Toon posts:

[patch] Metacity

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam in het non-windows desktop topic een metacity patch tegen, dit is een cgi bestand. Alleen krijg ik het niet voor elkaar om het te patchen, want ik snap niet hoe het werkt. Heb me suf lopen zoeken op cgi, patch, cgi patch etc. Maar als ik gewoon ./patch.cgi doe krijg ik dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
debian:/# /home/lennard/attachment.cgi /home/lennard/attachment.cgi
diff: metacity-2.8.5/src/core.c: Onbekend bestand of map
diff: metacity-2.8.5-HACKED/src/core.c: Onbekend bestand of map
/home/lennard/attachment.cgi: line 2: ---: command not found
/home/lennard/attachment.cgi: line 3: +++: command not found
/home/lennard/attachment.cgi: line 4: @@: command not found
/home/lennard/attachment.cgi: line 5: syntax error near unexpected token `}'
/home/lennard/attachment.cgi: line 5: ` }'

Moet ik het met iets speciaals uitvoeren ofzo? dit is een ongelooflijke noob vraag, maar ik kom er niet uit.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Patches zijn n.a.v. de source-code. Je zult dus de source voor Metacity moeten downloaden en alles handmatig moeten compilen.

Misschien is er ook een mogelijkheid via Debian's apt om de source-code semi-handmatig te downloaden, patchen en compilen, maar dat weet ik zo niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Osiris op 04-11-2005 17:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jep, ik heb idd de source gedownload! en die eerst 2 regels zijn dus weg: onbekende besand of map. De rest, command not found enzo blijft staan. Dus hoe compileer ik het nou met die veranderingen?

• freggy
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Je moet die patch niet uitvoeren, je moet die toepassen op de broncode, met behulp van het patch commando.
code:
1
man patch

De reden waarom dat de extensie .cgi heeft, lijkt mij omdat je het gedownload hebt via een cgi script op het internet, en er wellicht geen correcte bestandsnaam werd meegestuurd. Patches hebben meestal de extensie .diff of .patch.

Over hoe je software moet compileren, vind je vast ook genoeg informatie via google (zoek eens op "compile source code linux" ofzoiets).

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-02 18:49
het is dus echt een gewone patch, gewoon
de patch copieren naar de sourcetree, cd'en naar daar, en dan:
code:
1
patch -p0 < attachment.cgi

als dat niet werkt, kan je eens met -p1 proberen ook