Ik heb een beetje vaag probleem. Op een bepaalde aanroep van MsgBox dan krijg ik een Runtime 5 error. Deze foutmelding komt alleen in de compileerde versie voor en niet binnen de IDE! Dus debuggen is een ramp. Aangezien compileren hier al 5 minuten duurt
. Compilatie is met Option Explicit. Deze code staat in een functie binnen een form.
Ik heb de volgende code ( stukje ), extra comments toegevoegd voor jullie gemak.
Boven in de functie staat een " on error goto eh " en die label bestaat ook.
Dit probleem doet zich voor in development en test omgeving. In de live environment is deze versie nog niet gereleased. Vanwege de duidelijke redenen.
De error message die ik letter krijg:
Run-time error '5':
Invalid procedure call or argument
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Ik heb de volgende code ( stukje ), extra comments toegevoegd voor jullie gemak.
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| ' LogFile maakt log entries in de database ' DEBUGME 5 staat in the log tabel LogFile "DEBUGME 5" ' Einde van een for loop deze loopt correct door Next Rctr ' DEBUGME 4 staat in the log tabel LogFile "DEBUGME 4" If SuccessFull > 0 Then ' Successfull is een INT met de waarde 1, en staat in de log tabel ' Ik krijg ook de melding als ik deze call naar de logfile uitcomment LogFile CStr(SuccessFull) & " Customer Records Authorised " ' Hier krijg ik een de runtime foutmelding, zodra ik die weg druk ' dan krijg ik nog wel TEST te zien MsgBox "TEST" ' Applicatie is gecrasht en gestopt. MsgBox CStr(SuccessFull) & " Record(s) Authorised", vbInformation , App.Title & " - Customer Authorise (list)" End If LogFile "DEBUGME 1" |
Boven in de functie staat een " on error goto eh " en die label bestaat ook.
Dit probleem doet zich voor in development en test omgeving. In de live environment is deze versie nog niet gereleased. Vanwege de duidelijke redenen.
De error message die ik letter krijg:
Run-time error '5':
Invalid procedure call or argument
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
[ Voor 25% gewijzigd door LuCarD op 04-11-2005 17:16 ]
Programmer - an organism that turns coffee into software.