Toon posts:

[XP] Licentie Code kwijt, wel nog orginele CD*

Pagina: 1
Acties:
  • 555 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben tijdens de verhuizing mijn Windows XP Proff SP2 Licentie verloren, nou weet ik dat er een LEGALE manier is om deze weer te kunnen bemachtigen, maar weet ik niet meer hoe, ik wou alles opnieuw installeren in mijn nieuwe woning, maar oops. waar is mijn Licentie hoes..? kennelijk is hij ergens tussen geraakt, of met het vuil mee gegaan, graag wil ik dit op een goede manier afhandelen, ik kan wel aan een licentie code komen, maar zo wil ik niet werken.

moet ik gewoon met microsoft bellen? of..??

Ik heb op de microsoft site gezocht, maar kon zo snel niets vinden.

Ik heb dus de orginele (NIEUWE) cd van XP proff. (bij mijn nieuwe computer verkregen) maar het papiertje met de code ben ik kwijt.

Wie kan mij helpen.

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:43

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Als het goed is heb je hem dan ook moeten activeren via Microsoft je zou hun een belletje kunnen geven hierover

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Gewoon ff met Microsoft bellen?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-11 08:04

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Er zijn wel tooltjes te vinden om je product key uit je huidige Windows installatie te halen: [google=windows xp product key finder]. Ik zou persoonlijk echter deze tools niet vertrouwen, omdat je niet precies weet wat ze doen en vaak van minder betrouwbaar uitziende websites komen.

Microsoft heeft dit trouwens op zijn site staan:
Q. What if I have lost my license / COA / OEM CD?
A: If you have lost any / all components of your license ownership documentation:

* Lodge a police report immediately
* Keep the rest of the license ownership components safe i.e. receipt, user manual etc
* Fail-proof solution is to re-purchase the necessary component (if applicable) or a new license
Tops Microsoft Licensing Myths and Facts: What if I have lost my license / COA / OEM CD?

Een telefoontje naar Microsoft zou dus de uitkomst moeten bieden. Aangezien jij kan aantonen dat jij de oorspronkelijke eigenaar bent, zal het niet zo'n probleem zijn.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-12 15:09

grimson

domeingrommer

Ik heb dus de orginele (NIEUWE) cd van XP proff. (bij mijn nieuwe computer verkregen) maar het papiertje met de code ben ik kwijt.
Nou .. hmm...

Meestal wordt bij een NIEUWE PC ... een OEM versie geleverd van Windows.. en ja..
Bij deze OEM versie MOET een sticker op je PC geplakt zijn met o.a. de CD key!
http://www.microsoft.com/piracy/YourPC_COA.mspx

Op de CD staat of het een OEM of RETAIL versie is;

Dus;
Of je hebt een illegale/incomplete versie gekregen (dus geen sticker erbij).. originele CD stelt niet veel voor . sorry. Het is de licentie die telt.
Of je hebt een retail versie van WindowsXP 'gekocht' en dan inderdaad het doosje kwijtgeraakt..

Kijk maar voor meer info op deze site:
http://www.microsoft.com/resources/howtotell/nl/default.mspx

[ Voor 9% gewijzigd door grimson op 04-11-2005 12:28 ]

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de computer Zo gekregen met installatie, maar alles moet dus er openieuw op, doordat er allemaal rotzooi op staat, waardoor hij nu gewoon niet meer wou opstarten, helaas ben ik al in de setup en heb station C al geformateerd. (D en E) niet. en ik heb idd geen sticker op mijn computer, misschien even na vragen bij de leverancier, daar zou het ook verkeerd zijn gegaan, ik had al de boekjes etc in een mobo-doos gekregen. alles bij elkaar, maar daar zit het niet tussen :o alleen het papieren hoesje met de CD. maar nu je dat zo zegt zou het daar wel fout gegaan zijn.

Ik zal even contact opnemen met de computer zaak waar ik hem vandaan hebt. (via internet)

Alvast bedankt.

- EDIT -

Na ff verder zoeken, heb ik het boekje gevonden van waar de sticker normaliter op zit, voordat hij op de pc geplakt word, hier zit hij ni meer op.. heb alleen mijn licentie van Win 2000 prof weer gevonden :S (gelukje bij ongelukje)

- EDIT -

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2005 19:48 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je licentie sticker niet op je PC zit geplakt, is je licentie niet eens geldig :)

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:16
Als het de XP is die bij je PC zat, dan zal MS je niet helpen, omdat die sticker op je pc had moeten zitten.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Afgezien van het feit of je de licentiesticker wel of niet op je PC hebt...

Met het kleine programma Magic Jelly Bean kan je van MS Windows XP en MS Office je installatiekey achterhalen van degene die op je PC is geinstalleerd. Heb het bij kennissen meerdere keren goed kunnen gebruiken ["tja....die zou toch hierbij moeten zitten..."]

Mijn persoonlijke ervaringen zijn dat veel bedrijven de sticker niet op de computer plakken, maar gewoon in het pakketje documenten stoppen.

Na gebruik en installatie moet je uiteraard wel je Windows opnieuw activeren!

Edit:
Oh sorry, ik zie dat je Windows al hebt verwijderd. Dan gaat dit proggie niet werken
Tenzij je je schijf recovered en dan het proggie laat lopen... Succes nog

[ Voor 47% gewijzigd door Black Piet op 05-11-2005 10:22 ]

Mooooooeeeee......

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-12 08:43
Black Piet schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 10:12:
Agezien van het feit of je de licentie wel of niet op je PC ziet...

Met het kleine programma Magic Jelly Bean kan je van MS Windows en Office je installatiekey achterhalen die op je PC staat [En nee...dit is geen zooi]. Heb het in het verleden meerdere keren gebruikt.

