Toon posts:

[JS] Computer IP d.m.v. Javascript

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik weet niet of dit mogelijk is wat ik nu vraag.. maar via Google heb ik in ieder geval niet het gewenste resultaat behaald.

Wat ik dus nodig heb is het IP adres van iemands computer. Niet het ip adres dat je via PHP kunt verkrijgen met $_SERVER[ 'REMOTE_ADDR' ].. nee, het IP adres van de computer.
Zoals je waarschijnlijk weet heeft iedere pc een eigen IP adres binnen een netwerk, dit IP adres bedoel ik dus.

Is het mogelijk om achter dat IP te komen d.m.v. Javascript of een andere webtaal?

Met vriendelijke groet,
M. Trip

• Daspeed
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-04 12:21
Ik denk dat je met een simpele zoekactie op google al heel ver komt

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:35

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-04 17:54

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

alsjeblieft:

http://javascript.internet.com/user-details/ip-address.html

te vinden via http://www.google.de/sear...9,GGLD:de&q=javascript+ip
eerste link

hmm, nu ik wat langer kijk, die gebruikt wel degelijk een serverside gegenereerd IP ...

netscpae4 + java kan het wel clientside, maar verder is dit afgegrendeld (zeker voor mensen achter een proxy kan dat ongewenste informatie zijn, die ze niet willen uitgeven)
je kunt kijken of een activeX object ook werkt, en je het dan ook darmee kunt afvragen, maar deze zal altijd extra permissie daarvoor vragen.

waarschijnlijk iets van
code:
1
2
3
 var wshNetwork = new ActiveXObject("WScript.Network")) 
  var userName = wshNetwork.UserName;
var userIP = wshNetwork.IPAddress

[ Voor 65% gewijzigd door RM-rf op 04-11-2005 17:38 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Ik denk (ook een beetje hoop) dat de router/firewall die gegevens verborgen houden voor de boze wereld.

En met rede lijkt me.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 17:32:
Ik denk (ook een beetje hoop) dat de router/firewall die gegevens verborgen houden voor de boze wereld.
Wat :? Je ip adres? Dat kan je overal gewoon opvragen hoor :? :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-04 18:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

(jarig!)
disjfa schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 17:34:
[...]

Wat :? Je ip adres? Dat kan je overal gewoon opvragen hoor :? :)
Ook je interne IP, bijvoorbeeld als je een thuisnetwerkje hebt waarin iedere gebruiker een 192.168.0.x adresje heeft?
En what if not? Krijg je dan altijd het zelfde IP terug, van welke computer binnen het netwerk je het dan ook opvraagt?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-04 12:47

André

Analytics dude

:)

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02:00

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ik kan je vertellen André dat het niet werkt hier :P

Volgens mij is het niet mogelijk om een intern IP adres op te vragen. Vraag me sowieso af waarom je dat zou willen, maar goed :)

• Daspeed
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-04 12:21
Heb je hier niet wat aan?

http://reglos.de/myaddress/MyAddress.html

Verwijderd

Het kan dus wel, maar wat is het nut hier van? :?
zelf weet ik best welk IP adres mijn PC heeft op het netwerk.
en zo niet, er zijn minder ingewikelde manieren om er achter te komen 8)7

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:32
Hmm, soms wordt dat interne ip meegezonden, geloof ik. Je kan er volgens mij ook met PHP achterkomen. 't is iets van forwarded ip ofzo. Ik wist 't ooits :P

|>

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

André schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 20:24:
:)

<script type="text/javascript">document.write("IP: " + new java.net.InetAddress.getLocalHost().getHostAddress());</script>
127.0.0.1, dat is handig, die heeft iedereen :P
Simon schreef op zondag 06 november 2005 @ 12:41:
Hmm, soms wordt dat interne ip meegezonden, geloof ik. Je kan er volgens mij ook met PHP achterkomen. 't is iets van forwarded ip ofzo. Ik wist 't ooits :P
De meeste proxyservers sturen idd het originele IP mee, alleen een lokaal IP over het algemeen niet, aangezien die bijna nooit nuttig is :)

