Om gebruik te maken van de ASP.NET session management (dus Session object) moet de browser cookies ondersteunen en uiteraard accepteren. ASP.NET session management maakt namelijk gebruik van cookies om de gegevens bij te kunnen houden. Maar stel dat een gebruiker de optie cookies enable uit zet dan is het dus niet meer mogelijk om gebruik te maken van de Session object. Om dit te kunnen testen heb ik de optie “block all cookies” aangezet. Daarnaast heb ik alle cookies etc verwijderd en vervolgens mijn pc opnieuw gestart. Vervolgens heb ik met de debugger gekeken of optie cookies inderdaad uitstaat. Dit heb ik gedaan met de onderstaande source code:
Ik heb de optie block all cookies aangezet maar toch zegt de visual studio debugger dat de browser gewoon cookies accepteren. (voor het debuggen nog een restart gemaakt van me pc).
Heb ik iets in de source code verkeerd gedaan of zorgt asp.net dat onderwater dit alles toch blijft werken?
alvast bedankt
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
| public void Application_OnPreRequestHandlerExecute(Object sender, EventArgs e)
{
//bekijk of browser cookies ondersteunen
if(Request.Browser.Cookies !=false)
{
....
....
//Setup TestCookie
if (Request.Cookies["cCookie"] == null)
{
HttpCookie acookie = new HttpCookie("cCookie");
acookie.Values.Add("CookieStatus","ok");
Response.AppendCookie(acookie);
}
string status = Request.Cookies["cCookie"].Value;
if(status.Equals("CookieStatus=ok"))
{
//cookie geaccepteerd
}
else
{
//cookies niet geaccepteerd
}
}
} |
Ik heb de optie block all cookies aangezet maar toch zegt de visual studio debugger dat de browser gewoon cookies accepteren. (voor het debuggen nog een restart gemaakt van me pc).
Heb ik iets in de source code verkeerd gedaan of zorgt asp.net dat onderwater dit alles toch blijft werken?
alvast bedankt
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2005 16:26 ]