[XP] Retail versie omzetten naar OEM versie

Pagina: 1
Acties:

• dimane
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-12-2025
ik heb de search al gebruikt maar kon er niet veel over vinden.
ik heb hier een pc staan met windows xp erop, maar nu is het probleem dat hier een retail versie van windows xp opstaat. hij wil die veranderen in de oem versie die erbij zit.
maar die serial is anders, en met een gewoone key-changer kun je dit niet veranderen omdat de key van oem anders is want daar staat oem in.

nu kan in windows natuurlijk wel opnieuw installeren maar dit is niet de bedoeling.
zijn er nog oplossingen hiervoor?

alvast bedankt!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 08:51

FastBunny

Give it the Works !

Waarom zou je een retail versie die je al hebt willen veranderen in een OEM code? een OEM versie mag alleen geinstalleerd zijn als deze bij het systeem is aangeschaft, kun je beter de retail laten staan.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• dimane
deze zat er ook bij maar ik werk bij een bedrijf waar ze computers repareren en deze pc moest opnieuw worden geinstalleerd.
maar hij had de software er niet bijgegeven.
dus hebben we een retail versie erop gezet.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

En dus ben je illegaal bezig en kan je opnieuw beginnen om het in orde te maken ;)

OEM != retail, zie ook de eerdere topics hierover.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• dimane
ow foutje het moest gewoon voor dit systeem maar dit was een tijdelijke oplossing

[ Voor 130% gewijzigd door dimane op 04-11-2005 13:03 ]