AMD??).

• coelho
Hoe verander ik trouwens handmatig het MAC adres van mijn NIC? Da's ook nog een poging waard. En vervolgens gewoon weer door de chello procedure heen??

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
coelho schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 17:12:
Hoe verander ik trouwens handmatig het MAC adres van mijn NIC? Da's ook nog een poging waard. En vervolgens gewoon weer door de chello procedure heen??
Als het met je laptop ook niet lukt, lijkt het mij niet aan je MAC adres te liggen..

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Heb het prbleem ook gehad. Gewoon UPC bellen en het modem op afstand laten resetten (als je zo'n n00b aan de lijn krijgt, en die kans is groot, vertel je hem maar gewoon dat je een nieuwe computer hebt waardoor je modem jouw nieuwe pc niet accepteert), daarna de computer aansluiten en het modem installeren via http://prov.upc.nl (het modem neemt dan het MAC adres van je computer over). ff modem en computer opnieuw opstarten et voila, men kan weer surfen ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2005 18:05 ]

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-02 15:57

Mark_640

In my memory

coelho schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 17:12:
Start -> Configuratiescherm -> Netwerkverbindingen -> Rechtermuisknop op je LAN-verbinding dan Eigenschappen -> Configureren

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.adams10/GoT/Nic1.jpg

en vervolgens kies je Geavanceerd -> Netwerkadres, en daar vul je dan je gewenste MAC in... ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.adams10/GoT/Nic2.jpg

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Let op dat je het daar zonder dubbele punten moet invoeren. Probeer maar een willekeurig adres, maar niet iets 1234567890123456, want er is vast al iemand die dat adres gebruikt. Het moet wel enigszins willekeurig zijn. Je mag 0-9 en A-F gebruiken. Hoofdletters/kleine letters maken niet uit, die zijn bij MAC-adressen hetzelfde.
coelho schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 16:48:
Bij de helpdesk zeggen ze een case aangemaakt te hebben. Maar goed, dat roepen ze al vanaf woensdag, en vanmorgen kreeg ik te horen dat die afdeling niet in het weekend werkt, dus het wordt iig maandag...

Zoals gezegd zou het probleem zijn dat mijn computer aangeeft dat ik succesvol aangemeld wordt, terwijl dat er bij de helpdesk geen "ruimte voor mij gereserveerd wordt", wat wel de bedoeling zou moeten zijn. Hoe dat exact bedoelt wordt weet ik niet.
Juist, het MAC-adres van je nic wordt blijkbaar niet geregistreerd. Je hebt van die formulieren met gegevens voor je aansluiting he? Had je voordat je VoIP kreeg al chello? En had je voor chello toevallig een andere gebruikersnaam dan je nu voor VoIP hebt?
Ik heb een nieuwe (paar maanden oude) HP Pavillion. Type weet ik zo even niet uit mijn hoofd. Kan hem zo snel ook niet op de HP site vinden, wellicht alweer iets verouderd. Kan het zijn dat hier zo'n SiS900 ding in zit? Gebruikt HP die bijvoorbeeld standaard? Er zit een Pentium Processor in, misschien dat dat nog iets uitmaakt (andere chipset dan bij AMD??).
Welke Pavilion heb je precies?

[edit] Oh dat kon je zo niet vinden zei je, daar las ik ff overheen. Heb je een onboard netwerkkaart of is 't een losse? Je hebt wel tooltjes om het type chipset op te zoeken, zoals Sisoft Sandra, maar als het een losse is kun je bij 't apparaatbeheer wel zien wat voor kaart het is, maar bij bovenstaande screenshots kun je het type ook wel zien staan. Bovenstaande is zoals je ziet een 3Com 3C900B.

[ Voor 18% gewijzigd door Bergen op 05-11-2005 19:36 ]

• coelho
HEREN.... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Dankzij jullie type ik dit nu vanaf mijn eigen pc. Mijn netwerkkaart bleek een Realtek te zijn, dus ik zat even te zweten. Toen ik echter handmatig mijn MAC adres veranderde, liep alles na een keertje door de prov.chello.nl te hebben gehaald weer als een trein.

Nogmaals dank!!!!

• Takkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-06-2025
Met een nieuw mac adres lijkt het inderdaad geen probleem meer te zijn. Heb het deze week al vaker gezien.
Echter is het (volgens mij ook volgens de wet) niet de bedoeling dat je mac adressen spoofed, oftewel handmatig aanpast.
Zo onstaan duplicate macs namelijk ook. Al is de kans zelfs bij 20 miljoen netwerkkaarten/ -apparaten zeer klein dat dit voor zal komen als er iets handmatig wordt aangepast. Maar het is de bedoeling dat MAC adressen uniek blijven.

• coelho
Ik heb even gekeken wat 16 tot de macht 12 is, en kom op 281.474.976.710.656 mogelijke combinaties van MAC adressen. Grofweg 40.000 adressen per wereldbewoner dus. Misschien niet helemaal de bedoeling takkie.com, maar de kans op een dubbele is natuurlijk wel erg klein. Blijkbaar kan mijn legale systeem geen MAC adres genereren dat nog niet gebruikt is. Dus met alle begrip van jouw kanttekening heb ik toch van een nood een deugt gemaakt zoals je begrijpt.

Pagina: 1