Toon posts:

[VB.NET] PDF Tonen, navigeren, afdrukken

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zou graag in mijn VB.NET applicatie een pdf bestand tonen.
De gebruikers moeten wel nog kunnen scrollen, zoomen, ... En ze moeten het kunnen afdrukken.

Concreet gaat het om 3 tabbladen. Op elke tabblad komt een pdf.

Als oplossing nu heb ik gewoon op elk tabblad een WebBrowser componentje staan die heel het tabblad vult. Dan gewoon een Navigate2(pdf) en klaar.

Aangezien ik Adobe Acrobat 7 heb geïnstalleerd gaat dit zonder problemen. Ik krijg een mooi venstertje op mn tabblad, met daarin alle functionaliteiten van Acrobat Reader. Maar het is nogal traag omdat hij de 3 pdf's al klaar zet. Dus hij heeft 3 pdf's (telkens 1 pag) samen open.

Wat ook problemen geeft is een pc met daarop geen acrobat geïnstalleerd. Of eentje met Acrobat 6, telkens als hij de pdf's wilt weergeven, moet hij eerst acrobat reader opstarten.

Wat ook een probleem is, is het opruimen achteraf. Ik doe dus een navigate2 en daar houdt 't op. Maar ik merk dat Acrobat blijft draaien nadat ik mijn applicatie sluit en dat er dan AcrobatCleanUp of zoiets verschijnt in mn procceslist.

Wat is de normale werkwijze om een pdf te tonen in een vb.net applicatie? Zijn er libs waar ik niks van weet?

Ik heb GoT al afgeschuild maar ik vind hoofdzakelijk topics terug over het manipuleren/createn van pdf's. Maar dat heb ik helemaal niet nodig.