Zoals ik eerder postte deze week, ik probeerde mijn xbox te connecten voor internet via een 2de PC door middel van een software matige netwerkbrug.
Alles werkt nu, ik kan via mijn PC beneden bestanden op de xbox zetten, en de xbox heeft een internet connectie..!
Ik doe dit door middel van een softwarematige verbindingsbrug in XP van de PC boven tussen mijn wireless networkkaart(die internet heeft en op de router zit) en mijn standaard netwerkkaart..Dit werkt prima, bestanden zenden tussen deze PC en de XBOX gaat gewoon met 10mb per seconde..
Maar, als ik nu dus bestanden wil zenden via de PC beneden die op dezelfde router zit gaat dit heel erg langzaam, 1.5MB per seconde..
ik kan 2 oorzaken verzinnen:
1: Omdat de kabel die van de router naar de PC beneden gaat geen CROSS cable is, gaat het erg langzaam.
2: het komt door de softwarematige verbindingsbrug..
Wat denken jullie?
Hier ff wat specs:
PC beneden:
AMD 64 3500+
1024DDR
Marvel Yukon 100MBPS kaartje
Windows XP Sp2
PC boven:
Celeron 333MHZ
256MBRAM
3COM 10/100 kaartje
ASUS wireless lan kaartje
Windows XP
Router is een Belkin wirless 125highspeed router...
Alles werkt nu, ik kan via mijn PC beneden bestanden op de xbox zetten, en de xbox heeft een internet connectie..!
Ik doe dit door middel van een softwarematige verbindingsbrug in XP van de PC boven tussen mijn wireless networkkaart(die internet heeft en op de router zit) en mijn standaard netwerkkaart..Dit werkt prima, bestanden zenden tussen deze PC en de XBOX gaat gewoon met 10mb per seconde..
Maar, als ik nu dus bestanden wil zenden via de PC beneden die op dezelfde router zit gaat dit heel erg langzaam, 1.5MB per seconde..
ik kan 2 oorzaken verzinnen:
1: Omdat de kabel die van de router naar de PC beneden gaat geen CROSS cable is, gaat het erg langzaam.
2: het komt door de softwarematige verbindingsbrug..
Wat denken jullie?
Hier ff wat specs:
PC beneden:
AMD 64 3500+
1024DDR
Marvel Yukon 100MBPS kaartje
Windows XP Sp2
PC boven:
Celeron 333MHZ
256MBRAM
3COM 10/100 kaartje
ASUS wireless lan kaartje
Windows XP
Router is een Belkin wirless 125highspeed router...
[ Voor 14% gewijzigd door Dannydekr op 04-11-2005 22:06 ]
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.