Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• RoyPh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-11 09:26
Ik ben op zoek naar een manier om mensen in een gebouw van informatie te voorzien. De informatie bestaat uit een tiental stukken gesproken tekst. De bedoeling is dat de mensen die afzonderlijk van elkaar (via hoofdtelefoon) moeten kunnen beluisteren.

Nu dacht ik eerst om een pc neer te zetten en de tekst streaming af te spelen en de mensen een ontvangertje te geven (draadloos) die de info kan opvragen of zo. Dit lijkt me echter te omslachtig en duurder om uit te voeren), aangezien dit door 50 mensen gelijktijdig gebruikt moet kunnen worden.

Een ander idee is om de mensen ieder een kleine MP3 speler mee te geven. Deze moet dan zo simpel mogelijk zijn. Ze moeten bv. maar op een toets 0 t/m 9 of zo hoeven te drukken en de tekst moet afspelen. Verder het liefst geen opties.

Wie weet of zoiets verkrijgbaar is (als ik zoek op MP3 spelers krijg je apparaten met displays, en veel meer opties), of wie heeft er een beter idee?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je kunt natuurlijk wel met een mp3speler van die bestanden af laten spelen, maar ik denk niet dat je het voor elkaar krijgt dat er een bepaald stuk gesproken wordt als je op die cijfers drukt.
Ook denk ik niet dat de mp3speler genoeg vermogen kan leveren om 50 mensen te voorzien.

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:15
RoD schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 18:08:
Je kunt natuurlijk wel met een mp3speler van die bestanden af laten spelen, maar ik denk niet dat je het voor elkaar krijgt dat er een bepaald stuk gesproken wordt als je op die cijfers drukt.
Ook denk ik niet dat de mp3speler genoeg vermogen kan leveren om 50 mensen te voorzien.
het is dan de bedoeling dat iedereen zo'n ding mee krijgt, dat er dus 50 aangeschaft worden...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• RoD
  • Niet online

RoD

DaNiEl KuNsT schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 18:39:
[...]

het is dan de bedoeling dat iedereen zo'n ding mee krijgt, dat er dus 50 aangeschaft worden...
Owja tuurlijk, anders kunnen er ook geen verschillende audiofiles afgespeeld worden.
Sja, ik blijf erbij dat het met een mp3speler erg lastig wordt.

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:43
Je hebt toch van die fm transmitters :) Iedereen een bokkie wokkie radiotje bij zich en huppakkee zoek ff link.

Edit: Klik

[ Voor 24% gewijzigd door enermax op 04-11-2005 18:58 ]

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:39

Emiel1984

Made in NL

Vraag bij de ing waar hun die dingen inkopen en als het (zoals waarschijnlijk) niet teveel kost even luisteren of de kwaliteit wat is. MP3 is denk ik een goed plan als je het simpel wil houden en snel resultaat wil zien.

Heb je al is gekeken naar van die radiozenders die je ook kan krijgen voor je portable spelers om in de auto muziek via een "frequentie af te kunnen spelen en heb je al is gekeken naar bluetooth.. Mischien is dat wel wat :).

Maar om je beter te kunnen helpen hebben we dnek ik meer info nodig.. zijn de mensen te vertrouwen of mag er vanuitgegaan worden dat er wel is een eventueel toestelletje gaat verdwijnen ? :+

[LTS][MTS][HTS]

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
enermax schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 18:55:
Je hebt toch van die fm transmitters :) Iedereen een bokkie wokkie radiotje bij zich en huppakkee zoek ff link.
Alleen denk ik niet dat TS zit te wachten op het gedoe met FM vergunningen etc. ;)

Misschien iets minder High Tech; maar kunnen ze geen walkmans meenemen (ja, met cassetebandjes :P ). Moeten ze zelf wel even op stop en start drukken (stem kan dat aangeven), maar doet zijn werk gewoon lijkt me?

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Roamor schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 18:58:
[...]

Alleen denk ik niet dat TS zit te wachten op het gedoe met FM vergunningen etc. ;)

Misschien iets minder High Tech; maar kunnen ze geen walkmans meenemen (ja, met cassetebandjes :P ). Moeten ze zelf wel even op stop en start drukken (stem kan dat aangeven), maar doet zijn werk gewoon lijkt me?
Is alleen nodig als ze over een bepaalt vermogen heengaan..

