Hoe is dit systeem? (AMD X2)

Pagina: 1
Acties:

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-02 18:59
Gebruiksdoel en budget
De bedoeling is dat het gewoon een snelle pc gaat worden, vooral met multitasking, niet dat als je veel open hebt staan de snelheid dropt. Overklokken is heeft niet zo'n hoge prioriteit maar Call of Duty 2 moet fatsoenlijk draaien op 1280x1024 hoogste detail is niet nodig...

Het onderstaande boodschappenlijste kost ongeveer € 1.550, dat is eigenlijk net boven het budget, er
moet liever wat van de prijs dan erbij. Alle prijzen komen van cdromland.nl en daar ben ik ook van plan alles te gaan kopen.

Boodschappenlijste + vragen
- AMD Athlon 64 X2 3800+ S939 box Manchest - € 359,00
Dual core processoren zijn de toekomst en met de XBOX 360 komen er (denk ik) steeds meer spellen die dual(/triple) core ondersteuning hebben. Vraag is wel of CoD2 een beetje handig gebruik maakt van de 2e core, volgens dit niewsbericht "ondesteund" de X2 HT, de vraag is dus eigenlijk of CoD2 HT ondersteund en of dit bij alle spellen werkt :)

- AMD Asus A8N-SLi S939 Nforce4 € 125,00
Een SLi bordje met een goede prijs, ben niet van plan er gelijk 2 videokaarten in te stoppen maar in de toekomst kan het wel een goede upgrade zijn. Deze komt uit de BBG van november, dus eigenlijk daarom.

- 2X 512 MB DDR-RAM PC3200/DDR400 Kingston Valueram - € 110,00
1 GB moet zo ongeveer wel genoeg zijn en 2 GB past eigenlijk ook niet in het budget.

- Asus EN6800GT/2DT 256MB TV-out PCI-E - € 289,00
Het is de bedoeling dat deze kaart CoD2 fatsoenlijk kan weergeven, met fatsoenlijk bedoel ik niet de hoogste kwaliteit maar wel 1280x1024 met ongeveer 50 fps.

- Zalman CNPS7700-AlCu - € 32,95
Koelt (als het goed is) genoeg en heeft inmiddels een mooie prijs, komt ook uit de BBG van november.

- Zalman Northbridge heatsink ZM-NB47J - € 7,00
Voor op de Northbridge.

- 2X Western Digital 80GB S-ATA 8MB WD800JD (RAID 0) - € 126,00
Ik wil ze in RAID 0 zetten, het mobo ondersteund dat toch en met heb misschien ietwat weinige geheugen is het handig om snellere HD te hebben. Hoeveel % snelheidwinst kan ik er ongeveer van verwachten, op inet kan ik er geen goeie review over vinden. Het is verder de bedoeling dat het allemaal wel een beetje stil wordt, heeft iemand ervaring met deze harde schrijf/ven??

- Benq DVD+/-R/RW DW1640Pro bulk zwart - € 46,00
Aparte DVD speler vind ik niet nodig en deze schijnt wel goed te zijn, misschien weet iemand nog een beter.

- Samsung 17" TFT 730BF 4ms Zilver/Zwart - € 319,00
Dit komt ook uit de BBG van november.

- Antec Sonata II 450W - € 125,00
En ook uit de BBG en ik vind het gewoon een mooie kast

Belangrijkste vragen
1. Is dit alles voldoende voor Call of Duty 2?
2. RAID 0 of toch één harde schrijf?
3. Is ie zo een beetje stil?
4. Weet iemand iets beters (wel binnen het budget natuurlijk ;) )
5. ...

Alvast bedankt voor het (misschien niet helemaal :) ) lezen...

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
1. Jep, gaat goed draaien
2. ligt aan de hoeveelheid data die je ebt natuurlijk
3. Tja wat is stil? Maar hij is in iedergeval relatief stil zo ja...
4. Mss nog een aparte VGA cooler van Zalman of Artic (scheelt veel in warmte en geluidsproductie)
5. Geen toevoegingen ziet er leuk uit!

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama