Ik heb een vraagje over de spaarloon regeling.
Normaal is het zo dat je voor 1 jan beslist of je dat hele jaar met de spaarloon regeling mee gaat doen. Mocht je tussentijds van werkgever wisselen dan moet je blijkbaar volgens onderstaande informatie dat via je oude werkgever regelen:
Normaal is het zo dat je voor 1 jan beslist of je dat hele jaar met de spaarloon regeling mee gaat doen. Mocht je tussentijds van werkgever wisselen dan moet je blijkbaar volgens onderstaande informatie dat via je oude werkgever regelen:
Maar nu mijn vraag, weet iemand hoe het zit als je per 1-sep bij je eerste werkgever aan de slag gaat (daarvoor was ik student)? Je hebt dan geen vorige werkgever waar je op 1-jan actief was. Is er een regeling dat je de laatste 3 maanden met spaarloon mee kan doen, of moet je helaas tot 2006 wachten?Vanaf 1 januari 2005 kunnen werknemers bij een (1) werkgever deelnemen aan de spaarloonregeling.
Dit betekent dat je éénmaal per jaar tot het maximum van het spaarloon kan sparen, namelijk bij de werkgever waar je op 1 januari (peildatum) in dienst bent. Bovendien moet die werkgever de algemene loonheffingskorting bij jou per 1 januari toepassen.
Het is, wanneer je verderop in het jaar van werkgever wisselt, niet mogelijk het resterende bedrag van de spaarloonregeling bij die volgende werkgever te sparen. Wel kun je (op verzoek) het resterende bedrag bij de oude werkgever sparen door het restant in eens te laten inhouden.