Toon posts:

HDD faillure

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb de laatste tijd problemen met mijn hardeschijf.

De computer moet soms 5x opnieuw opstarten voordat ik eindelijk in Windows terecht kom. Als de computer dan is opgestart reset 'ie zich soms automatisch.

Het gaat om een Maxtor 120 gb Hdd.

Ik heb al chkdsk uitgevoerd en mijn hdd gedefragmenteerd maar hij geeft nog steeds problemen.

Is er misschien een tooltje die je hdd controleert en eventueel fouten repareert?

Alvast bedankt.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ja, op de website van Maxtor. www.maxtor.com, Powermax. Dat staat nl. in de OM FAQ / Beleid

[ Voor 78% gewijzigd door Guardian Angel op 04-11-2005 13:08 ]

ARME AOW’er

• DarkJack
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-12-2022
idd op de maxtor site, Maxblast heet het geloof ik.

Eventuele foutmeldingscodes van de diagnose noteren! Die zijn namelijk nodig om een RMA aan te maken bij Maxtor.

Verwijderd

Topicstarter
Dan ga ik daar even kijken, bedankt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 13:05:
De computer moet soms 5x opnieuw opstarten voordat ik eindelijk in Windows terecht kom. Als de computer dan is opgestart reset 'ie zich soms automatisch.

Het gaat om een Maxtor 120 gb Hdd.
En waarom denk je dat dit veroorzaakt wordt door je HD? :?
Zou een zwakke voeding, slecht ram geheugen, corrupte drivers, etc ook niet de oorzaak kunnen zijn?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 13:11:
[...]
En waarom denk je dat dit veroorzaakt wordt door je HD? :?
Zou een zwakke voeding, slecht ram geheugen, corrupte drivers, etc ook niet de oorzaak kunnen zijn?
Vast wel maar een HD testen sluit iets uit. Gaat iets makkelijker en sneller dan de items die jij geeft.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Voeding heb ik getest en Geheugen is ook goed, heb memcheck uitgevoerd.

Ben nu stap voor stap aan het kijken wat de oorzaak kan zijn ;)

En als de pc zich reset maakt de HDD een raar geluid, daarom denk ik de hdd.

Alleen heb ik denk ik een probleem, mijn FDD is ook kapot :'( Kan Powermax niet uitvoeren denk ik nu ofwel? Heb nooit de behoefte gehad mijn FDD te vervangen aangezien ik 'm toch bijna nooit gebruik.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2005 13:23 ]

Verwijderd

Ok, dan is het goed.
Het leek erop dat je nogal snel voorbarige conclusies trok en misschien wel je tijd zou verspelen door je teveel op 1 enkel onderdeel toe te splitsen.

Je zou overigens moeten uitvinken dat Windows bij een fout opnieuw opstart. Dan krijg je in plaats daarvan een BSOD, waar je misschien wel wat wijzer uit wordt ;)

Een memtest geeft overigens niet altijd uitsluitsel. In de zomer had ik soortgelijke problemen met mijn pc. Uiteindelijk nieuwe ram-latje gekocht en alles werkte weer perfect. Tijdens een memcheck werd echter geen enkele fout gevonden...

@Guadrian Angel: Duurt het bij jou dan zo lang om even een ram-latje te verwisselen? Of vind je dat misschien te moeilijk :P

Zo een rare tik hoorde ik ook vlak voor een BSOD, dat wil dus niet zeggen dat je hd nr de ruk is. Nevertheless, het kan nooit kwaad om hem te testen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2005 13:30 ]

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:16
Heb ik ook gehad met zo een schijf, correspondentie met de maxtor helpdesk over gehad, op hun advies back-up gemaakt van mijn belangrijke data en opnieuw gepartitioneerd met fdisk, tot nu toe geen problemen meer gehad.

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 13:21:

Alleen heb ik denk ik een probleem, mijn FDD is ook kapot :'( Kan Powermax niet uitvoeren denk ik nu ofwel? Heb nooit de behoefte gehad mijn FDD te vervangen aangezien ik 'm toch bijna nooit gebruik.
Is jouw CDROM drive nog in orde? Zo ja, download UBCD, daarin zit ook Powermax :)
Voor de rest is het inderdaad een FAQ-zaakje. Zie linkje van Guardian Angel.

[ Voor 9% gewijzigd door BalusC op 05-11-2005 00:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 00:41:
[...]

Is jouw CDROM drive nog in orde? Zo ja, download UBCD, daarin zit ook Powermax :)
Voor de rest is het inderdaad een FAQ-zaakje. Zie linkje van Guardian Angel.
Bedankt! Ga 'm zo ff branden en testen :D

S.M.A.R.T. status is trouwens OK dus hopelijk wordt ik hier wat wijzer van.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2005 12:44 ]

• SjoZ
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

SjoZ

SF-powerrrr!

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 13:21:

En als de pc zich reset maakt de HDD een raar geluid, daarom denk ik de hdd.
Als de reset wordt uitgevoerd door je OS dan wordt je harddisk uitgeschakeld en hoor je bij veel disks een duidelijke 'klik'.

Weet je zeker dat je geen bluescreen krijgt eigenlijk ?

Verwijderd

Topicstarter
SjoZ schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 13:11:
[...]

Als de reset wordt uitgevoerd door je OS dan wordt je harddisk uitgeschakeld en hoor je bij veel disks een duidelijke 'klik'.

Weet je zeker dat je geen bluescreen krijgt eigenlijk ?
Ik heb aangevinkt dat de computer automatisch opnieuw opstart. Als dat uit is gevinkt krijg ik idd een bleuscreen met wat gebrabbel waar ik niet veel wijzer van wordt. Foutmelding op google invoeren geeft maar 1-2 pagina's zonder info.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2005 13:51 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 13:51:
[...]

Ik heb aangevinkt dat de computer automatisch opnieuw opstart. Als dat uit is gevinkt krijg ik idd een bleuscreen met wat gebrabbel waar ik niet veel wijzer van wordt. Foutmelding op google invoeren geeft maar 1-2 pagina's zonder info.
Fijn dat je dat gebrabbel even met ons wil delen. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Pagina: 1