Toon posts:

Newbie Redhat 6.2, welke progs werken nog?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje een cd van Redhat 6.2 op mijn bureau liggen en ben steeds meer van plan deze eens te gaan gebruiken. Bij een eerdere poging liep ie continu vast tijdens het install., maar dat kan goed aan de comp. zelf hebben gelegen.

Nu dus een ander systeem en vaak vastlopend win2k en breek me de bek niet open over win98se. Ik vraag me dus af of ik programma's als adobe photoshop, Golive wordperfect e.d. nog kan gebruiken. Of is daar misschien een lijst van. Of kunnen die gebruikt worden onder x-windows (ik geloof dat het zo heet)?

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:57

Valium

- rustig maar -

Tsja, wat moet je daar nou op zeggen.

Kijk eens op deze site. het is DE site om Linux-spullen te vinden.

Verder heb je natuurlijk:
Wordperfect 8
Corel Photopaint 9
Acrobat Reader
StarOffice
Mozilla (www.mozilla.org) als browser.
Netscape als browser
The GIMP (als photopaint achtige prog).
Blender voor 3D CAD/CAM zooi.
Unreal Tournament
Freeciv (civilisation)
Quake 2 en 3
Doom
Grip (grafisch rip/encode)
Gnapster
GnomeICU (icq)
LICQ (ook icq)
micq (textmode icq)
ehm.....wat wil je nog meer?

Verwijderd

Topicstarter
verder hoef ik vooralsnog niks, bedankt!*D

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:24
Ik zou toch mandrake 7.2 nemen in plaats van RedHat 6.2. Is een stuk nieuwer (oa kde 2) en is veel beter dan RedHat 7.0. Zeker als je net begint lijkt me Mandrake 7.2 geen slecht idee.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:24
en bij kde 2 zit konqueror :9

Verwijderd

Topicstarter
OK, Mandrake 7.2 it is, maar werkt dat ook op een Athlon. Want bij sommige pakketten kreeg ik de indruk dat ze alleen op Intel werken?

En kan ik wel Photoshop e.d. draaien in een soort van virtuele Windows?

Verwijderd

Op donderdag 18 januari 2001 20:23 schreef J00st het volgende:
OK, Mandrake 7.2 it is, maar werkt dat ook op een Athlon. Want bij sommige pakketten kreeg ik de indruk dat ze alleen op Intel werken?

En kan ik wel Photoshop e.d. draaien in een soort van virtuele Windows?
Ja mandrake werkt op een athlon.

Windows programma's kun je niet zondermeer draaien op linux. Daarvoor moet je een emulator gebruiken. Wine of VMWare bijvoorbeeld. Wine is het beste maar is nog niet af, dus op photoshop werkt is maar de vraag. VMWare is een virtuele machine, dus kun je je complete windows onder linux draaien.

In plaats van photoshop kun je beter The Gimp gebruiken onder linux.

Een goede ACDSee-"clone" is Gqview.
The Gimp en Gqview zijn opgenomen op de mandrake CD. (Ik zou btw ook voor mandrake gaan)

http://www.linux-mandrake.org
Pagina: 1