Langzame overdracht netwerkbrug.

Pagina: 1
Acties:
  • 248 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-04 21:43
Zoals ik eerder postte deze week, ik probeerde mijn xbox te connecten voor internet via een 2de PC door middel van een software matige netwerkbrug.

Alles werkt nu, ik kan via mijn PC beneden bestanden op de xbox zetten, en de xbox heeft een internet connectie..!

Ik doe dit door middel van een softwarematige verbindingsbrug in XP van de PC boven tussen mijn wireless networkkaart(die internet heeft en op de router zit) en mijn standaard netwerkkaart..Dit werkt prima, bestanden zenden tussen deze PC en de XBOX gaat gewoon met 10mb per seconde..

Maar, als ik nu dus bestanden wil zenden via de PC beneden die op dezelfde router zit gaat dit heel erg langzaam, 1.5MB per seconde..

ik kan 2 oorzaken verzinnen:

1: Omdat de kabel die van de router naar de PC beneden gaat geen CROSS cable is, gaat het erg langzaam.

2: het komt door de softwarematige verbindingsbrug..

Wat denken jullie?

Hier ff wat specs:

PC beneden:

AMD 64 3500+
1024DDR
Marvel Yukon 100MBPS kaartje
Windows XP Sp2

PC boven:
Celeron 333MHZ :)
256MBRAM
3COM 10/100 kaartje
ASUS wireless lan kaartje
Windows XP

Router is een Belkin wirless 125highspeed router...

[ Voor 14% gewijzigd door Dannydekr op 04-11-2005 22:06 ]

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-04 08:04

BHQ

Hrm ook gok het op idd. de softwarematige meuk. Dat het een cross cable is maakt imho weinig uit als je er 10 MB/sec over haalt en gewoon link hebt.

• The-Hi_End
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-04 15:33
zal eerder traag zijn omdat de verbinding tussen de router en de pc boven draadloos is, dit is zoiezo al niet erg snel t.o.v bedraad. doe daar nog eens die software netwerkbrug bij en je hou idd niet veel snelheid meer over...

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-04 08:04

BHQ

mwah, hij heeft een 125 mbit ding. reëel met overhead bijgerekend enzo houd je daar zo'n 50 mbit van over ofzo? haal je toch zo'n 6 mb/sec mee.

Verwijderd

Zet netcps.exe op alle 3 de pc's. Daarna vanaf pc1 naar pc2 netcps'en, en vanaf pc2 naar pc3 (uitgaande dat pc2 de brug naar de router heeft, waarna je weer naar pc3 kan). Mocht dat allemaal snel gaan dan kan je de conclusie trekken dat het in je brug zit.

Ik zie trouwens geen probleem omdat je geen crosscable hebt. Device <-> Switch is geen cross. Switch <-> Switch wel, net als Device <-> Device.
(er van uitgaande dat er geen autosensing aanwezig is op de apparatuur, dan hoef je er helemaal niet op te letten)

• Dannydekr
Er is geen PC3, PC3 is mijn XBOX.. via PC2 naar de XBOX via een directe cross gaat heel snel, via PC1 beneden naar de xbox (via de router dus) gaat 1.5 mb per seconde..

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:45
En PC1 <> PC2? Gaat dat wel met normale snelheid dan. :?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Dannydekr
XanderH schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 13:34:
En PC1 <> PC2? Gaat dat wel met normale snelheid dan. :?
Ja, als ik een betsand uit een share haal gaat dat gewoon normaal snel..

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:45
Dannydeman schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 13:37:
[...]

Ja, als ik een betsand uit een share haal gaat dat gewoon normaal snel..
Dan kun je je eigen "oorzaak 1" ook al wel uitsluiten. :) Bij overzetten van PC1 <> PC2 gebruik je namelijk diezelfde kabel? :P

Oorzaak 2 dus: Het komt door je verbindingsbrug.

Tenzij er nog een mogelijke oorzaak is die we beide over het hoofd zien. :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Dannydekr
tjah..vind het niet raar dat het daardoor komt, snap het eigenlijk wel, de data komt binnen via die draadloze ontvanger en moet dan direct dorgezonden worden naar de normale, dit kost nu eenmaal meer tijd..had alleen niet verwacht dat het 8MB per seconde kan schelen, maar misschien komt dat door de brakke PC zelf..

Ach altijd nog beter dan 80euro uitgeven voor een wireless bridge uitsluitend voor de XBOX.

Pagina: 1