Toon posts:

Temp CPU amd 2400+ te hoog

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn temp van de CPU is te hoog, in de bios geeft hij aan dat de temp 85°C is. Dit is als de computer normaal gebruikt wordt al zo. Dus een beetje inetten ed. Ook reset de pc zich regelmatig. Denk dat dit door de temp komt. Ik heb al aan de koelblok op de cpu gevoelt, hier verbrand ik mijn vingers aan. Hoe kan het komen dat deze zo warm wordt, de fan draait gewoon?

• gyjo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:07
wat voor een koeler heb je?

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Zit de koeler wel goed op de cpu?
Vermoedelijk niet.
Heb je die toevallig een keer vervangen voor een nieuwe?
Heb je er toen koelpasta tussen gedaan?
Niet te veel en ook niet te weinig?

Verwijderd

Maak em eens stof vrij , probeer eens te kijken hoeveel toeren die fan maakt , controleer de koelpasta of dat niet uitgedroogt is of iets dergelijks , zit de koeler nog goed bevestigs , stop er eens nieuwe koelpasta tussen kijk dan nog eens naar de temp. Anders moet je gewoon een nieuwe koeler.

Verwijderd

Topicstarter
De koelblok is heet dan lijkt mij dat de koelpasta zijn werk goed doet, of zie ik dit verkeerd? De ventilator maakt 4000toeren dus dit lijkt mij voldoende. Ik zal alles eens stofvrij maken.

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 15:07:
De koelblok is heet dan lijkt mij dat de koelpasta zijn werk goed doet, of zie ik dit verkeerd? De ventilator maakt 4000toeren dus dit lijkt mij voldoende. Ik zal alles eens stofvrij maken.
Dat klopt, alleen wanneer de temp rond de 80 ligt doet de koeler niet goed zijn werk.
Oorzaak kan zijn dat de koeler het niet aan kan.
Oorzaak kan ook zijn dat de koelpasta niet goed meer werkt.
Oorzaak kan ook zijn dat de koeler de warmte niet kwijt kan, dus warm blijft omdat er geen circulatie genoeg is in de rest van de kast.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:00

Thandor

SilverStreak

• Heb je genoeg airflow ?
• Is de CPU niet (per ongeluk) overclocked ?
• Staat de vCore niet veel te hoog ?

In de FAQ staat ook nog wat relevante informatie :)
PMG FAQ :: Hoe warm mag mijn CPU worden?

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1