Beveiligde download ( na 1x downen niet meer toegankelijk )

Pagina: 1
Acties:

• 666AnGeL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
Ik zoek een manier om het volgende voor elkaar te krijgen.

Na inloggen een gebruiker de mogelijkheid geven een file te downloaden,
nadat de file (correct) gedownload is , de mogelijkheid intrekken.
Dus zeg maar max. 1x downloaden.

Ik heb nu de file achter een htaccess geplaatst, maar als de user
de inlognaam+pass doorgeeft aan anderen kunnen anderen het dus ook zo downloaden.
ik kan het helaas niet op ip of dergelijk restricten, is er een andere mogelijkheid voor?
( heb oa. al op hotscripts gekeken )

Verwijderd

Je hebt de user toch in je database staan? Daar kun je aangeven welke bestanden hij al heeft gedownload door deze aan een andere tabel te koppelen met de filenames... Oid :).

• wizzkizz
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-12-2025

wizzkizz

smile...tomorrow will be worse

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 13:41:
Je hebt de user toch in je database staan? Daar kun je aangeven welke bestanden hij al heeft gedownload door deze aan een andere tabel te koppelen met de filenames... Oid :).
idd en dan de betreffende files buiten je wwwroot zetten en alleen via een scriptfile (php, asp oid) aanbieden. dan moet dat lukken lijkt me

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.

Verwijderd

wizzkizz schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 13:43:
[...]

idd en dan de betreffende files buiten je wwwroot zetten en alleen via een scriptfile (php, asp oid) aanbieden. dan moet dat lukken lijkt me
Ja idd moet je er wel nog een phpscriptje achterhangen, maar dat heeft ie volgens mij wel. En niet vergeten idd buiten je wwwroot te zetten anders heeft het nog weinig zin :+.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:39

Gerco

Professional Newbie

Geef je gebruiker een download ticket en controleer dat voor het downloaden. Genereer dus een random nummertje en maak een link op deze manier: http://jouw.website.tld/file.php?ticket=ahfhdfdjkhfalshfas

Die ticket sla je ergens in een database op en gooi je weer weg op het moment dat de link gebruikt wordt. Op die manier maak je eenmalig geldige downloadlinks. Mocht de download mislukken, kan je gebruiker gewoon een nieuwe ticket aanvragen met zijn username/password en krijgt hij weer een eenmalig geldige link.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!