dubio: Onkyo sr503 of Denon 1906

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

• Whizzy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-01 20:18
Hoi.

Ik ben na een tijdje zoeken en informatie opvragen tot deze 2 receivers gekomen om mijn oude te vervangen. ik kan ze krijgen voor bijna dezelfde prijs en wat ik nodig had was:

A/B speakers
Multi zone (hoeft niet multi source)
3 optical input
zilvere behuizing
+- 100 watt
Moeten passen (qua klank) bij Magnat speakers, Yamaha werd me afgeraden en Sony ben ik niet kapot van.

nou weet ik niet welke het beste past, de Denon heeft een auto setup met microfoon en kan het video signaal converteren van composite naar svhs. De Onkyo klinkt/past misschien iets beter bij de speakers.

Hebben jullie misschien nog goede/slechte ervaringen met 1 van deze receivers ?

Antal

If it still works, tweak it ! until it is broke.. then start over again..

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Yamaha heeft goede versterkers, ik heb er zelf 1 en ben er zeer over te spreken. :)

Ben je al wezen luisteren?
Op die manier kan je makkelijker een keuze maken dan alleen door testen en ervaringen te lezen naar mijn idee.

• Whizzy
zoals gezegd: Yamaha werd me afgeraden omdat ik Magnat speakers heb.

En ik ben 'nog' niet wezen luisteren maar was benieuwd wat voor ervaringen, misschien niet specifiek met deze uitvoeringen, met Onkyo vs Denon er is.

Verder is me nog verteld bij verschillende audio zaken dat qua klank beide ongeveer gelijk zijn. dus ik probeer nu de extra features, tekortkomingen tegen elkaar op te wegen.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
wat heb je eraan om video composiet om te zetten naar svhs, de kwaliteit wordt er toch niet beter van?

• Whizzy
Ik heb nog wat apparaten die alleen een composite uitgang hebben en mijn vorige receiver kon alleen video signaal doorgeven als of: alles comp. was of: alles shvs.

Weet iemand misschien of 1 van beide receivers ook beeld doorgeeft als ie niet aanstaat. ?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:11

voodooless

Sound is no voodoo!

Gewoon gaan luisteren, en niks uitspluiten omdat het wordt "afgeraden". Pas daarna mag je vragen stellen. Is gewoon policy!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

deepspace had dat best wat vriendelijker mogen formuleren, maar er zit wel een kern van waarheid in.

Lees even dit deel door in de policy: Audio, Video & HiFi forum policy - Het regime en je snapt waarom je topic op slot gaat.

succes met je keuze :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.