Toon posts:

[XBMC] geen toegang meer tot shares

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem. Vijf á zes weken geleden kon ik voor het eerst mijn shares via XBMC niet meer bereiken. Wanneer ik een share open, krijg ik namelijk het volgende bericht te zien "Access Denied".

Ik heb de laatste twee maanden niets meer aan mijn Xbox veranderd en ook mijn pc is qua configuratie hetzelfde gebleven.
Het enige wat ik kan bedenken is dat een automatische windows update iets aan mijn netwerkinstellingen heeft veranderd, maar ik ben er niet zeker van dat dat de oorzaak is.

Ik heb getest of mijn shares in orde waren door het volgende in mijn Explorer te typen: "//127.0.0.1/Muziek". De shares bleken toegankelijk, dus daar lijkt niets mis mee te zijn. Ook is de Xbox bereikbaar via FTP.

Ik heb via Google en de search-functie van dit forum al gezocht naar soortgelijke problemen, maar dit specifieke probleem kwam ik niet tegen.

Op mijn pc draait windows 2000 pro en heb de laatste windows updates geïnstalleerd.
Op mijn Xbox draait een Xecuter 2 mod (4983.xy) met XBMC als dashboard. Ik weet niet zeker welke versie, maar mijn Xbox is deze zomer gemod, dus een vrij recente versie vermoed ik.

Hieronder is mijn configfile te downloaden, misschien is daar iets mis mee.

http://home.wanadoo.nl/joeriwijker/

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Is er soms een policy, waardoor jullie op nieuwe posts niet meer zo snel reageren? Voor mijn gevoel zit mijn startpost namelijk best redelijk in elkaar.

Ik hoop dat iemand antwoord kan geven op de bovenstaande vraag en mij misschien kan helpen met mijn probleem.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Geduld is een schone zaak, en een antwoord eisen is natuurlijk niet van toepassing. En tja ik denk dat er gewoon niet zo veel mensen zijn die zo'n ding hebben :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

sanfranjake schreef op zondag 06 november 2005 @ 15:17:
En tja ik denk dat er gewoon niet zo veel mensen zijn die zo'n ding hebben :P
ik denk dat je dit aardig onderschat, maar misschien had slide beter in het xbmc topic kunnen posten ;)

@slide

Welke XBMC release draai je ? Heb je bepaalde users access gegeven op die share ? Met toegang voor iedereen heb ik het nog nooit voorelkaar gekregen, ik geef de admininistrator access en definieer dit in de xboxmediacenter.xml

Verwijderd

Topicstarter
@sanfranjake

Het was natuurlijk niet de bedoeling om een antwoord te eisen.

@bakman

Ik ben er niet zeker van welke XMBC release ik heb. Waar kan ik die info vinden?
Ik heb een nieuwe user aangemaakt (name:xbox en psw:xbox) en die heb ik lid gemaakt van de administratorsgroep.
De shares zijn voor elke user beschikbaar. Dit heeft twee maanden lang gewerkt, maar nu niet meer.