Ik heb net flink zitten zoeken maar kan weinig tot geen fatsoenlijke info vinden. Met ECC geheugen is het zo dat de modules kleine (1 bit) fouten zelf kunnen fixen. Dat is heel leuk en aardig maar ik zou het eigenlijk wel prettig vinden als de computer me dan ook zou willen melden dat er een fout gevonden en hersteld is. Als dat dan te vaak voorkomt is duidelijk dat een module hard toe is aan vervanging. Als het geheugen zichzelf hersteld gaat het pas mis als het _echt_ fout gaat.
Wat doet Linux in zo'n geval? En wat gebeurt er als er een 2-bit fout optreed?
Weet er trouwens iemand een site met een fatsoenlijke beschrijving van BIOS settings? Mijn handleiding (Tyan Tomcat K8E) komt niet verder dan:
ECC memory Interlock: This feature is used to set ECC memory interlock (At least one*/All are)
Heeeeel behulpzaam
Ik wil graag weten wat (in dit geval) ECC memory interlocking is en wat de voor- en nadelen zijn van die instellingen...
Wat doet Linux in zo'n geval? En wat gebeurt er als er een 2-bit fout optreed?
Weet er trouwens iemand een site met een fatsoenlijke beschrijving van BIOS settings? Mijn handleiding (Tyan Tomcat K8E) komt niet verder dan:
ECC memory Interlock: This feature is used to set ECC memory interlock (At least one*/All are)
Heeeeel behulpzaam
[ Voor 1% gewijzigd door bartvb op 04-11-2005 16:07 . Reden: Typo ]