Website met terugbel/remotebeheer functie

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• struik978
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-08 12:01
ik wil een website bouwen dat als de klant op onze website kijkt en het niet snapt dat wij zijn scherm kunnen overnemen en dat de klant kan meekijken. we willen geen VNC of andere RDP installeren. Wie weet wat???? Weet dat KPN zoiets heeft, maar die vertellen niks.

Daarnaast willen we graag dat de klant zijn telefoonnummer kan ingeven en dan automatisch teruggebeld wordt... maar gaat voornamelijk over de meekijk functie.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tsja, dat wordt dan remote beheer met PC anywhere. Die ondersteunt namelijk wel terugbellen / inbellen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 11:57
Wil je helemaal geen software bij de potentiele klant geinstalleerd hebben ?
Daarin zijn hackers trouwens vast ook geinteresseerd :-D

• struik978
dat bedoel ik niet ..... mensen die op onze website kijken moet geen software hoeven te installeren zoals vnc / pcanywhere enz .....

Bij kpn hebben een site... daar geef je je telnr in en dan wordt je terug gebeld en kan men zien wat jij op hun website ziet zonder daarvoor iets te installeren..................

MAAR WAT IS DAT???? WELKE SITE TOOLS GEBRUIKEN ZE HIERVOOR.
DAT WIL IK WETEN

• struik978
ik weet dat t bestaat
Modbreak:Laat het schoppen van je topic in het vervolg achterwege tot 24 uur na de laatste reply

[ Voor 70% gewijzigd door Spider.007 op 04-11-2005 12:45 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:34
Op de makkelijke manier kun je van alle bezoekers in een database loggen op welke pagina ze zitten en waar de muiscursor zich bevind (javascript).
Dan kun je bij jullie kant een pagina bouwen welke de betreffende pagina ook inlaad, en een GIFje van een muisaanwijzer op de betreffende positie plaats. Erg vloeiend zal het echter niet lopen.

Dan zul je moeten gaan kijken naar een client/server opstelling met bijv Java.

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
je hoeft niet zo lopen kicken hoor.

waarschijnlijk loggen ze gewoon je ip ofzo, en dan geven ze dat door met sessies, en dan kunnen ze zien welk ip nr welke pagina aan het bekijken is? en aan de hand daarvan een java viewer ? maar zoals hierboven al is genoemd, dat gaat echter nooit werken, tenminste niet soepel.

Waarvoor wil je het precies gebruiken dan?

ik snap geen drol van wat je nou precies wilt, wat heb je zelf al gevonden?

[ Voor 25% gewijzigd door XippIX op 04-11-2005 12:34 ]

Verwijderd

schreeuwen is echt niet nodig hoor, we snappen het zo ook wel...

Maar je geeft nu al aan dat de KPN kan zien wat jij op hun WEBSITE aan het doen bent. Ze kunnen echt niet in je computer kijken zonder extra software en toestemming (hoop ik ;) ).

Verwijderd

Het zou te doen zijn met Javascript... Identificeer je gebruiker laat hem steeds posten waar hij zich bevindt en browse met hem mee. Je bekijkt dus niet het scherm van de gebruiker, maar bekijkt waar hij zich bevindt op jou pagina. Vervolgens kan zou je die data over je site kunnen leggen bij je backoffice en je hebt een systeem dat ongeveer doet wat je wilt.

Verwijderd

Bij kpn hebben een site... daar geef je je telnr in en dan wordt je terug gebeld en kan men zien wat jij op hun website ziet zonder daarvoor iets te installeren..................

MAAR WAT IS DAT???? WELKE SITE TOOLS GEBRUIKEN ZE HIERVOOR.
DAT WIL IK WETEN
Bedoel je geen Switchpoint?

Verwijderd

Log alles van de laatst opgevraagde pagina die je naar de klant stuurt.
plaats die log in een database of iets dergelijks
als de client naar het callcenter belt, toon je aan de operator een scherm met wat die persoon als laatste pagina heeft opgevraagd.

Klaar is kees.

Kijk wel naar performantie, en wanneer je iets logt. Bijvoorbeeld alleen loggen als de persoon is ingelogd.

Verwijderd

XippIX schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 12:33:
ik snap geen drol van wat je nou precies wilt, wat heb je zelf al gevonden?
Volgens mij wil hij klanten helpen met het navigeren over hun internet site.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Met dit topic kunnen wij ook helemaal niets; alhoewel de vraag wel interessant is, is de manier die jij schetst onmogelijk; zonder software kun jij niet zien wat iemand die op jouw website zit precies ziet; je kan hoogstens IP addressen gaan koppelen aan serverlogfiles. Dat is echter geen functionaliteit die standaard bestaat of ergens wordt aangeboden voorzover ik weet :) Ik stel voor dat je ook even Policy: Alle regels die op het forum gelden gaat doorlezen voor wat meer tips over het openen van topics en het reageren daarin :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• struik978
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 12:42:
[...]

Volgens mij wil hij klanten helpen met het navigeren over hun internet site.
Klopt dat wil ik ja.
Maar moet mischien iets gaan doen met de JAVA ....

• struik978
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 12:42:
Log alles van de laatst opgevraagde pagina die je naar de klant stuurt.
plaats die log in een database of iets dergelijks
als de client naar het callcenter belt, toon je aan de operator een scherm met wat die persoon als laatste pagina heeft opgevraagd.

Klaar is kees.

Kijk wel naar performantie, en wanneer je iets logt. Bijvoorbeeld alleen loggen als de persoon is ingelogd.
de klanten zijn wel ingelogd op de website ja, dus ze zijn uniek.
Maar ik weet weer wat meer ... bedankt voor jullie reactie, en een fijn weekend allemaal ;)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

UltraVNC heeft een singleclick versie die zoiets mogelijk maakt. En iirc NAT-tooltjes voor als de mensen achter NAT zitten.

Maar inderdaad zou je ook zelf een Java of ActiveX iets kunnen maken die iets dergelijks doet, maar dan geinitieerd vanuit de gebruiker (en dus ook achter NAT bereikbaar).

Terugbellen is iets heel anders en ik denk ook lastiger. Wat is jullie budget voor dit soort tools?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• struik978
F_J_K schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 13:02:
UltraVNC heeft een singleclick versie die zoiets mogelijk maakt. En iirc NAT-tooltjes voor als de mensen achter NAT zitten.

Maar inderdaad zou je ook zelf een Java of ActiveX iets kunnen maken die iets dergelijks doet, maar dan geinitieerd vanuit de gebruiker (en dus ook achter NAT bereikbaar).

Terugbellen is iets heel anders en ik denk ook lastiger. Wat is jullie budget voor dit soort tools?
Geld speelt in dit geval geen rol...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Speelt geen rol :?

Geef dan een ton euro aan KPN en ze komen met veel plezier hun oplossing ook bij jullie neerzetten.

edit:
Oftewel: dat geloof ik niet ;)

Maar is de VNC manier die ik noem dus geen optie?

[ Voor 30% gewijzigd door F_J_K op 04-11-2005 14:34 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
http://www.networkstreaming.com/supportdesk.htm

Client (gebruiker) installeerd een 400k groot tooltje en jij als supportmedewerker kan de pc beheren, met toestemming van de client.
Pagina: 1