Beste Aankoop SLI?

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

• Johann0r
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-07 08:35
Ik wil nu een SLI samenstelling maken, maar ik zit te twijfelen, wat is de beste aankoop om lang vooruit te kunnen, voor niet al te veel geld. Ik zat zelf te denken aan een

XFX GeForce 6800 256MB (PCI-e, 2x DVI), PVT42PUDF7

Dan kan ik over een jaar nog zon kaartje erbij kopen en dan ben ik weer aardig up to date denk ik. Ik denk dat dit zoiezo langer meegaat als 2 x een 6600GT. Wat is jullie mening hierover?

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

Stel eens wat meer voor.

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Hoe moeten we weten of SLI goed is voor je of niet wanneer je niet bv je systeemspecs neer zet??

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 18:31
als je nog 1 of 2 maanden kunt wachten kun je ook voor een 7800 GT ( x ) gaan die wellicht een stukje duurder is maar waar je veel langer mee kunt doen en ook in sli kan :)

• Nico K.
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-04 09:14
Ja graag systeem spec's, denk dat je ook wel voor de 6800GT/Ultra kan gaan want die zakken nu behoorlijk in prijs.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-08 15:43

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Johann0r schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 12:18:
Dan kan ik over een jaar nog zon kaartje erbij kopen en dan ben ik weer aardig up to date denk ik. Ik denk dat dit zoiezo langer meegaat als 2 x een 6600GT. Wat is jullie mening hierover?
Over een jaar kun je waarschijnlijk niet meer zo'n identieke kaart kopen. Dus wellicht is dat niet zo handig. Wellicht is het gewoon beter dat geld over een jaar dan weer in de nieuwe generatie kaart te stoppen.(en je huidige 6800 2e hands te verkopen) Die is dan waarschijnlijk ook weer 2x zo snel als je 6800 nu. (en in ieder geval sneller dan 2x6800, want het snelheidvoordeel van sli wordt vaak overschat)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-08 11:48

Griffin

Is mythical

^^ with hem hierboven.
Als je SLI wilt moet je beide kaarten op zelfde tijd (kan wel week tussen zitten) maar zorgen dat ze exact het zelfde zijn.
wacht je 1 jaar zijn ze niet het zelfde en werkt het dus niet.

dus kan je 2x 6600GT erin doen.
of 2x een 6800 GT of NU erin doen.

Verwijderd

Griffin schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 12:49:
^^ with hem hierboven.
Als je SLI wilt moet je beide kaarten op zelfde tijd (kan wel week tussen zitten) maar zorgen dat ze exact het zelfde zijn.
wacht je 1 jaar zijn ze niet het zelfde en werkt het dus niet.

dus kan je 2x 6600GT erin doen.
of 2x een 6800 GT of NU erin doen.
De nieuwste drivers van nVidia (sinds 8x.xx) ondersteunen "mixed vendor sli", wat betekend dat je niet meer exact dezelfde bios hoeft te hebben voor sli.

Zie ook: "nVidia maakt SLI met twee verschillende merken mogelijk"

Voor het overige hangt het van je budget af of een bepaalde kaart al dan niet interessant voor jou is. Er zijn kaarten van €400,- die zijn aan te raden, of kaarten van €100,- dus kijk eens in de pricewatch en naar verschillende reviews.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2005 13:00 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Lees even wat reviews en je kan deze vraag zelf beantwoorden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.