Toon posts:

Laptop tas

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hey,

ik zit al een tijdje te zoeken voor een mooie tas om mn FS Amilo 1437 in mee te nemen.
eisen die ik er aan stel:
- moet VEEL in kunnen (en dan bedoel ik ook echt veel; mn laptop, adapter, muis, spa flesje, broodtrompje, map en enkele boeken)
- moet niet op een doorsnee laptop tas lijken (huppel liever niet te pronk over het treinstation met mn laptop)
- LIEVER een schoudertas, maar is niet een must ofzo
- moet uiteraard een beetje hip zijn (zakenman word ik later wel :P )

Nou kwam ik zelf al snel uit bij de Crumpler tassen.
1. Ze zien er superduperdeluxe strak uit :9~
2. ze zijn groot
3. ze zijn mooi ingedeeld, dwz meer dan 2 vakken, ook kleine vakjes etc voor je muis en adapter.
Nadeel is wel dat ze verotte duur zijn, ik twijfel nog wel om de Crispy Date te nemen;
Afbeeldingslocatie: http://www.dewinkel.nl/assets/big/crumpler_sticky_date.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.taschenversand.de/out/oxbaseshop/html/0/dyn_images/3/std001-internal_small_p3.jpg

Aangezien deze tas wel een beetje aan de dure kant is (imo!) heb ik het er wel voor over. Wil alleen wel zeker weten dat echt ALLES wat ik mee wil er makkelijk in past. Had hiervoor al een laptoptas maar die was gewoon al vol als ik mn laptop, adapter en muis erin had.

- Uit de topics die hier al over tassen lopen (zo inactief als de neten, vandaar deze nieuwe) is mij wel duidelijk geworden dat de cheesy disco, wack-o-phone en de roll-o-note al afvallen, kan iemand dit bevestigen?

het hoeft geen crumpler te zijn, ik zoek gewoon een mooie grote laptoptas!

anyh00 het komt er dus op neer dat ik gewoon een grote, functionele, hippe, schouder laptoptas wil en dat ik hier ook zeker wel wat advies bij kan gebruiken (de bedragen ervoor zijn namelijk niet niks)

Alvast bedankt!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03-2025
Ik weet niet waar je woont, maar in Utrecht zit een Crumpler-winkel. Ook bij het Apple Centre hebben ze veel tassen.

Verwijderd

Hey,

gebruik ook is ff de search wil je.

http://gathering.tweakers...FILTERS%5D=&select_forum=

Laptop/school tas

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2005 22:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
kan je mischien een beetje je fatsoen houden?
gebruik jij je OGEN eens wil je?
_lees_ eens goed mijn startpost door. daaar staat letterlijk in dat ik dit topic open omdat die andere al inactive/verwaarloosd zijn en ik toch nog met vragen zit.
reageer dan niet ofzo pfffff.

@ verbal_kint: ben vanmiddag bij een apple dealer in leeuwarden geweest, daar hadden ze alleen de crispy suit (opzich groot genoeg, iig iets te groot :9 en ook boven mijn budget) daarnaast hadden ze alleen maar kleine tassen.
Utrecht is me iets te ver, denk dat er vast wel iemand op dit forum is met een crumpler sticky date :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2005 22:46 ]

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-02 11:17
Ik heb net sinds deze week de sticky date. Mijn laptop(36x27x3) past er in, zelfs met mijn tucano sleeve in the crumpler sleeve (en er is nog ruimte over voor een iets grotere). Voor de rest heb ik plaats zat, draadloze muis, adapter, 75cl Spa flesje, doosje food, CD map, paraplu, ...

Hij is wel redelijk breed (mijn laptop moet erin passen natuurlijk) - 44cm als ik me niet vergis - maar hij is niet zo extreem dik vind ik, wat ik persoonlijk toch een pluspunt vind, zo blijft hij fijn draagbaar als schoudertas en ziet er niet schoolboekentas-achtig uit :)

Het heeft mij 136 euro gekost(incl. verzendkosten), rechtstreeks op de crumpler website gekocht. Vorige week donderdag om 10am besteld en woensdag is hij netjes aangekomen.

btw, er is wel 1 klein minpuntje, je kan hem eigelijk enkel dragen als schoudertas, dus er is geen handvat.

[ Voor 12% gewijzigd door DaRKie op 04-11-2005 22:49 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
Misschien zoek je geen apple, maar[rml][ Transport] Neem je *book mee[/rml] geeft je wel redelijk een idee

[ Voor 8% gewijzigd door Murcielago op 04-11-2005 22:50 ]

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
mijn laptop is ongeveer 37x26xietsminderdan3 :9
lijkt me dan opzich genoeg ruimte, heb je mischien ook foto's?

