OOPS!!!! Kras op CD!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 249 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik hed een paar dagen geleden een kras op mijn CD gekregen. Ik heb gelezen dat je met tandpasta die krasjes kon wegwerken ofzo, maar welke tandpasta is het beste???
Ik had eerst Elmex geprobeerd, dat werkte niet, daarna Prodent dat werkte helemaal niet, en dan nog Aquafrash.
Nu ruikt mijn CD helemaal fris en minty :)
Maar mijn CD-romspeler kan de CD nog steeds niet goed lezen bij een bepaalde stuk.

Wie O Wie kan mij helpen???

Reset

p.s. Die CD is niet van mij!!

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Met cd recovery kun je iig de DATA [deels] terughalen. Kun je een klopietje fikken.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• ReseT
  • Niet online
Kan geen vuurtje stoken :(

Het is trouwens een orginele CD.

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02:42
Wat ook nog wel eens wil helpen is de kras zwart maken met een watervaste stift. Dan reflecteert de kras het licht niet meer in de foute richting.. en doet je cd het weer. alleen gebruiken als laatste redmiddel.

Verwijderd

Als je maar niet met een schuursponsje aan de slag gaat >:)

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-07 10:26
Hier in België ke ik een dienst die je cdtjes repareren voor 350 Bef, best wel duur, maar ja, je betaald dan ook alleen als het daadwerkelijk is gelukt.

Ben wel ff de naam van de firma kwijt.

• php
  • Niet online

php

Een ge-Phizor-eerde CD :) :) :) :)

Naar de winkel gaan voor een reparatieset. (te koop bij de betere CD winkel)
Hierin zit een keur aan schuurpapier en polijstpasta. Aanwijzingen fabrikant opvolgen.
Hierna CD NIET schoonmaken met een schuursponsje :) (Komt Phizor nog wel eens op dit forum, eigenlijk?)

• ReseT
  • Niet online
Is Phizor een pakketje of iemand?? :)

• Muyz
  • Laatst online: 24-08 20:04
Bij mij op het werk had iemand hetzelfde probleem. Hij heeft het opgelost door met een HEEL zachte, schone doek en autopolish de CD te behandelen. Daarna deed-ie het weer.

Suck6,
Muyz

Verwijderd

eeeeh, zit er in tandpasta niet schuurmiddel?
lijkt mij geen goed idee om daarmee over je ceedeetje te gaan......... ik zou gewoon zo'n cd-repair kitje halen.

• pj
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

pj

Afhankelijk van waar de kras zit:

Als het aan de onderkant zit kan je zo'n tubetje spul gebruiken dat ze ook gebruiken om mobiele telefoonschermjes weer kras vrij te krijgen. Te krijgen bij elke wille keurige telefoonwinkel.

Suc6

• php
  • Niet online

php

Phizor was de nick van iemand die een keer kwam met de volgende vraag:

Eeehhhm, niet zo handig, maar ik dacht, die CD is een beetje vuil, zal hem even schoonmaken met een schuursponsje.

Daarna deed die CD het niet meer.......

Sindsdien "Phizoreer" je CD's, ipv bekrassen.

Verwijderd

Koperpoets, da's stiekem ook nog hetzelfde als dat je kunt kopen om je phonedisplay te polijsten, kun je gebruiken om cdroms te redden.

Verwijderd

Na het polijsten met geschikt spul kan je het beste de CD op (iemand anders z'n ?) CDWRITER proberen te lezen/kopieren. Want WRITERS kunnen meestal veel beter foutcorrectie toepassen en retries uitvoeren dan gewone CDROM-spelers. Gewone CDROM-spelers zijn vaak geneigd snel over een fout heen te lezen (gewoon corrupte data terug te geven), terwijl een WRITER veel vaker een retry doet en/of de data probeert te corrigeren.
Ik heb zelf al verschillende keren verloren gewaande informatie weer teruggewonnen (gemolde CDR's of bekraste audio-cd's) door mijn CDWritertje een kwartier lang te laten proberen een corrupt stukkie te lezen, totdat ie het toevallig een keer zonder fouten (of met genoeg info voor de datacorrectie) inleest. Sommige writers proberen niet automatisch op een andere read-snelheid te lezen bij rotte blokken, dan moet je het telkens zelf op een andere snelheid proberen.

• ReseT
  • Niet online
Haha LOL!!!! Herman!!!

Bedankt allemaal!!! Het hoeft niet meer.
Ik heb het gewoon terug gegeven met een onschuldig gezicht!!! >:) :) :) :)

• php
  • Niet online

php

Was-tie van de bieb?

