Wireless netwerk is traag

Pagina: 1
Acties:

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik heb hier de volgende situatie:

-een Linksys WRT54G router, hier zit 1 pc aan verbonden met een kabel via een Gbit kaartje, en 1 pc via een Linksys wireless 54Mbit kaartje.

Internet werkt op beide pc's naar behoren met een snelheid rond de 4Mbit/s. Maar wanneer ik bestanden via het netwerkje probeer over te pompen(van pc naar pc dus), dan haal ik maar 2 tot 2,5 MB per seconde. Ik begrijp dat het 54Mbit kaartje de bottleneck is in mijn netwerk, maar dan nog vind ik die snelheid van 2-2,5MB/s erg laag, want 54/8 is immers bijna 7MB/s.

Is er een manier om die snelheid te verhogen, of is die 54Mbit een theoretische limiet die ik never nooit niet ga halen?
.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-04 07:50
54 Mbit/s is inderdaad n theoretische limiet die je nooit gaat halen.. met 2-2.5 MB/s mag je tevreden zijn.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:42

_Ernst_

Mark It Zero!

54MBit is idd het theoretisch maximum, dan haal je niet. Maar wat ook meespeelt in de snelheid is hoever je van je router af zit.. Zit je er 50 meter vandaan met een zooi gewapend beton er tussen, of zit je een paar meter van je router vandaan?

Daarbij is die 2,5 mb/s idd helemaal niet zo slecht, heel normaal dus...

Last.fm

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
_Ernst_ schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 19:47:
54MBit is idd het theoretisch maximum, dan haal je niet. Maar wat ook meespeelt in de snelheid is hoever je van je router af zit.. Zit je er 50 meter vandaan met een zooi gewapend beton er tussen, of zit je een paar meter van je router vandaan?

Daarbij is die 2,5 mb/s idd helemaal niet zo slecht, heel normaal dus...
De afstand router <> pc is ongeveer 4 meter, door 2 muren heen. Mag ik uit dit alles concluderen dat mijn snelheid volkomen normaal is?

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:42

_Ernst_

Mark It Zero!

Janssen schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 19:55:
[...]

De afstand router <> pc is ongeveer 4 meter, door 2 muren heen. Mag ik uit dit alles concluderen dat mijn snelheid volkomen normaal is?
Volkomen normaal, zeker als het stenen muren zijn. Ik haal hier door 3 houten muren (houten huis) heen over een afstand van 8 meter zo'n 2 MB/s over een 54 mbit netwerk..

Last.fm