[ Voor 46% gewijzigd door Erkens op 06-11-2005 12:45 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-04 11:26
Nee, met Javascript kun je niet de HTTP REMOTE_ADDR header benaderen,

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Lekker boeiend. Iedereen heeft dan 192.168.1.x lekker interessant. Wat is het nut hiervan? Waarom wil je dit weten?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

XLerator schreef op zondag 06 november 2005 @ 16:14:
Lekker boeiend. Iedereen heeft dan 192.168.1.x lekker interessant. Wat is het nut hiervan? Waarom wil je dit weten?
bijvoorbeeld om gebruikers te volgen zonder dat ze inloggen? Zijn genoeg redenen te vinden waarom iemand informatie wil hebben ;)

• mhproductions
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-03-2018

mhproductions

MH Productions

TIP: Zet gewoon een linkje naar:http://www.whatismyip.com ofzoiets... :)

Who the fuck is general failure and why the hell is he reading my disk ?!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

dan nog heb je niet het interne adres :*

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal even voor de goede orde uitleggen wat nou eigenlijk de bedoeling is.
Het zit zo:

Onze klas heeft voor een stageproject een site voor het lokaal gemaakt waar we inziten met nog 3 klassen. Het probleem is dat niet alle leerlingen zo aardig zijn het forum schoon te houden, een ban functie is dus geen overbodige luxe.

Maar.. nu raad je vast al wat er gebeurt als je één persoon in het lokaal een IP ban geeft. Juist ja; de hele school is dan verbannen, niet echt een senario waar ik op zit te wachten.

Dus was mijn idee om te gaan bannen op interne IP's. Aangezien iedereen in het lokaal toch vaste plekken heeft. Deze controle word dan uiteraard alleen uitgevoerd als het IP adres die van school betreft.

Vandaar mijn vraag: is het mogelijk met javascript of andere webtalen om het interne IP-adres te verkrijgen?

Met vriendelijke groeten,
M. Trip

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02:00

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
en dit forum draait dus niet lokaal op school en is dus niet via intern ip adres te bezoeken? Want als het allemaal op het lokale netwerk draait (forum) en de bezoekers via datzelfde netwerk, is het makkelijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee, nee. Was het maar zo simpel. ;)

Het forum word gewoon gehost op een webserver ergens in Redbus. Niet op het lokale netwerk van school.

Iedereen (ook van buiten de school) kan gewoon de site bezoeken.
Diegene die dus niet vanuit school op de site komen kan ik gewoon een IP ban geven. Maar de mensen die op school op de site zitten en zich misdragen kan ik geen IP ban geven, simpelweg omdat ik dan de gehele school ban. Vandaar dat ik dus bij mezelf afvroeg of het mogelijk is om achter het interne IP te komen van de computer zodat je een individu op school kunt bannen i.p.v. de hele school.

M. Trip

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-01 14:15

nXXt

Carpe omnia

Is het geen idee om met accounts te werken (workaround, I know).

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kun je niet gewoon users bannen?

Verwijderd

Zal zelfs wel op die manier moeten.

Op school zat ik zelden achter elkaar achter de zelfde PC, dus met een IP ban tref je meer mensen dan alleen de overtreder

• dip
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-01-2023

dip

shut up ulé

idd, je zou kunnen denken aan een student gebonden account.

Een scholier kan alleen een account aanvragen op zijn/haar 'school' email adres.

Verder heb ik zelf ooit een schoolforum opgezet en beheerd, echter werd er meer gein getrapt dan dat het forum voor nuttiger zaken gebruikt werd.

Maar om even terug te komen op je idee te bannen op LAN ip's.. dat is dus echt waanzin he :)

It's scientifically known, that base improves the tase of cheezes!

Pagina: 1