Ik ben bezig met een simpel tekenprogramma, en op dit moment met de klasse die een plaatje moet gaan opslaan (elk vierkant/rondje etc is een appart object). Dit is de code die daarvoor zou moeten zorgen:
Nu gebeurd er HELEMAAL niets... ook geen exceptions...ik krijg wel netjes voor elk object in mn console "een object toegevoegd".
edit: Als ik ipv de gegevens van het fildialog schermpje gewoon een bestandsnaam in de code zet, gaat het wel goed....
edit2: andere code verwijderd, doet er niet echt meer toe...
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| public void schrijf(String naam) { FileOutputStream fos; try { fos = new FileOutputStream("naam"); ObjectOutputStream oos = new ObjectOutputStream(fos); for (Object tool: canvas.geefLijst()) { oos.writeObject(tool); System.out.println("een object toegevoegd"); } oos.close(); } catch (FileNotFoundException e) { System.out.println("Bestand niet gevonden"); e.printStackTrace(); } catch (IOException e) { System.out.println("Iets IO-igs niet gelukt..."); e.printStackTrace(); } |
Nu gebeurd er HELEMAAL niets... ook geen exceptions...ik krijg wel netjes voor elk object in mn console "een object toegevoegd".
edit: Als ik ipv de gegevens van het fildialog schermpje gewoon een bestandsnaam in de code zet, gaat het wel goed....
edit2: andere code verwijderd, doet er niet echt meer toe...
[ Voor 77% gewijzigd door CrisT op 04-11-2005 14:22 ]
Nederlandse Civilization community DutchCiv.nl