[Outlook 2000] HTML wordt niet geconverteerd

Pagina: 1
Acties:

• RedCellNL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-04-2024
Goedemiddag,

Ik krijg bestellingen binnen via onze website, nu bevatten die mailtjes met de informatie HTML code.
Via Outlook Express en POP3 werkte het perfect, werd goed geconverteerd en alles kwam duidelijk op het scherm.

Echter, met SMTP en Outlook 2000 zie ik de harde HTML code en deze wordt dus niet geconfigureerd. Dit is natuurlijk lastig lezen..

Ik heb al op GOT gezocht op HTML en Outlook maar de meeste topics gaan over verzenden. Daarnaast heeft Google me niet gebracht wat het probleem op kan lossen.

Misschien dat jullie me een zetje in de goede richting kunnen geven.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Met SMTP kan je geen mail ontvangen client side, dus ik gok dat je met Outlook 2000 ook bedoelt dat het via POP3 gaat? :)

Verder - kan je van andere gebruikers wel HTML mail ontvangen? Zo ja - is het vermoedelijk zo dat je website gewoon op de verkeerde manier mails verstuurt naar jou :)

• RedCellNL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-04-2024
Voorheen ging het met Outlook Express via POP3. Tegenwoordig met Outlook 2000 en SMTP (exchange).

Hoe kan het zijn dat Express wel HTML en Outlook 2000 geen HTML kan lezen ??

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je dan htmlweergave wel aan staan? En als je dat bericht in een kladblok plakt, een .html van maakt, werkt het dan wel?

Exchange doet MAPI praten met de clients trouwens. SMTP wordt enkel gebruikt om mail bij een server aan te bieden, en servers praten dat ook met elkaar. Misschien op de server of met een .mst iets gelocked?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:38

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik denk dat het aan de mailtjes ligt. Een html mail is meer dan een plain text mail met html code erin. Er moeten ook de juiste headers in staan. Het ene mail programma 'ziet' dat het om html gaat en zet de boel om. Het andere programma heeft meer een 'het is plain text dus je krijgt plain text' instelling.

Ik denk dat je dus misschien even moet kijken naar het script dat de mails maakt.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Inderdaad. Kijk even naar de volledige inhoud van een mailtje (dus niet zoals het in OL te zien is, maar zoals het door bijv. een POP-connector wordt aangeboden). Misschien een foutieve header zodat de HTML niet als zodanig wordt herkend?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1