iPod Shuffle reageert niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 1.213 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:57
Men iPod Shuffle reageerd niet meer. Als ik hem in men iBook druk dan knipperd hij oranje. Dit zal betekenen dat hij ergens mee bezig is. Maar ik heb hem geen opdracht hiertoe gegeven. En dit zal ook kunnen betekenen dat hij aan het opladen is. Maar hij is vol zegt het kleine lampje aan de achterkant. Verder speelt hij geen muziek af als ik op play druk. Hij knipperd dan afwisselend oranje en groen. Het lijkt mij dat ik hem kan formateer maar men iBook ziet hem niet als ik hem in de usb poort doe. Wat kan ik er nou aan doen om hem weer ''levend'' te krijgen? In iTunes wordt er bij de voorkeuren gezegd dat er geen iPod is aangesloten. Maar hij is wel degelijk aangesloten! Zo werkt de iPod-update ook niet! Alle mogelijke oplossing die de support-site van Apple geeft hebben geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:38

RnB

Dat ie oranje-groen knippert klopt idd dat er iets mis mee is (heb zelf ook een shuffle :*) ) Als je nog garantie heb zou ik contact opnemen met de winkel waar je hem gekocht heb of apple zelf
* sorry voor mijn gebrekkige nederlands, maar het is al laat :Y) *

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:56

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb er net 1 gekregen via Wanadoo en mijne doet dus ook helemaal niets, precies wat boven beschreven wordt. Echter kan ik wel files op de stick zetten.

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

even met de oplader goed opladen, als je alleen een USB poort hebt gewoon evne een dagje inlaten zitten.

Shuffles willen wel eens raar doen, dus gewoon even lang laten opladen, wat die ook knippert. :P

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Vaag, nou ik ga dat maar proberen en kijken of het werkt.

• N-Freak
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 23:39
Staat hij niet gewoon op hold?

Play even ingedrukt houden. Dan knipperd hij namelijk ook oranje.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

N-Freak schreef op donderdag 17 november 2005 @ 15:32:
Staat hij niet gewoon op hold?

Play even ingedrukt houden. Dan knipperd hij namelijk ook oranje.
Nee hij knippert oranje-groen als ik op play druk en als ik hold ingedrukt houd en daarna play druk dan knippert die oranje.

Als die in de USB port zit, knippert die altijd oranje wat ik ook doe.

Als ik er files heen sleep vanuit XP (gebruik niet die Itunes meuk) dan staan ook werkelijk de files op de stick, maar afspelen ho maar. Als je ook nog op play drukt en kijkt naar de batterij indicatielamp die knippert dan ook groen-oranje :? terwijl als ik gewoon de batterijindicatie indruk dan is die groen :Z

Ik heb ook met die laatste update software van Apple dat ding proberen te updaten, maar hij was al up-to-date. En een restore naar defaults haalt ook weinig uit.

Verder is de manual ook behoorlijk zuigend... ze zeggen dat als die oranje knippert in de USB port dat je hem er niet uit moet halen, maar ergens anders hebben ze het weer dat de speler dan als drive herkend wordt :?

hopeloos geval dat ding...

[ Voor 21% gewijzigd door n00bs op 17-11-2005 15:47 ]

• Quadesh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-05 18:21
Ik snap 't ook niet, heb vandaag ook een ipod shuffle gekregen van wanadoo. Nu heb ik er bestanden heen gezet met i-tunes, maar hij speelt niets af, die van mij is zelfs groen als ik op play druk. Hij blijft maar groen verder gebeurt er niets.

Owh en btw je moet die muziek wel in een speciale map plaatsen anders doet ie 't zowieso niet i think, vanaf i-tunes zijn ze iig verborgen die mappen. Duzz....

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Quadesh schreef op donderdag 17 november 2005 @ 15:48:
Ik snap 't ook niet, heb vandaag ook een ipod shuffle gekregen van wanadoo. Nu heb ik er bestanden heen gezet met i-tunes, maar hij speelt niets af, die van mij is zelfs groen als ik op play druk. Hij blijft maar groen verder gebeurt er niets.

