Toon posts:

slecht beeld samsung plasma

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb de samsung pv.... serie plasma tv gekocht(42inch). in de winkel gaf de tv een mooi strak beeld. Nu hij thuis hangt vind ik de kwaliteit slecht. ik heb ook zo'n samsung digitale decoder van casema aangeschaf. en ik zie weinig verschil tussen analoog en digitaal. weet iemand hier instellingen voor? hij is aangesloten via een goede scartkabel (monstercable). kan het liggen aan het feit dat ik in een flat woon?(slechte ingang omdat de kabel al verdeelt is onder alle flatbewoners?
zou het schelen als ik voor de decoder een analoge versterker hang?
tips en ideeen zijn welkom.
m.v.g.

jasper

• D4Skunk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-10-2025

D4Skunk

Kind of Blue

Hoe is de kwaliteit als je je pc/dvd aansluit ?

Verwijderd

Heb je het model van de muur daar.. of nieuw uit de doos?
Probeer hem eens op een dvdspeler.
En wat is slecht?
Dat is namelijk een relatief ruim begrip ;)

Verwijderd

Topicstarter
dvd kwaliteit is wel ok. hij is wel nieuw uit doos.
tsja slecht is idd een ruim begrip. het is niet onwijs slecht, maar ook zeker niet zoals het hoort !!!

Verwijderd

Misschien een foto maken met een digitale camera en hier posten?

Hoe groter de tv hoe meer ruis in het signaal gaat opvallen; wat had je hiervoor?

Verwijderd

Topicstarter
hiervoor had ik ktv. en was t beeld prima. maar zou t helpen als ik er een analoge versterker voor zou plaatsen?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:56
Ik zou eerst de bekabeling nakijken.
Goede kabel (Hischmann Koka799 of Belden H125 ofzo), goede stekkers (hirschmann ofzo) en goede wand/verdeel dozen (Hirschmann of Tratec oid) helpen echt veel.

[ Voor 3% gewijzigd door FatalError op 08-11-2005 12:01 ]

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:16
Zo'n digitale box is geen verbetering heb ik al vaker gezien. Analoge versterker versterkt ook de ruis in het signaal.

zou indd eerst proberen met betere cai kabel en stekkers.

Het beeld in de winkel. Was dit gewoon antenne? Of dvd? of sat?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:56
Toen we n paar jaar geleden n Philips LCD tv kochten was het zo uit de doos ook even schrikken, maar na n hoop instellingen aanpassen was het beeld n flink stuk beter.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Twilight
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-12-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 12:39:
Hallo,

ik heb de samsung pv.... serie plasma tv gekocht(42inch). in de winkel gaf de tv een mooi strak beeld. Nu hij thuis hangt vind ik de kwaliteit slecht. ik heb ook zo'n samsung digitale decoder van casema aangeschaf. en ik zie weinig verschil tussen analoog en digitaal. weet iemand hier instellingen voor? hij is aangesloten via een goede scartkabel (monstercable). kan het liggen aan het feit dat ik in een flat woon?(slechte ingang omdat de kabel al verdeelt is onder alle flatbewoners?
zou het schelen als ik voor de decoder een analoge versterker hang?
tips en ideeen zijn welkom.
m.v.g.

jasper
Beetje offtopic; Ik heb ook de combinatie samsung plasma + samsung decoder gehad, maar daar was het beeld veel trager dan het geluid wat vreselijk irritant is.

www.nanon.nl

Verwijderd

Topicstarter
op de plasma zelf, heb ik niet echt instellingen kunnen vinden die het beeld kunnen verbeteren, hooguit het contrast e.d. maar daar schiet je niet veel mee op. het geluid is wel ok, en dr zit geen vertraging tussen. je zou verwachten dat zo'n digitale decoder het beeld echt optimaliseerd. kan het ook liggen op welke ingang je hem op de tv aansluit? welke scart?

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Met wat voor scartkabel sluit je de decoder aan.

Hoe ver zit je van de TV af.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Topicstarter
Afstand tot de tv is ong. 3 meter. lijkt mij net aan genoeg. het probleem met het beeld is dat sommige stukken "blokkerig worden". dit zou toch niet mogen met digitale tv?.
Ik gebruik zo'n monster scartkabel van 60 euro, dus daar mag het ook niet aan liggen.

Verwijderd

MarcoZ20 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 12:05:
Zo'n digitale box is geen verbetering heb ik al vaker gezien. Analoge versterker versterkt ook de ruis in het signaal.

zou indd eerst proberen met betere cai kabel en stekkers.

Het beeld in de winkel. Was dit gewoon antenne? Of dvd? of sat?
waar heb je het over man, digitaal signaal... kwaliteit is echt SUPER goed
het is namelijk aan of uit, hehe - hij doet het wel, en je hebt goed beeld - of hij doet het niet.

klaar als een klontje.

