Voor het schoolproject EduNet moet ik een domain opzetten. Hierbij moet ik een opstelling maken met een cliënt, server en een printer server. De cliënt is een Windows 98se computer. Op de server is Windows 2000 Advance Server geïnstalleerd. En op de printer server heb ik Windows 2000 (non-server) geïnstalleerd
Het probleem is, dat ik niet met de printer server op het domain kan komen. Als ik bij het invoerveld het goede domain invult, kan ik de gebruiker gegevens invoeren. Daarop krijg ik een foutmelding dat hij de netwerklocatie niet kan vinden. Wanneer ik een foute domain in het begin op geeft krijg ik gelijk een melding dat de domain niet bestaat. Er is echter wel verbinding tussen de computers. Ik kan zonder problemen naar de andere computers pingen. De Windows 98 cliënt kan zonder problemen op het domain komen.
Wat heb ik tot nu geprobeerd
De domain naam is edunet.local
DHCP deelt de volgende ip's uit;
10.0.1.0-10.0.3.254 voor cliënten
10.0.0.3 voor de printer server (gereserveerd via DHCP)
De server heeft een vaste ip gekregen. 10.0.0.2
Heeft iemand nog wat tips wat ik kan doen om die printer server op het domain te krijgen?
Het probleem is, dat ik niet met de printer server op het domain kan komen. Als ik bij het invoerveld het goede domain invult, kan ik de gebruiker gegevens invoeren. Daarop krijg ik een foutmelding dat hij de netwerklocatie niet kan vinden. Wanneer ik een foute domain in het begin op geeft krijg ik gelijk een melding dat de domain niet bestaat. Er is echter wel verbinding tussen de computers. Ik kan zonder problemen naar de andere computers pingen. De Windows 98 cliënt kan zonder problemen op het domain komen.
Wat heb ik tot nu geprobeerd
- Diverse gebruikers aangemaakt en deze aan de printer server toegewezen
- Nieuwe Windows 2000 installatie & configuratie op printer server (onder toezicht van een toekomstige netwerkbeheerder)
- Nieuwe Windows 2000 AS installatie & configuratie op de server (ook onder toezicht van een toekomstige netwerkbeheerder)
- Netwerkkaart en kabel vervangen
- Mede cursisten die het zelfde project doen om hulp gevraagd (waarbij het wel allemaal lukt)
- Met Google gezocht maar ik kon niet hetzelfde probleem vinden

De domain naam is edunet.local
DHCP deelt de volgende ip's uit;
10.0.1.0-10.0.3.254 voor cliënten
10.0.0.3 voor de printer server (gereserveerd via DHCP)
De server heeft een vaste ip gekregen. 10.0.0.2
Heeft iemand nog wat tips wat ik kan doen om die printer server op het domain te krijgen?