Hulp nodig: Computer blijft restarten

Pagina: 1
Acties:

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb een ernstig probleem, althans zo zie ik het. Ik heb 3maanden geleden een nieuwe computer gekocht en alles werkte geweldig. Maar sinds kort doet hij wel eens raar, want als ik hem 's ochtends opstart dan geeft ie aan dat er iets fout is gegaan met het afsluiten en dan staat er "Windows normaal starten", dus dan druk ik op enter, maar dan restart hij gewoon weer. Vaak startte hij na 5minuten wel een keer op met veel gedruk op de aan/uit- en restartknop, maar nu gebeurt er helemaal niets en ik heb al 3uur lang geprobeerd dat ding aan te krijgen met alle geluk die ik heb(totaal niets dus).

Dit zijn de specs van mijn pc als ze nodig zijn:
AMD Athlon 64 3500+ Venice
ATI Radeon x800xl
2x 1GB DDR Kingston
Loopt op Windows XP Pro NL

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Lees je post nog eens door en vul eens aan wat er mist, alsjeblieft. Ik kan niet veel met 'raar' en 'een fout'. Krijg je foutmeldingen, wat heb je zelf al gedaan?

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• StephaN900
  • Niet online
Ik heb geprobeerd met cd op te starten, maar dan komt hij nog niet verder.
De situatie is zo:
Ik start de pc op, hij checked of alles aanwezig is en dan geeft hij de bekende melding dat windows niet normaal is afgesloten. Dus moet je op enter drukken om "windows normaal te starten", maar bij een normale pc zou hij dan windows laden, maar hier restart hij gewoon en gaat ie weer alles checken en kom ik weer bij "windows normaal starten" en dat kan uren lang doorgaan. Dus heb ik ook de andere drie opties geprobeerd "Windows veilige modus", "windows met netwerkemogelijkheden" en "windows met opdrachtprompt", maar bij al die drie keuzes restart hij ook gewoon. Bij het opstarten komt hij dus geeneens bij windows laden.

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
stekker uit het stopcontact trekken, dan reboot je computer niet meer....

owja, en als je echt een oplossing wil, kan je natuurlijk ook ff de faq lezen:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• StephaN900
  • Niet online
Nou, ik heb een Zalman 400W. En de ventilator doet het nog steeds. De draadjes zitten allemaal nog met elkaar verbonden, dus het lijkt mij verder geen hardware probleem. Verder kan ik niet op de computer zelf kijken wat voor drivers ik heb, want hij start niet op. Verder geeft hij ook gewoon geen foutmeldingen bij het opstarten.
Enige andere relevante informatie nodig? Ik zoek het graag op, want ik zie graag dat mn pc het natuurlijk weer doet.

• co0lman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-08 22:51
Ik zou de PC gewoon herinstalleren is wellicht een fout in opstartopties of zo. Eventueel kun je eens proberen op te starten met een live cd van Linux of zo. Bepaalden kunnen ook zo zorgen dat je nog snel even je gegevens kan backuppen.
Pagina: 1