Toon posts:

ALSA driver & gerelateerde problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,
Om te beginnen,ik ben een complete newbie op vlak van linux(buiten de absolute basis)
Ik zit ondertussen in linux mandriva (10.2) en kan al op internet,alle drivers zijn geinstalleerd etc,kan videos afspelen etc.
Ik heb wel een aantal probleempjes:
-Ik weet niet hoe ik geluid aan de praat krijg(asus a8v deluxe,realtek ALC850 ofwel creative x-fi extreme music) met die alsa driver
-Hoe share ik windows bestanden via mijn router,zodat een andeer windows machine er aan kan.

Ik heb geen idee of er al support is voor mijn geluidskaarten,hij detecteerd ze wel bij harddrake als "geluidskaart"(de creative kaart)

Alvast bedankt voor de hulp!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 23:25

zomertje

Barisax knorretje

Over Windows/Linux bestandsuitwisseling is genoeg te vinden, ik zou zeggen, gebruik de search.

Verder willen we graag wat meer informatie over je problemen met het geluid? Waar wordt de geluidskaart als geluidskaart gezien? Krijg je foutmeldingen? Staan er meldingen in dmesg?

Zoek bij Mandrake eens of je kaar wel ondersteund wordt.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Verwijderd

Topicstarter
nvm kheb mandriva al weggedaan,enfin uit mn lilo gesmeten,maa rnu wil ik lilo er ook af,maar ik heb de optie "linux" verwijder uit mn conf
anyway,ik had daarvoor ook nog es longhorn geinstalleerd en poging tot verwijderen gedaan ,die wil ik er dus ook af :/
eerst komt lilo,dan longhorn boot manager en dan xp allemaal met een timeout v 5 secs
Nog een raar probleem bij computer management staat er op mn HD van 120 gb een partitie van windows 40 gb,1 van 75 gb(van waar die komt geen id),1 van 63 gb en 1 van 11 gb das samen 189 gb :|
http://users.skynet.be/bk329267/wth.JPG
een probleem dat er nog es bijgekomen is is het feit dat mn onboard yukom netwerkkaart ook niet meer functioneert,terwijl er niks mis is met de kabel,en die in linux wel werkte.
hmpF

Verwijderd

Topicstarter
partitie m: is wel niet beschikbaar,maar die kan ik niet formatteren/verwijderen :/

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2005 17:34 ]

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 23:25

zomertje

Barisax knorretje

Ik zou eens zoeken op dingen als "verwijderen van Lilo" (fixmbr bijvoorbeeld). Als windows fdisk moeite heeft met partities, dan kan de fdisk van een live linux cd misschien helpen. Hier zijn al veel topics over geweest en er staat ook het een en ander in de FAQ.

Gewoon stap voor stap je systeem aanpassen, ik heb het gevoel dat je teveel tegelijk hebt zitten rommelen. Daarnaast is je reply erg onoverzichtelijk en kan ik er niet uithalen hoe we je zouden moeten helpen. Deze gaat dus dicht. De volgende keer graag duidelijk en gericht een vraag formulieren :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Dit topic is gesloten.