Je moet uiteraard wel je Windows opnieuw activeren!
Hij heeft al geformateerd, dus terughalen is er niet bij ;)
ff de rest lezen he _/-\o_

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Stomme vraag maar plakt de licentie niet op de achterkant of de onderkant van de PC? Gewoonlijk plakt de sticker ergens vanboven of opzij vanboven maar ik heb al computers gezien waar het op de meest bizarre plaatsen hangt. Een keer zelfs aan de binnenkant :/

Verwijderd

Naai het bedrijf eraan wat je windows geleverd heeft. Zij hebben een illegale windows geïnstalleerd schijnbaar. Of het niet goed gedaan. Dan krijg je van microsoft gratis een nieuwe :)

Verwijderd

Topicstarter
Was het maar waar, ik denk dat het ergens los tussen moet liggen, (misschien tussen een boekje ofzo) maar ook aan de binnenkant, onderkant, bovenkant of achterkand, geen sticker.. maar idd. in de binnenkant willen ze ook nog wel eens doen. ze zeggen dat ze de sticker er los bij gegeven hebben, bij het boekje van de OEM versie. (CD-Boekje-Sticker) heb er 2 van de 3 dus.. ff verder zoeken, misschien komt 't nog boven water.

iig. bedankt.

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-10 11:15

BruT@LysT

Fear and Loathing

Erg slechte zaak, die sticker hoort op je kast te zitten.
Heb je hem wel eens goed onderzocht? wie weet zit ie wel ergens aan de binnenkant? of aan de onderkant van de kast?

In de periode dat ik zelf in een winkel stond pc's te bouwen zou het echt belachelijk zijn geweest om die code niet ergens vijlig aan te pc te bevestigen, en dat was niet echt een winkel waar altijd eerlijk gehandeld werd en waar de klantvriendelijkheid ook al niet voorop leek te staan... Daarom ben ik er ook snel weer weg gegaan, maar hoe dan ook werd er wel juist omgesprongen met licenties.

Ik zou maar snel even contact opnemen met je PC boer...

Verwijderd

Topicstarter
Hier nog ff een berichtje, ik heb de code gevonden op een backup CD van mijn HD. waar ik het in een document heb gezet, dus heb de serial alweer, alleen tjah, volgens mij is het nog niet goed genoeg. nu ik de serial heb gevonden, maar niet de sticker, kan ik dan gewoon naar ms bellen, en zeggen van ik ben mijn sticker kwijt? maar dit is mijn serial, en dit is mijn CD (product key) of breng ik mezelf in een moeilijke situatie? ik hoop dat na verder zoeken nog wel een stickertje boven komt, maargoed.. misschien moet ik me anders maar sssst houden.? kheb me key iig weer.

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 20:41:
Hier nog ff een berichtje, ik heb de code gevonden op een backup CD van mijn HD. waar ik het in een document heb gezet, dus heb de serial alweer, alleen tjah, volgens mij is het nog niet goed genoeg. nu ik de serial heb gevonden, maar niet de sticker, kan ik dan gewoon naar ms bellen, en zeggen van ik ben mijn sticker kwijt? maar dit is mijn serial, en dit is mijn CD (product key) of breng ik mezelf in een moeilijke situatie? ik hoop dat na verder zoeken nog wel een stickertje boven komt, maargoed.. misschien moet ik me anders maar sssst houden.? kheb me key iig weer.
Compleet kosher is het niet maar ik zou gewoon de sticker proberen te zoeken en als je die niet vindt gewoon je key doorgebruiken. Microsoft geeft trouwens geen support voor OEM licenties dus je moet zoiezo bij de leverancier van de OEM licentie zijn.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-12 17:01
Bij sommige leveranciers kan je dat vragen zodat niet mensen de key overschijven voor thuisgebruik. Het moet dan wel via een assettag aangegevens zijn dat de licentie intern is geplakt.

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11 20:02

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Als je een Pc koopt bij de PC-Boer "om de hoek", wordt 9/10 keer de sticker los geleverd in het doosje.
Dus de sticker hoeft niet op de PC geplakt te zijn. (moeten is iets anders dan doen)
1. De sticker is je licentie. De OEM licentie is namelijk voor je PC en niet overdraagbaar
(gelijk het antwoord voor velen: bij retail is dit niet het geval)

2. Nee, je kan Microsoft niet bellen. Alleen de leverancier

3. De leverancier had de sticker op de kast moeten plakken. Deze heeft dit niet gedaan en handelt dus in strijd met de voorwaarde van Microsoft.
op basis hiervan zou hij/zij een nieuwe licentie moeten verstrekken.
(door zijn fout kon je de sticker kwijtraken. daarom is het een sticker, zodat je deze niet kwijt kan raken :( )
Maar recht hebben is wat anders dan recht krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Ah. okey. dat wist ik niet.. nagoed. als ik de sticker ni vind deze dagen, moet ik dat maar ffies bespreken met de leverancier...

is er ook ergens waar ik dat kan ophalen? (een link)

Tot zover bedankt!!

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:20

x-man

Proud newbie!

Ik heb een sticker maar geen cd bij m'n laptop. Hoe zit het nu? Kan ik gewoon een random windows cd nemen?

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

• Admiral Freebee
  • Niet online
x-man schreef op zondag 06 november 2005 @ 09:06:
Ik heb een sticker maar geen cd bij m'n laptop. Hoe zit het nu? Kan ik gewoon een random windows cd nemen?
Het is de licentie die telt en niet de CD zelf. Je kan een Windows CD gebruiken waarvoor je een licentie hebt. Heb je bijvoorbeeld een licentie voor Windows XP Home dan mag/kan je geen Windows XP Pro CD gebruiken.
Pagina: 1