Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Hallo,

ik zit al een tijdje te twijfelen of ik zo hier en daar een netwerkje kan aanleggen in KMO's / voor zelfstandigen.

Even een situatieschets :

Ik ben 23 jaar en ICT'er (network&telecom administrator) bij een groot transportbedrijf in Belgie. Ik heb een Hogeschool diploma IT & heb een cursus CCNA gevolgd voor mijn huidig bedrijf. Ik ken wat van Microsoft en Unix/Linux servers ... Van networking heb ik wel kaas gegeten en heb behoorlijk wat contacten.

Mijn nonkel heeft een bedrijf in koeltechniek en zou graag hebben dat ik in bijberoep wat voor hem bijklus als webdesigner. Dit zie ik niet zo direct zitten. Er zijn al zoveel webdesign bedrijfjes ... en bovendien ben ik daar niet supergoed in. Ik had meer iets rond networking in gedachten. Dit intresseert mij dan ook mateloos en ik zou hier graag in bijleren.

Wat zou ik graag doen ?

Voor KMO's totaal-oplossingen bieden : Internet aansluiting / Netwerk / Servers / Programma's. Een soort huisleverancier worden. Mocht ik hiermee doorgaan ben ik me er van bewust dat we niet meteen E1's en VPN verbindingen moeten gaan leggen, maar dat het simpelweg 5 PC's en een ADSL aansluiting plaatsen zou zijn.

Ik heb een héél duidelijk idee om mij te onderscheiden van andere gelijkaardige bedrijfjes. Maar dat hou ik graag nog even voor mezelf ;)

Ik heb helemaal géén idee qua haalbaarheid. Ben ik te jong ? Heb ik niet genoeg ervaring ? Zal ik wel ergens klanten vinden ? En valt er hier wel winst uit te halen ?

Wat denken jullie hiervan als jullie dit lezen ?

[ Voor 10% gewijzigd door Dieter op 04-11-2005 16:23 ]

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Het moeilijkste lijkt me om klanten te werven.

Hoe maak je reclame voor jezelf?

En daarnaast: hoe bewijs jij dat je het werk goed kan opleveren? (certificaten, voorbeelden van vorige implementaties, onderhoudscontracten, etc)

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Lethalis schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 16:58:
Het moeilijkste lijkt me om klanten te werven.

Hoe maak je reclame voor jezelf?

En daarnaast: hoe bewijs jij dat je het werk goed kan opleveren? (certificaten, voorbeelden van vorige implementaties, onderhoudscontracten, etc)
Ik denk dat je zeker een aantal voorbeelden moet kunnen voorleggen. Jammer genoeg heb ik géén contacten die me nu meteen een netwerk willen laten leggen dat representabel is ...

Maar je moet toch op één of andere manier beginnen ... Telindus is toch ook ergens begonnen (Misschien géén referentie ... :) ).

Hoe pakken deze bedrijven dat aan ?

[ Voor 34% gewijzigd door Dieter op 04-11-2005 18:44 ]

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-10 16:30
Hou er ook rekening mee, dat je ook nog een gewoon beroep hebt, dus wanneer je voor hen kan werken is ofwel in de avond, ofwel in het weekend (als je een 9-5 job hebt). En de meeste bedrijven zijn dan gesloten...
Misschien dat ze speciaal voor u aanwezig willen blijven, maar ik denk dat ze iemand prefereren die er altijd kan zijn.