Toon posts:

[ASP] focus op een submit button

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een submit knop waar een gebruiker veel moet op klikken, het zou veel handiger zijn moest die submit knop een soort van focus hebben, waardoor de gebruiker maar 1x moet klikken met de muis, en voor de rest altijd maar enter moet drukken.

Heb gezocht op Google, maar ik vind alleen oplossingen voor ASP.NET waar je in de form tag "DefaultFocus = submitbutton1" ofzo kan zetten, maar dat werkt blijkbaar voor gewone ASP niet.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Voor zover ik weet is een submit button op elk formulier default, en kun je dus zonder überhaupt iets te coden al doen wat jij wil? :?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 submit buttons naast elkaar staan die dezelfde naam hebben maar beide een andere value. En het werkt dus standaard niet. Ik zou dus eigenlijk die ene button default moeten maken.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

kijk eens op google, daar staat in de code een onload scriptje wat het searchfield automatisch highlight (= niet meer moeten klikken op het searchfield)

EDIT: heb het ff voor jouw opgezocht: het is dus javascript
JavaScript:
1
function highlight(){document.form.naam.focus();}

en dan
HTML:
1
 <body onload="highlight();">

en dan heb je je form:
HTML:
1
2
3
4
<form method="post" action="iets.asp" name="form" id="form">
<input type="text" name="naam" id="naam" />
...
</form>

dit kan je toepassen op iedere button in een form, als je maar je attributen juist zet ;)

veel geluk

[ Voor 71% gewijzigd door Snake op 04-11-2005 19:33 . Reden: schandelijk foutje ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

javascript:

<script type="text/javascript">
document.getElementById('IDvanKnop').focus();
</script>

Dat moet je er even bij knallen op de desbetreffende pagina. Je knop moet je dan wel een id-attribuut meegeven, bijv: <input type="submit" id="IDvanKnop" .. etc.

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2005 19:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 19:31:
javascript:

<script type="text/javascript">
document.getElementById('IDvanKnop').focus();
</script>

Dat moet je er even bij knallen op de desbetreffende pagina. Je knop moet je dan wel een id-attribuut meegeven, bijv: <input type="submit" id="IDvanKnop" .. etc.
Bedankt, dit werkt perfect, ook Snake903 bedankt voor het meehelpen :)
Pagina: 1