Hallo,
Ik heb een paar suggesties voor verbetering van het artikel nieuws: Aandelen Symantec tuimelen na kwartaal- en CFO-verlies .
Allereerst de datum:
. Je kan er eventueel altijd nog bijzetten 'deze week', dan klopt het meestal wel. Lezers vinden het altijd wel prettig als in een nieuwsitem een datum staat vermeld.
En dan:
Dat was het
.
Ik heb een paar suggesties voor verbetering van het artikel nieuws: Aandelen Symantec tuimelen na kwartaal- en CFO-verlies .
Allereerst de datum:
Wanneer zijn de aandelen bijna twintig procent gekelders? Dat staat er niet bij. Het gebeurde een dag nadat de kwartaalcijfers bekend werden gemaakt, maar wanneer was dat? Het originele artikel vermeld ook geen datum maar met niet al te veel werk zou dat wel uit te zoeken moeten zijnDe aandelen van Symantec zijn bijna twintig procent gekelderd. Dat gebeurde een dag nadat Symantec niet alleen een verlies over het tweede kwartaal bekendmaakte, maar ook slechte verkoopcijfers voorspelde.
En dan:
Als de kosten van de overname van 284 miljoen (dollar) waren, en het verlies was nu 251, dan zou de winst zonder die overname 33 miljoen dollar zijn geweest. Een daling van 136 naar 33 miljoen zou ik niet samenvatten als "de winstdaling is niet zo groot".De tegenvallende resultaten over het tweede kwartaal zijn grotendeels terug te voeren op de fusie: Symantec rapporteerde een netto verlies van 251 miljoen dollar, terwijl met de kosten rondom de overname van Veritas een bedrag van 284 miljoen gemoeid was. Symantec liet over dezelfde periode vorig jaar een winst aantekenen van 136 miljoen dollar, zodat de winstdaling niet zo groot blijkt te zijn wanneer de kosten gemoeid met de overname niet meegeteld worden.
Dat was het
[ Voor 4% gewijzigd door Dennis op 04-11-2005 14:38 ]