ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Het is trouwens een orginele CD.
Ben wel ff de naam van de firma kwijt.
Naar de winkel gaan voor een reparatieset. (te koop bij de betere CD winkel)
Hierin zit een keur aan schuurpapier en polijstpasta. Aanwijzingen fabrikant opvolgen.
Hierna CD NIET schoonmaken met een schuursponsje
Suck6,
Muyz
Verwijderd
lijkt mij geen goed idee om daarmee over je ceedeetje te gaan......... ik zou gewoon zo'n cd-repair kitje halen.
Als het aan de onderkant zit kan je zo'n tubetje spul gebruiken dat ze ook gebruiken om mobiele telefoonschermjes weer kras vrij te krijgen. Te krijgen bij elke wille keurige telefoonwinkel.
Suc6
Eeehhhm, niet zo handig, maar ik dacht, die CD is een beetje vuil, zal hem even schoonmaken met een schuursponsje.
Daarna deed die CD het niet meer.......
Sindsdien "Phizoreer" je CD's, ipv bekrassen.
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb zelf al verschillende keren verloren gewaande informatie weer teruggewonnen (gemolde CDR's of bekraste audio-cd's) door mijn CDWritertje een kwartier lang te laten proberen een corrupt stukkie te lezen, totdat ie het toevallig een keer zonder fouten (of met genoeg info voor de datacorrectie) inleest. Sommige writers proberen niet automatisch op een andere read-snelheid te lezen bij rotte blokken, dan moet je het telkens zelf op een andere snelheid proberen.
Bedankt allemaal!!! Het hoeft niet meer.
Ik heb het gewoon terug gegeven met een onschuldig gezicht!!!
een vriend van mij had een cd-tje gekopieerd van de bieb, en ook het hoesje bij de copyshop. Toen dacht ie, waarom zou IK die kopie van het hoesje houden en zelf het origineel niet nemen.
dus, hij voegde de daad bij het woord, drukte de kopie weer in het hoesje van de bieb en heeft zelf een origineel achterkantje
(wauw....THIS IS OFFTOPIC)
koperpoets...hmm....misschien is dat de eindfase om m'n celeronnetje spiegelend te maken? (iemand?)
HA HA HA, als ze daar niet intrappen zijn ze wel heel erg debiel daardus, hij voegde de daad bij het woord, drukte de kopie weer in het hoesje van de bieb en heeft zelf een origineel achterkantje
Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen
Verwijderd
Neh, even zonder dollen nooks. Je hebt groot gelijk. Egoïstisch gedrag noem ik zoiets!!!
Wat ik een keer had:
CD-tje kopieren, hoesje scannen, dus CD-tray uitelkaar, zitten er twee achterkantjes in. Was dubbel gegaan bij het assembleren. Scheelde dus weer scannen.
Verwijderd
Anyway...zou het wel dus een hele minne streek vinden als "back-uppers" de originele cd's zouden gaan houden...
Verwijderd
Wat hebben jullie een geheugen
Maar goed, wat doe je als de beschermlaag van je cd beschadigd is? Ik zou niet proberen met een stift op de onderkant te gaan schrijven want de laser heeft veel moeite om hierdoorheen te kijken. Als je de stift er weer af wilt hebben moet je een schuursponsje of een aggresief middeltje gebruiken (afhankelijk van inktsoort)
Wat wel een goede oplossing is, is om autowas te gebruiken. Bijvoorbeeld Turtle wax. Hiermee smeer je de oneffenheden dicht waardoor je een gladder oppervlak hebt. Wrijf het goed op met een zachte doek en je hebt meer kans dat de cd het weer doet.
Wees maar trots op je vrienden...
AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec
Verwijderd
Als ie aan de onderkant zit:
Dan pak ik altijd wat koperpoets en dan ga ik er zachtjes overheen wrijven. Nu komen er een heleboel krasjes op. Niet schrikken !!
Pak daarna wat zilverpoets. Hiermee wrijf je de krassen eruit. Et voila.
Doe dit niet honderd keer op dezelfde cd, maar het heeft tot nu toe bij iedere kras geholpen. Ik heb het zelfs een keer met een originele Adobe GoLive CD gedaan. Dat zegt wel iets over het vertrouwen wat ik in dit systeem heb.
-- Ammo