• DaRKie
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 22:49:
mijn laptop is ongeveer 37x26xietsminderdan3 :9
lijkt me dan opzich genoeg ruimte, heb je mischien ook foto's?
heb er net even snel een paar gemaakt, of het veel duidelijker maakt weet ik niet maar hier zijn ze:

Zonder waterfles:
Afbeeldingslocatie: http://www.dark-angel.easynet.be/crumpler/pic1.jpg

Met (lijkt wel dik zo op foto maar valt goed mee):
Afbeeldingslocatie: http://www.dark-angel.easynet.be/crumpler/pic1b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dark-angel.easynet.be/crumpler/pic2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dark-angel.easynet.be/crumpler/pic3.jpg

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ik heb hier de Trust laptop rugzak. Oke, meestal ren je hard weg van elke Trust spullen, maar de rugzak is gelukkig goed. Hij heeft grote ruimte voorin en gescheiden laptop ruimte achterin, welke de laptop tot 15 inch heel makkelijk erin kan schuiven. De kleine vak voorin heeft zelfs opening voor je oordopjes. Met zijvakken waar er wel spa fles in past. Kortom, een goede tas waar schoolspullen nog in kan.

Deze dus: Notebook Backpack Urban 600B-15
http://www.trust.nl/products/product.aspx?artnr=14035

Schoudertas raad ik niet echt aan. Je loopt zo ongebalanceerd scheef. Rugzak is beter voor je rug omdat je niet onnodig lading aan ene kant hangt. En je verliest ook niet de tas bij hard rennen :)
En laag diefstal risico.... :>

• DaRKie
MrDummy schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 23:02:
Ik heb hier de Trust laptop rugzak. Oke, meestal ren je hard weg van elke Trust spullen, maar de rugzak is gelukkig goed. Hij heeft grote ruimte voorin en gescheiden laptop ruimte achterin, welke de laptop tot 15 inch heel makkelijk erin kan schuiven. De kleine vak voorin heeft zelfs opening voor je oordopjes. Met zijvakken waar er wel spa fles in past. Kortom, een goede tas waar schoolspullen nog in kan.

Deze dus: Notebook Backpack Urban 600B-15
http://www.trust.nl/products/product.aspx?artnr=14035

Schoudertas raad ik niet echt aan. Je loopt zo ongebalanceerd scheef. Rugzak is beter voor je rug omdat je niet onnodig lading aan ene kant hangt. En je verliest ook niet de tas bij hard rennen :)
En laag diefstal risico.... :>
bwo, ik vind niet dat ik scheef loop met mijn schoudertas (Deze crumpler en mijn samsonite zijn beide schoudertassen en dus nooit last van scheefloperij), ik vind persoonlijk een gewone rugzak niet zo profesioneel overkomen :)
De crumpler kan je trouwens gebruiken als halve rugzak, zit namelijk een 3de riempje bij speciaal voor koeriers, dus riem over de nek en dan kan je een extra riempje vastmaken opdat hij niet kan afzakken.

[ Voor 9% gewijzigd door DaRKie op 04-11-2005 23:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
als je laptop daar al inzit zit er wel verdomd veel ruimte in voor ander spul erbij :D

edit: ik vind juist een schoudertas veiliger tegen diefstal, zie niet echt wat er achter mn rug gebeurd. In een overvolle trein jatte ze em eerder uit een rugtas (zie je namelijk niet aankome) dan in een schoudertas (imo).
en vind een schoudertas toch altijd iets mooier :) ben wel met je eens dat het wel eens wat zwaar kan zijn :p

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2005 23:18 ]

• DaRKie
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 23:16:
als je laptop daar al inzit zit er wel verdomd veel ruimte in voor ander spul erbij :D
voor mij is er meer als plaats genoeg. Hij is wel niet echt supergeschikt om veel kaften mee te sleuren, daarvoor heb je iets te weinig plaats denk ik. Enfin, in het vakje waar je die fles water ziet zitten, daar kan je er wel een paar kwijt (maar dan heb je wel minder plaats voor andere dingen daar te steken) Het andere zakje, dat vanvoor zit, daar ga je zeker geen kaften kwijt geraken. Dat flesje water past er wel in maar dan staat hij wel echt bol. Het zakje vanvoor, daar zitten mijn muis en adapter in, dergelijke kleine dingen dus, een blok a4 papier pas er daar ook niet in.

In ieder geval, ik heb er geen spijt van, persoonlijk vond ik geen andere tas die aan mijn eisen kon voldoen en hij ziet er nog leuk uit ook zonder schoolboekentasachtig over te komen (my opinion). Ik heb ook een gewone samsonite computertas die eigelijk even breed is, 15cm dik maar daar kan ik toch niet alles zo netjes in kwijt als in deze tas en dingen als flesjes water en eten kan ik helemaal vergeten.

