Toon posts:

[2000] Na hernoemen computer sporen uitwissen van oude naam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Windows 2000 Server, deze is onderdeel van een werkgroep (geen domein). De computer is na installatie van naam veranderd (My Computer -> Properties -> Network Identification -> Properties). Nu zijn er nog sporen van de oude naam, onder andere in registersleutels en bijv. gebruikersnamen als IUSR_OUDENAAM.

Vraag 1: Zijn er mensen bekend met eventuele problemen die dit op kan leveren?
Vraag 2: Als je (zoals ik, perfectionist) je ergert aan dergelijke inconsistenties, kun je dan gewoon alle voorkomende oude namen handmatig veranderen in de nieuwe naam, of is dat spelen met vuur?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zomaar antwoord geven op Vraag 2 kan ik niet omdat dit per situatie afhankelijk zal zijn. Als je bv. je IUSR_OUDENAAM renamed zonder IIS te updaten, zal je aan geen enkele website van je PC meer kunnen om maar iets te noemen :)

Kan je wat concreter zijn? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, eigenlijk is het vooral IUSR_OUDENAAM die opvalt, maar in sommige registersleutels komt de oude naam ook nog voor (bijvoorbeeld: My Computer\HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Microsoft\Windows\ShellNoRoam). Ik heb besloten dat ik me niet druk moet maken en dat het waarschijnlijk geen kwaad kan. Eventueel heb ik nog wat security through obscurity :| erbij v.w.b. de IUSR_ account omdat de naam nu moeilijk te raden valt mocht je de computernaam weten.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
iis kan je toch uninstallen (en accounts weghalen en dan weer IIS eropzetten) dan maakt hij netjes nieuwe account aan met je nieuwe naam :)

en voor de rest.. sysprepje draaien, dan krijg je na een herstart weer een nieuwe (mini setup) die alles netjes opruimt.

A wise man's life is based around fuck you