probleem met mdf/mds bestanden..

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poppek
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-10-2024
Ik heb al veel gewerkt met mds/mdf images en dat ging altijd zonder problemen maar nu in ene keer krijg ik een foutmelding als ik nog maar een map open met een .mdf of .mds bestand..
Als ik een map open met zo'n bestand in krijg ik een foutmelding die zegt: "In explorer.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten." In zo'n kotje mee rapport verzenden en niet verzenden op, alsk die foutmelding dan wegdoe sluit ij explorer.exe en die map mee dien image in en dan na een paar seconden start explorer.exe weer maar die map niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88197

Computer al gescand op virussen/spyware/adware etc. etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-05 15:16

Phreak

KTM SuperDuke

Ik heb dit verhaal nu 3x doorgelezen en nog steeds heb ik moeite om je verhaal te begrijpen.

Volgens mij probeer jij een map te openen waar die 2 file's in staan.
Op het moment dat jij zo'n map opent dan crashed explorer.exe?
Het lijkt me dat je een probleem hebt met je bestandssysteem.
Wat voor bestandssysteem heb je? NTFS of FAT32?
Heb je chkdsk al een keer gedraait?
Dit kan je doen via start, uitvoeren, cmd.
In het zwarte dos scherm tik je in "chkdsk c: /f"
Je moet dus het station aangeven waar het probleem zich op voor doet.

Noobmeter WoT: Froekie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
poppek schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 12:22:
Ik heb al veel gewerkt met mds/mdf images en dat ging altijd zonder problemen maar nu in ene keer krijg ik een foutmelding als ik nog maar een map open met een .mdf of .mds bestand..
Als ik een map open met zo'n bestand in krijg ik een foutmelding die zegt: "In explorer.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten." In zo'n kotje mee rapport verzenden en niet verzenden op, alsk die foutmelding dan wegdoe sluit ij explorer.exe en die map mee dien image in en dan na een paar seconden start explorer.exe weer maar die map niet..
Translation:

Ik heb veel gewerkt met MDS/MDF images en dat ging tot nu toe altijd zonder problemen, maar tegenwoordig kamp ik met het zeer teleurstellende probleem dat ik een foutmelding krijg wanneer ik een map open waarin een dergelijk bestand zich bevindt.
De foutmelding die op mijn scherm verschijnt luidt: "In explorer.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten." Zodra ik het venster met 'Rapport verzenden' en 'Niet verzenden' wegklik sluit de computer het explorer.exe proces en de map met het MDS/MDF bestand wordt gesloten.
Luttele seconden hierna herstart explorer.exe maar wordt de betreffende map niet heropend.

[ Voor 3% gewijzigd door Rone op 04-11-2005 13:36 ]

PC1: 9800X3D + RTX 5080
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-05 15:16

Phreak

KTM SuperDuke

Bedankt voor de vertaling r00n. _/-\o_

Ik had het dus toch wel goed begrepen.
Dan blijf ik erbij dat het misschien een bestandssysteem probleem is.
Scan de boel even met chkdsk.

Noobmeter WoT: Froekie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat denk ik idd ook nu... MDF's zijn meestal vrij groot, dus als de hdd niet helemaal goed is, kan het daarom wel fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poppek
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-10-2024
hmm ij zegt 144780kb in beschadigde sectoren.. dus tzal da wel zijn zeker.. kank ervoor zorgen dat ij geen bestanden meer in die sectoren zet of zo? of kank mijn harde schijf in de vuilbak smijten? tis nen maxtor diamondmax 10 200gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

poppek schreef op zondag 06 november 2005 @ 21:10:
hmm ij zegt 144780kb in beschadigde sectoren.. dus tzal da wel zijn zeker.. kank ervoor zorgen dat ij geen bestanden meer in die sectoren zet of zo? of kank mijn harde schijf in de vuilbak smijten? tis nen maxtor diamondmax 10 200gb
Zou je nogmaals kunnen overwegen om normaal Nederlands te praten? Het idee is dat jij je vraag duidelijk formuleerd zodat we je eventueel kunnen helpen. Als we moeite moeten doen om je vraag ook nog eens te vertalen of uberhaupt te begrijpen kun je enige inhoudelijk reacties al snel vergeten. Pas je post dus nog even aan zodat deze wel onder de noemer ABN valt

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

offtopic:
@Spider: formuleert ipv formuleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biatch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-04 22:33
Na lang zoeken ben ik eindelijk een soortgelijk probleem tegengekomen. Ik heb hetzelfde probleem als de topicstarter (na duidelijke vertaling ;) ) Ik heb chkdsk uitgevoerd en het type disk dat ik heb is NTFS 200 Gb met 2 partities. Windows draait op mijn andere 80 GB HD.

Verder geeft cmd dit aan:

Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\***>chkdsk d: /f
The type of the file system is NTFS.
Volume label is Films, Music, Progje's.

CHKDSK is verifying files (stage 1 of 3)...
File verification completed.
CHKDSK is verifying indexes (stage 2 of 3)...
Index verification completed.
CHKDSK is verifying security descriptors (stage 3 of 3)...
Security descriptor verification completed.

102398278 KB total disk space.
82033056 KB in 5974 files.
3252 KB in 440 indexes.
0 KB in bad sectors.
77434 KB in use by the system.
65536 KB occupied by the log file.
20284536 KB available on disk.

4096 bytes in each allocation unit.
25599569 total allocation units on disk.
5071134 allocation units available on disk.

Ik heb met 3 verschillende versies waarin .mdf programmatypen staan problemen. 1 op DVD, 1 dezelfde versie op DVD maar dan op de harde schijf, en 1 andere versie.
Mounten met DT en alcohol120 lukt niet ik krijg dan een error. Ook als ik in de map kom waar het bestand instaat krijg ik error. Weet iemand een oplossing?? Ik zal zo eerst eens hitman pro erover gooien.
Systeem :
AMD XP2400+
6600 GT
1x 200 GB HD -> 2 partities van 100 GB
1x 80 GB HD -> draait win xp sp2 op
beide schijven zijn van maxtor 7400 rpm

bedankt alvast

[ Voor 4% gewijzigd door Biatch op 02-12-2005 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biatch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-04 22:33
Ik ben zelf al uit het probleem gekomen. Ik post dit bericht voor mensen die in de toekomst problemen ondervinden met mdf bestanden. Haal alle mountable programma's van je pc af zoals antiblaxx deamon tools alcohol120%, herstart je pc en verwijder vervolgens het foldertje van antiblaxx in je x:/program files want met de uninstall in control panel haal je niet alles weg. Installeer vervolgens de nieuwste alcohol120%. Probleem was hierdoor bij mij opgelost.
Succes
Pagina: 1