Verbinding erg wisselvallig met Linksys USB adapter

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Specs: Linksys WRT54G Router, Linksys USB Wireless-G adapter (v4), Automatische DHCP.

Probleem:
Op willekeurige momenten loopt de computer vast (freeze) waardoor ik alleen nog maar kan rebooten. Dit gebeurt alleen als ik alleen de USB adapter gebruik om verbinding te maken. Als ik echter een fysieke netwerkkabel erbij gebruik richting de router, blijft de draadloze verbinding vrolijk de hele dag levend? Geen freezes, of wat dan ook. (Er worden echter niet veel data over de draadloze verbinding verstuurd.)

Geprobeerd:
-Alleen drivers geinstalleerd (zonder Linksys progs). Gevolg: verbinding springt aan/uit, continue. Niet echt veel beter dus.
-Progs Linksys geinstalleerd, zowel voor aansluiting adapter (formele werkwijze) als erna. Geen resultaat.
-Windows Zero Configuration aan/uit, geen resultaat.
-Channels 1,6,11 idem.
-Linksys gemaild, geen gehoor. :(

Linksys forum, veel zelfde problemen, één voorbeeld: http://www.linksysinfo.or...ums&file=viewtopic&t=8577

Dan hier maar een topic openen, iemand?

[ Voor 3% gewijzigd door Roamor op 04-11-2005 14:19 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-04 08:04

BHQ

Wat voor chipset / usb controller heb je?

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Yapser schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 03:05:
Wat voor chipset / usb controller heb je?
Bedankt voor je reply, maar ik heb de oplossing al gevonden. ;)

Ik had gisternacht een bijzonder verhelderend gesprek met ene Rogér uit Nigeria, van het Linksys forum. Dus er komt niet alleen spam/scam vandaan.

Oplossing voor de mensen die hier via de search terechtkomen

Naast de 2.0.2.0 drivers, moet je ook de bijgeleverde setup gebruiken, niet die op de CDRom. Ik had dus alleen de drivers via apparaatbeheer geupdated, dat was dus fout.

Verdere settings: WZC aan, Channel 11, Drivers 2.0.2.0 en bijgeleverde progs Linksys geinstalleerd.Download

[ Voor 6% gewijzigd door Roamor op 05-11-2005 13:47 ]