[LTS][MTS][HTS]

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:32

Metten

ik hou het graag simpel

dit soort systemen bestaan allang, je ziet ze heel vaak bij audio tours in musea en dergelijke

Linkje

[ Voor 21% gewijzigd door Metten op 04-11-2005 19:03 ]

• thumblex.
  • Laatst online: 23-11 08:00
Je bedoelt zoiets als ze in musea ook wel eens hebben ? Bij een voorwerp staat daaronder een stuk tekst maar ook meestal een nummer, toets je dat nummer in op het apparaat krijg je informatie over het voorwerp te horen. Misschien eens langs een random museum gaan waar ze zo'n installatie hebben, en dan vragen hoe zij dit hebben opgelost of een nummer van fabrikant kunnen geven oid ?
Succes

Edit: Metten was me net voor inc. link :+

[ Voor 7% gewijzigd door thumblex. op 04-11-2005 19:04 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

emiel1984 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 19:00:
[...]

Volgens zijn die dingen sowieso illegaal, dat heb ik hier op GoT in ieder geval vaak voorbij zien komen.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-11 20:41

ralpje

Deugpopje

emiel1984 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 19:00:
[...]

Voor alle zenders in de FM-band heb je in principe (ook wel enigszins afhankelijk van de frequentie, maar zeker voor zenders die je op een (portable) radio kan ontvangen) een vergunning nodig. Als het vermogen maar laag genoeg is, wordt het verdomd lastig voor het AT om ze op te sporen, maar officieel heb je nog steeds een vergunning nodig.
@ TS: wat is de bedoeling? Gaat het om gesproken uitleg bij een expositie ofzo? Iets meer info is handig om een goede oplossing aan te kunnen dragen.

[ Voor 13% gewijzigd door ralpje op 04-11-2005 19:06 . Reden: verkeerde quote... ]

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Zijn dat wandelende mensen, of zitten ze achter een burea?

Wat is (ongeveer) het budget?

En het idee zoals in het museum: Dat is of duur of duur :P
Sommige musea gebruiken PDA's, maar dat is duur!
Andere musea gebruiken een speciale oplossing, maar ook dat is duur om te ontwikkelen (telefoon moet geprogrammeerd, worden, en dat lijkt met niet makkelijk om (voor het eerst) te doen), en ook aangeschaft.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

sorry foutje

[ Voor 96% gewijzigd door Emiel1984 op 04-11-2005 19:11 ]

[LTS][MTS][HTS]

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Metten schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 19:01:
dit soort systemen bestaan allang, je ziet ze heel vaak bij audio tours in musea en dergelijke

Linkje
In het alcatraz kregen we alleen maar een walkman met cassettebandje :+ _/-\o_

[LTS][MTS][HTS]

• RoyPh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-11 09:26
Metten schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 19:01:

Linkje
Bedankt voor de link. Zoiets was ik inderdaad naar op zoek. Het is ook voor een soortgelijke toepassing.

Het nadeel van FM transmitters, is dat de mensen niet als groep de ruimte binnenkomen, maar individueel. Als persoon A de info aan het beluisteren is en persoon B komt erbij staan, moet persoon B in staat zijn meteen dezelfde info te beluisteren vanaf het begin, dus meteen de info kunnen aanvragen. Bij een systeem met MP3 is dat mogelijk (vandaar dat ik daar ook aan dacht). De X-plorer uit de link ziet er gemakkelijk uit, zodat de mensen weinig mis kunnen doen.

Edit: Het gaat om een rondleiding door een gebouw, waar in principe niet steeds een vaste gids hoeft mee te lopen, maar de mensen zo zelf de info krijgen.

Budget is nog niet bekend. We kijken wat er technisch mogelijk is en kijken dan aan de hand van de kosten hiervan of dat haalbaar is. Een PDA per persoon is dus niet te doen.

[ Voor 16% gewijzigd door RoyPh op 04-11-2005 19:17 ]

Pagina: 1