Toon posts:

Netwerk problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel zijn we bezig hier met een interne verhuizing. Nu werd de router van de benedenverdieping naar de 1e verdieping verplaatst.

Omdat ik net wat draad te kort had, hebben we besloten de router toch maar tijdelijk onder te laten staan. Ik heb alles weer precies in de oude staat terug gebracht, maar het werkt ineens niet meer :@
Alles is doormijzelf dubbel gechecked en door mijn pa ook nog eens...

Nu dacht ik dat het misschien aan de router lag, en deze heb ik fijn opnieuw reset in opnieuw ingesteld...Ik krijg automatisch een IP adresje van de router door, maar ik heb nog steeds geen internet verbinding (DNS error)... Wanneer ik aanlog naar de router, dan geeft deze de melding dat er Gateway onbereikbaar is (ik weet niet wat dat inhoud!!)

Ook zie ik op de kabelmodem geen up- of downloadactiviteiten..

een ander opmerkbaar feit is, is wanneer ik aanlog naar mijn eigen netwerk, er op het tabblad "Netwerkverbindingen" ineens een internetgateway pictogram verschijnt!. Voor de duidelijkheid, ik ben nu op een onbeveiligdnetwerk van de buren of zo aangelogd :) (zo heb ik dus wel internet)

Weten jullie wat er zich hier afspeelt en waar het probleem ligt??

Groeten,

Roel

Verwijderd

post hier je ipconfig /all eens, wellicht komen we dan verder.

Verwijderd

Topicstarter
IP adres: 192.168.123.107
subnetmasker: 255.255.255.0
Standaard gateway: 192.168.123.254 <--- volgens mij zit hier de fout
DHCP server: 192.168.123.254
DNS server: 192.168.123.254

DHCP ingeschakeld...

volgens mij zit de fout bij de gateway, maar hoe je dit dient op te lossen weet ik niet. Jullie?

[edit]bij mij moet de gateway 192.168.1.254 zijn

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2005 14:00 ]

Verwijderd

192.168.123.254 is het ip-adres van je router die je ook dit IP-adres geeft. Je ipconfig lijkt me dus in orde

Als je in je webbrowser http://192.168.123.254 intypt zou je op je router moeten komen.

Verwijderd

Topicstarter
dat doet ie ook...daar heb ik ook alles volgens de handleiding goed ingesteld..

maar ik kom gewoon niet het internet op :(

Verwijderd

lijkt er dan op dat er iets niet goed is tussen je modem en je router. (of is dat 1 apparaat?)

kan je eens kijken wat er gebeurd als je direct een PC aan je modem knoopt?

• bvk007
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 22:32
Als je in je router kijkt, krijg je dan wel een ip adres van je kabel modem (let op, deze is compleet anders dan het 192.x.x.x adres wat je hebt), dat zal ergens bij dynamic ip staan of bij wan oid.

suc6

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04 17:14
192.168.123.254 is het default adres van sitecom (en wellicht ook andere) routers (heb er net zelf eentje geinstalleerd).

Heb je handmatig je internet verbinding weer aangezwengeld? Voor zover ik heb gezien dhcp't de router niet automatisch op de WAN poort, wat tot gevolg heeft dat je pc wel een ip adres krijgt van de router, maar de router geen ip adres van je provider.

Kijk even of je bij het openingsscherm van je router een ip adres hebt staan. Anders moet je eens op renew klikken.

edit: mocht dat niet werken zou het kunnen dat je provider alleen een specifiek mac adres doorlaat en het mac adres van je router is gereset.

[ Voor 14% gewijzigd door walterg op 04-11-2005 14:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
kan de router je ook al een IP adres geven zonder dat deze echt fysiek aan de kabelmodem is aangesloten??

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ja zonder probleem, je router is namelijk ook dhcp-server en kan dus ook zonder internetverbinding je een ip-adres geven. Dus eerst eens je verbinding tussen router en modem controleren....

Verwijderd

Topicstarter
ga ik dat eens doen :)

ook dat mocht niet baten...dan denk ik dat mijn netwerkkabeltje het ineens begeven heeft :(

of mijn modem is naar de klote...mijn pa heeft langere netwerkkabel gekocht en daar zelf de doosjes aan de uiteinden gezet, volgens mij is dit niet goed gebeurd en heeft de modem een oplawaai gekregen of zo :(

nou ja, eerst maar eens nieuwe netwerkkabel kopen dan maar :)

*kan dicht*

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2005 15:19 ]

Pagina: 1