Graag zou ik een interne webserver (Linux + Apache2 met OpenSharePoint) willen publishen middels mijn ISA 2000 server op Windows 2000.
Ik heb hiervoor de gebruikelijke "Destination Set" aangemaakt zodat:
name: ospdest
destination: <ipadres>/osp/*
Afgevangen wordt...
Vervolgens heb ik een "Web Publishing Rule" aangemaakt welke alleen moet reageren op bovenstaande destination set. Deze heb ik als volgt geconfigureerd:
Selected Destination Set: ospdest
Action: Redirect the request to this internal IP Address/Name: <intern ip adres>
Vinkje op "Send the origional host header..."
Http Port: 80
SSL Port: 443
FTP Port: 21
Bridging: HTTP > HTTP Request
Applies to: Any Request
Vervolgens heb ik de ISA Services herstart.
Volgens verscheidene documentatie zou ik er dan moeten zijn... Echter komt de rule niet aan op de interne webserver. Hij komt namelijk uit op de ISA Server zelf.
De ISA Server bestaat namelijk uit de volgende onderdelen:
Windows 2000 Server SP4
ISA Server 2000 SP1
Internet Information Services 5.0
Microsoft Exchange Server 2000 SP2
2 netwerkkaarten, 1 op WAN (met ADSL lijntje) en 1 op intern netwerk
Wanneer ik van buitenaf de /osp probeer te benarderen krijg ik van de interne IIS server een reply dat deze het pad niet vinden kan, dat klopt want de directory /osp bestaat niet op IIS. Maar op een of andere manier zit de IIS Server dus voor de ISA op poort 80
Het is voor deze /osp site geen probleem om op een andere poort benaderd te worden... ik weet echter alleen niet hoe ik dat moet configureren en vooral waar (IIS? ISA?).
Ik weet dat bovenstaande ISA Server configuratie geen ideale situatie is... ik kan dit echter niet wijzigen
Ik heb hiervoor de gebruikelijke "Destination Set" aangemaakt zodat:
name: ospdest
destination: <ipadres>/osp/*
Afgevangen wordt...
Vervolgens heb ik een "Web Publishing Rule" aangemaakt welke alleen moet reageren op bovenstaande destination set. Deze heb ik als volgt geconfigureerd:
Selected Destination Set: ospdest
Action: Redirect the request to this internal IP Address/Name: <intern ip adres>
Vinkje op "Send the origional host header..."
Http Port: 80
SSL Port: 443
FTP Port: 21
Bridging: HTTP > HTTP Request
Applies to: Any Request
Vervolgens heb ik de ISA Services herstart.
Volgens verscheidene documentatie zou ik er dan moeten zijn... Echter komt de rule niet aan op de interne webserver. Hij komt namelijk uit op de ISA Server zelf.
De ISA Server bestaat namelijk uit de volgende onderdelen:
Windows 2000 Server SP4
ISA Server 2000 SP1
Internet Information Services 5.0
Microsoft Exchange Server 2000 SP2
2 netwerkkaarten, 1 op WAN (met ADSL lijntje) en 1 op intern netwerk
Wanneer ik van buitenaf de /osp probeer te benarderen krijg ik van de interne IIS server een reply dat deze het pad niet vinden kan, dat klopt want de directory /osp bestaat niet op IIS. Maar op een of andere manier zit de IIS Server dus voor de ISA op poort 80
Het is voor deze /osp site geen probleem om op een andere poort benaderd te worden... ik weet echter alleen niet hoe ik dat moet configureren en vooral waar (IIS? ISA?).
Ik weet dat bovenstaande ISA Server configuratie geen ideale situatie is... ik kan dit echter niet wijzigen
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2005 17:09 ]