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:49

duderuud

Sliden is koel

*LOL*

Motor-Forum.nl

Verwijderd

Dat gezicht werkt dus beter dan koperpoets, even onthouden !

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

hehe..van de bibliotheek..

een vriend van mij had een cd-tje gekopieerd van de bieb, en ook het hoesje bij de copyshop. Toen dacht ie, waarom zou IK die kopie van het hoesje houden en zelf het origineel niet nemen.

dus, hij voegde de daad bij het woord, drukte de kopie weer in het hoesje van de bieb en heeft zelf een origineel achterkantje
(wauw....THIS IS OFFTOPIC)

koperpoets...hmm....misschien is dat de eindfase om m'n celeronnetje spiegelend te maken? (iemand?)

• me1299
  • Laatst online: 18:22

me1299

$ondertitel

dus, hij voegde de daad bij het woord, drukte de kopie weer in het hoesje van de bieb en heeft zelf een origineel achterkantje
HA HA HA, als ze daar niet intrappen zijn ze wel heel erg debiel daar :) :) :) :) :) :) :)

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Verwijderd

Nou...ik vind dat inpikken van de originele cd net zo erg als JATTEN.... RDB...kopiëren alla...maar nu ben je gewoon een vuile dief !! (Denk ook ff aan je mede "back-uppers" die nu dus zo'n suffe niet-werkende kopie krijgen voor de 3,50 die ze betalen voor het lenen...) Kortom je bent door dit soort acties in mijn ogen niet minder dan een HONDE@#@.

• Daylights
  • Laatst online: 13-06 23:05

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

OK, wil iedereen even juigen als je het met nooks eens bent? Mijn applaus krijgt hij in ieder geval. *JUUUIIIGGG*

Neh, even zonder dollen nooks. Je hebt groot gelijk. Egoïstisch gedrag noem ik zoiets!!! :(

• php
  • Niet online

php

Ik geloof dat Nooks RdB niet helemaal begrijpt. Het is niet een kopie van de CD, maar een kopie van het hoesje wat de bieb terug kreeg, met de echte CD erin.

Wat ik een keer had:
CD-tje kopieren, hoesje scannen, dus CD-tray uitelkaar, zitten er twee achterkantjes in. Was dubbel gegaan bij het assembleren. Scheelde dus weer scannen. :)

Verwijderd

Hmmm...Herman je hebt gelijk....RdB ..sorry voor de valse beschuldiging (ik zal mijn contactlenzen es ff oppoetsen zodat ik ik in het vervolg beter kan lezen)...
Anyway...zou het wel dus een hele minne streek vinden als "back-uppers" de originele cd's zouden gaan houden...

• Slashdotter
  • Niet online
Wat dacht je van die andere mensen die ook het hoesje willen scannen? Daaraan gedacht?

Verwijderd

Nooks, probeer eens tandpasta om je lenzen te poetsen :p

Verwijderd

Fucking hell

Wat hebben jullie een geheugen :) Ja, phizor komt nog wel eens op dit forum al post ie nog maar heel weinig en sinds de vorige userfile verloren was gegaan is ie een poos afwezig geweest.

Maar goed, wat doe je als de beschermlaag van je cd beschadigd is? Ik zou niet proberen met een stift op de onderkant te gaan schrijven want de laser heeft veel moeite om hierdoorheen te kijken. Als je de stift er weer af wilt hebben moet je een schuursponsje of een aggresief middeltje gebruiken (afhankelijk van inktsoort) ;).

Wat wel een goede oplossing is, is om autowas te gebruiken. Bijvoorbeeld Turtle wax. Hiermee smeer je de oneffenheden dicht waardoor je een gladder oppervlak hebt. Wrijf het goed op met een zachte doek en je hebt meer kans dat de cd het weer doet.

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Rdb,

Wees maar trots op je vrienden...

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Phizor bestaat idd nog steeds, maar zijn profile staat op nul...

Verwijderd

Wanneer de kras op de boven kant zit: :(

Als ie aan de onderkant zit:

Dan pak ik altijd wat koperpoets en dan ga ik er zachtjes overheen wrijven. Nu komen er een heleboel krasjes op. Niet schrikken !!
Pak daarna wat zilverpoets. Hiermee wrijf je de krassen eruit. Et voila.
Doe dit niet honderd keer op dezelfde cd, maar het heeft tot nu toe bij iedere kras geholpen. Ik heb het zelfs een keer met een originele Adobe GoLive CD gedaan. Dat zegt wel iets over het vertrouwen wat ik in dit systeem heb.

-- Ammo :)
Pagina: 1