-edit
@jasper27: ik heb momenteel die sagem doos nog van casema staan, die samsung word 1 dzer dagen toegestuurd. dus wdbt. kan ik je geen advies geven.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2005 12:49 ]

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 12:43:
Afstand tot de tv is ong. 3 meter. lijkt mij net aan genoeg. het probleem met het beeld is dat sommige stukken "blokkerig worden". dit zou toch niet mogen met digitale tv?.
Ik gebruik zo'n monster scartkabel van 60 euro, dus daar mag het ook niet aan liggen.
Afstand is krap maar kan (bij plasma). Kabel is zeker goed.
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 12:47:

waar heb je het over man, digitaal signaal... kwaliteit is echt SUPER goed
het is namelijk aan of uit, hehe - hij doet het wel, en je hebt goed beeld - of hij doet het niet.

klaar als een klontje.
Dit is niet waar. Op het moment dat het bronsignaal te zwak is, treedt inderdaad het effect op wat jasper omschrijft: blokkerig beeld. Nou heb ik dit vaker gehoord over Casema, dus ik weet niet of het aan de bekabeling in de flat ligt of aan het zwakke Casema signaal. Zoek maar eens op GoT en Google naar "casema" in combinatie met "blokkerig" en je vindt redelijk wat.

Wat je in elk geval kan doen is je bekabeling van de muur tot aan de decoder controleren. Is de kabel goed of is het het goedkoopste Gammakabel? Zelfmontagestekkers? Zo ja, raken de beide polen elkaar niet? Etc. Als dat niet helpt, vraag eens rond bij je flatgenoten over hoe hun kabelsignaal is. Anders kan je altijd nog Digitenne van KPN nemen. Casema zuigt echt heel erg.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Captain Pervert schreef op maandag 14 november 2005 @ 15:23:

Op het moment dat het bronsignaal te zwak is, treedt inderdaad het effect op wat jasper omschrijft: blokkerig beeld.
Op tft en plasma vallen compressie-artifacts gewoon veel meer op door het hogere contrast,
dus zenders met een (te) lage bitrate worden gewoon blokkerig als de tv het verder niet bewerkt.

Verwijderd

nee nee nee,

indien het bron signaal van bijv uit de meterkast naar je decoder te kwak is,
dan probeert de decoder van het signaal DAT hij krijgt, nog een mooi digitaal beeld te maken.
Maar doordat er delen slecht aankomen vult hij dit op met blokvormige stukjes.
Ik heb dit ook weleens gehad met TV@Home omdat de kabel er niet goed in zat. Even de kabel aandrukken het het was weer goed. Dus het lijkt me wijs dat jij je antenne nakijkt, en mogelijk vervangt, en van degelijke plugjes voorziet. Dan ben je in ieder geval van de blokvorming af. Verder is het digitale signaal zoals het is perfect. En zou het net zo scherp moeten zijn als je dvd. Dus wat betreft dat, lijkt het me wijs om in de instellingen te kijken van je tv en je decoder.

• bruutone
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-02 09:14
Ik heb zelf een lcd tv en was het ook aan het overwegen, maaaar....

Hoe kan een signaal over een scartkabel (=analoog) digitaal zijn. Het is een beetje een broodje aap verhaal naar mijn mening. Ik ben bij Staffhorst geweest en die technicus raadde het mij gewoon af vanwege mijn lcd scherm. Het is wel beter beeld, maar niet zoveel beter dat je blokjes/ruis geheel weg is.Dit vanwege het nog steeds brakke bronsignaal met enorme compressie.

Ik heb nu de standaard rtv kabel via mijn pc icm mediacenter. Je kan dmv filters een hoop verbeteren al zul je natuurlijk nooit DVD9 kwaliteit evenaren, laat staan HDTV.

Als ze nu eens HDTv op de markt gaan brengen, dan koop ik het meteen, want dat is wel ff andere koek. Download nu regelematig serie's en films op 1080i kwaliteit >> dat moet je dus hebben =)

Dus: of een satelliet of gewoon nog heel lang wachten op hdtv.

[ Voor 6% gewijzigd door bruutone op 16-11-2005 15:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm,
vanaf mn tv kan ik weinig instellen. wellicht kan ik mn plug en kabel vanuit de muur verbeteren door ze te vervangen voor een betere kwaliteit. volgens mij is het nu zo'n standaard kabeltje met een bouwmarkt plug erop.
het ene kanaal lijkt er ook meer last van te hebben dan de andere, metname veronica is zeer korrelig.

• bruutone
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-02 09:14
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 19:18:
hmm,
vanaf mn tv kan ik weinig instellen. wellicht kan ik mn plug en kabel vanuit de muur verbeteren door ze te vervangen voor een betere kwaliteit. volgens mij is het nu zo'n standaard kabeltje met een bouwmarkt plug erop.
het ene kanaal lijkt er ook meer last van te hebben dan de andere, metname veronica is zeer korrelig.
Ja, zo'n kant en klaar kabel is waardeloos. Ik kan je Hirschmann pluggen aanbevelen en natuurlijk een goede kabel >> kost wel wat, maar weg is iedere storing. Succes ermee!
Pagina: 1