• DaRKie
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 23:16:...edit: ik vind juist een schoudertas veiliger tegen diefstal, zie niet echt wat er achter mn rug gebeurd. In een overvolle trein jatte ze em eerder uit een rugtas (zie je namelijk niet aankome) dan in een schoudertas (imo).
en vind een schoudertas toch altijd iets mooier :) ben wel met je eens dat het wel eens wat zwaar kan zijn :p
Als iemand mijn laptop kan stelen zonder ik er iets van merk ... dan eet ik mijn tas op :)

De flap vanvoor zit vast met velcro + 2 van die plastik klikgespen. De laptop zit dus in zo een sleeve die ook met velcro toe gaat. Deze sleeve zit in een in de tas in een apart compartiment waar hij exact inpast. En dit compartiment heeft ook nog eens een kleine flap die de sleeve volledig vastzet in zijn compartiment (ook velcro).

Deze verschillende afsluitingen + het feit dat velco veel lawaai maak als je het opentrekt ... ik eet mijn tas op! :)

Verwijderd

Topicstarter
haha, opzich heb ik ook nooit veel boeken mee, maximaal 2 a 3 en ik heb vrijwel alleen dunne boekjes.
het zijn vooral de adapter, mn flesje drinken en mn broodtrommeltje dat veel plek in beslag neemt, zou eens moeten investeren in een slanker broodtrommeltje :p

• DaRKie
idem bij mij, past er allemaal netjes in. Het probleem is niet wat je erin krijgt maar eerder in welk vakje je het wil steken :)

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 23:32:
haha, opzich heb ik ook nooit veel boeken mee, maximaal 2 a 3 en ik heb vrijwel alleen dunne boekjes.
het zijn vooral de adapter, mn flesje drinken en mn broodtrommeltje dat veel plek in beslag neemt, zou eens moeten investeren in een slanker broodtrommeltje :p
Astronautenvoer! :9
Heb je al in een Apple store gekeken? genoeg keus naar mijn mening en stevige tassen en cases. Vooral die Fiber top tassen zien er stoer uit! _/-\o_

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Keurig laptop rugzakje voor b.v een 15,4" en niet te DUUR ;)

Afbeeldingslocatie: http://img351.imageshack.us/img351/676/rugzak7hx.gif
Zit een mooi apart vak in voor de laptop tegen de rug aan zeg maar. In het echt ziet hij er mooier uit.

In de mijne doe ik een Acer Aspire 3002 WLMi_CB 15,4".

[ Voor 25% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 05-11-2005 00:19 ]

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-02 13:26
@DaRKie

Jij hebt de sticky date. Volgens de site 'Laptop Suply' kan mijn laptop (een Asus W2) niet in het laptop gedeelte.

Is het zo dat de maten die opgegeven worden 'strak' zijn of kun je e.e.a. beetje oprekken???

Verwijderd

Topicstarter
@ willy: wel in een soorte van apple store:p
wel een appel dealer zeg maar, dat was in leeuwarden en dat is daar de enige dealer naar mijn weten.
daar was niet echt veel keus

@tm: ik zou je laptop zelf eens opmeten, volgens mij kloppen die maten op laptopsupplys niet helemaal, althans die van mij niet (heb ik het vermoeden)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2005 23:46 ]

• DaRKie
tm030614 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 23:42:
@DaRKie

Jij hebt de sticky date. Volgens de site 'Laptop Suply' kan mijn laptop (een Asus W2) niet in het laptop gedeelte.

Is het zo dat de maten die opgegeven worden 'strak' zijn of kun je e.e.a. beetje oprekken???
heb net even de maten van die site gehaald:
acer: 14.17" 10.75" 1.32"
asus: 15.55" 11.36" 1.33"
dus jou laptop is +- 3.5cm breder en +-1.5cm hoger.

Heb dan even de sleeve erbij gepakt en persoonlijk denk ik wel dat hij er net zal inpassen, de sleeve (als hij nog in de zak zit) is wel een beetje strekbaar maar niet veel. Volgens de site is enkel de hoogte het probleem, maar zoals ik al ergens zei, de sleeve wordt afsloten met een flap. Stel nu dat hij net niet in de sleeve past qua hoogte ... dan gaat de flap er nog altijd wel over volgens mij.

Toen ik dit aan het doen was, heb ik nog 2 zakken gevonden (tevens afgesloten met velcro) die ik eerder niet wist zitten :)

Ik heb ook nog een vraagje voor andere mensen die deze tas zouden hebben:
Op deze tekening http://www.laptopsupply.nl/plaatje.php?id=1269 zie je onder de foto van de sleeve een klein tasje staan. Ik vind deze niet terug in mijn tas? Weet iemand wat dit is?

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 23:45:
@ willy: wel in een soorte van apple store:p
wel een appel dealer zeg maar, dat was in leeuwarden en dat is daar de enige dealer naar mijn weten.
daar was niet echt veel keus
Apple Store in Utrecht, vlakbij de Mariaplaats heeft genoeg keus. Succes met zoeken :)

Verwijderd

Topicstarter
iemand toevallig ook ervaring met de crumpler 'very busy man' ?
deze is volgens mij nog een tikkie groter dan de sticky date, maar nog net niet zo associaal groot als een crisp suit :p
Pagina: 1