Toon posts:

Hoe van een design een website te maken? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dus echt niet of ik het hier in het goeie topic gepost heb, maar ik heb een vraag...

Op internet heb ik een site gevonden voor het maken van een mooie template voor een site, met photoshop:

http://www.codedfx.com//tutorials/fulllayout/

Nu heb ik wel een klein beetje ervaring met het maken van sites, maar ik vraag me nu af hoe ik precies deze template zo moet gebruiken dat er ook echt links enz. in zitten waar ik op kan klikken.
Nu verwacht ik geen grote antwoorden, ,want deze vraag is nogal uitgebreid, maar weet iemand misschien een site waar ze dat uitleggen ofzo..?

Als jullie hier niks mee kunnen, laat dan maar zitten..

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Zoek in google eens op Photoshop Slices! En die links die zul je er zelf handmatig in moeten maken. Als je verder weinig ervaring hebt met HTML kun je overwegen Dreamweaver aan te schaffen...

[ Voor 66% gewijzigd door KappuhH op 04-11-2005 22:11 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Volgens mij is de pagina waar je naar refereert in je topicstart een perfecte tutorial over hoe je het plaatje moet opknippen voor gebruik in een website? Ik denk echter dat als jij geen HTML ervaring hebt dat dit dan erg lastig gaat worden :) Begin anders eens met het maken van wat simpels; dan kun je er daarna altijd nog wat ingewikkelds van maken :) Ik pas je topictitel nog even aan en verplaats je topic naar het juiste subforum :)

Templete maken --> gebruiken > Hoe van een design een website te maken? *
SA > WG

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-04 12:47

André

Analytics dude

Mjah het simpelste is om er een image map van te maken ;)

Maar ik denk niet dat hier tutorials over vind omdat elke website weer anders opgezet wordt. In het geval van deze kun je beginne met het maken van een top layer met daarin je titelbalk. Daarna 2 layers naast elkaar met in de ene de links en in de andere de contentblokken. Al deze layers zul je met CSS moeten voorzien van de juiste kleuren en achtergronden.

Dus eigenlijk zou ik zeggen: leer eens wat html en bekijk wat voorbeelden. Op die manier zul je het snelst leren hoe je zelf zo'n layout opzet.

www.w3schools.com
www.glish.com/css

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties...
Ik heb zelf al wel wat html ervaring, maar ik denk dat het me nu wel moet lukken :)

Verwijderd

mijn preferred stappenplan (kort)
- zorg dat je de hoofdzakelijke content hebt die iig volledig is qua elementen (dus dat je alinea's hebt op de plek waar ze moeten, kopjes op de plek waar kopjes moeten etc, daadwerkelijke woorden hoeven niet overeen te komen uiteraard
- maak html van je content, werk netjes met h1, p, ul, ol, table enzo, die geclusterd in div's per hoofdstuk/paragraaf
- als het goed is heb je nu de allerbasicste pagina ooit, ziet er uit als een website uit 1995 of als een standaard word document zonder styles. Da's precies de bedoeling
- ga nu css klussen, geef elementen een achtergrondplaatje, kleur, pas font aan etc. Soms moet je nu hier en daar een id of class toevoegen (da's compleet iets anders) of een element toevoegen.

toevoeging: photoshop html slices is leuk, maar wat die uitpoept is zeker geen nette html, weet dat als je een keuze maakt

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2005 11:47 ]

• VernL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-02-2025
Maar photoshop slices is wel een makkelijk begin, en van slordige html is vaak ook wel wat nettere html te maken >:)

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Werk altijd van buiten naar binnen met je design ;)

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Pagina: 1