Owh en btw je moet die muziek wel in een speciale map plaatsen anders doet ie 't zowieso niet i think, vanaf i-tunes zijn ze iig verborgen die mappen. Duzz....
Staat in de manual dat je er gewoon files heen kan slepen ;) zo werkt dat met 99% van de mp3 spelers :)

Ook heb ik na een format ook gehad dat die groen was met afspelen... maar je hoorde niets ook niet door het volume te verhogen.

Of die IPOD's zuigen. Of Wanadoo heeft een partij defecte modellen weggegeven. Ik wacht nog 5 uur met laden van dat ding. Als die het dan niet doet, dan wil ik een nieuwe

• Quadesh
Okay hij werkt bij mij :D:D:D:D
Heb em geupdate naar een nieuwere versie.

Die is hier te downloaden. Succes

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Quadesh schreef op donderdag 17 november 2005 @ 16:27:
Okay hij werkt bij mij :D:D:D:D
Heb em geupdate naar een nieuwere versie.

Die is hier te downloaden. Succes
Ja dat had ik al gedaan, zie mijn posting ;)
ps: mijn Ipod was al up-to-date... dus kon hem niet eens updaten

Kan je svp AL je stappen neerzetten hoe je hem werkend hebt gekregen

[ Voor 8% gewijzigd door n00bs op 17-11-2005 16:35 ]

• Quadesh
Ja tuurlijk.

ik heb eerst die nieuwe update gedownload.
Daarna via start naar ipod en naar de ipod updater.
Hij was al up to date dus daarna alles verwijderd wat ik er op had gezet.
Daarna met itunes alle nummers er weer opgezet, en getest en het werkte :D

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Als ik de CD install dan wil die de IPOD formatteren. Dit doe ik, daarna reboot die de IPOD... en dan zie je die progressiebalk maar gaan en gaan... en blijft maar eindeloos doorgaan |:(

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Net via Itunes nummers erop gezet (wat een ramp die software). Ik zie nu een aantal invisible maps op mn Shuffle en zie de MP3's in vage mapnamen zitten. Als ik nu op afspelen klik blijft het lampje op groen, er gebeurts niets. Ook niet als ik hem op hold probeer te zetten... het lampje blijft continu groen :?

Nu doet die het opeens wel :? wat een gaar geval zeg
geluid is trouwens behoorlijk brak (dit ligt dus aan de headset)

Verder word ik erg zenuwachtig van die Itunes, aangezien ik nu met geen mogelijkheid meer vanuit de broweser van XP bij het geheugen kan komen, zelfs niet met de juiste instellingen in Itunes |:(

Als iemand hem wilt kopen ;)

[ Voor 41% gewijzigd door n00bs op 17-11-2005 17:51 ]

• Quadesh
Dan moet je ff een vinkje aanzetten bij de opties van de ipod weet zo niet welke, maar volgens mij is 't om ook andere dingen erop te zetten. Ff zoeken, dan zie je em weer er tussen staan.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 16:50

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Een iPod Shuffle is inderdaad een leuk staaltje vendor-lockin. Ik heb ook zo'n apparaat gehad, maar met windows heeft ie nooit 100% kunnen samenwerken. Ik kreeg de batterij bijvoorbeeld alleen opgeladen door eerst iTunes van m'n pc te verwijderen. Als de batterij vol was, kon ik weer iTunes installeren en nieuwe muziek op het apparaatje zetten. (Op een stuk of 10 pc's precies hetzelde resultaat, en in een echte mac begon de batterij doodleuk op te laden...)

Ook bijzonder irritant was het dat de shuffle nogal de neiging had om steeds dezelfde volgorde uit te kiezen, zodat ik 's middags op weg naar huis dezelfde liedjes hoorde als 's morgens.

Na 5x omruilen bij Apple heb ik m'n geld maar teruggevraagd. Nu heb ik een Sony w800i walkman-telefoon, en die bevalt erg veel beter.

Siditamentis astuentis pactum.

Pagina: 1