Toon posts:

Script op juiste plaats in site weergeven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik heb een mooi scriptje gemaakt waarmee ik een soort scrolbalkje met hierin plaatjes naar boven en naar beneden kan laten scrollen. Erg grappig alleen het vervelende is dat ik hem niet op de juiste plaats gezet krijg. Hij blijft nu altijd een bepaalde plek staan terwijl ik hem graag binnen een tabel zet waarvan ik de eigenschappen zelf kan bepalen.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast bedankt,

Niek

Hieronder een kopie van de code;

Zoveel code is niet nodig

[ Voor 96% gewijzigd door André op 04-11-2005 20:11 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-04 12:47

André

Analytics dude

Zou je alleen relevante code kunnen plaatsen ;)

Waar denk je dat het fout gaat? En als je het script zelf gemaakt hebt weet je toch ook wel hoe je het moet positioneren? Wat heb je al geprobeerd?

[ Voor 62% gewijzigd door André op 04-11-2005 20:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, Het gehele script is inderdaad beetje overbodig maar heb geen idee waar ik het moet zoeken dus dacht plak alles neer.....

heb het script niet geheel zelf geschreven want daar heb ik de kennis niet voor maar heb hem zo aangepast dat hij geschikt is alleen nu heb ik dus geen idee hoe ik hem in een bepaalde tabel kan zetten en zo dat hij blijft staan op de plek waar ik dat wil....

Hij blijft standaard een bepaalde afstand van de zijkant staan en ook door plakken etc krijg ik dat niet geweizigd.....ik hoop op iemand die inhoudelijke kennis heeft die mij kan vertellen wat ik moet veranderen zodat het staat waar ik wil dat het staat

Alvast bedankt

Niek

Verwijderd

Waarschijnlijk zijn het absoluut gepositioneerde div's, ik zou beginnen bij de stylesheet als ik jou was.. de meeste scrollers/tickers/etc werken met absoluut gepositioneerde layers, waarschijnlijk zal je daarna wel een aantal settings in je JS moeten aanpassen, tenzij het goed geprogrammeerd is...

Misschien is het handig om eerst wat CSS tutorials te volgen en dan te beginnen met een simpel roll-over script, daarna pop up windowtje maken, etc

Ik ben zelf ook op die manier begonnen, code van het net en andere sites uitpluizen, bekijken wat er gebeurt als je values veranderd, etc.. voordat je het week schrijf je je eigen javascripts zonder dat je nog scripts van internet hoeft te downloaden!

Zet hier anders fff een url naar je page, dan kunnen anderen ook even meekijken, ben wel benieuwd namelijk...

Verwijderd

Topicstarter
Hier is de link naar de site waar het script opstaat; http://members.chello.nl/jj.hengel3/fotos.htm

Heb de fototjes er niet bij gezet maar gaat even om de code opzich...

Ook nog even een plaatje van hoe ik het graag zou willen hebben:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/jj.hengel3/home.gif

http://members.chello.nl/jj.hengel3/home.htm is de link naar de site waar het script in moet komen te staan!

Het positioneren aan de hand van een css guide lukt prima alleen ik krijg het script niet in de site verwerkt..............Enig idee??

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2005 23:19 ]