Transcend geheugen in een DL580g2?

Pagina: 1
Acties:

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-04 17:34
Mensen,

Ik heb hier een Dl580g2 staan met maar 6gb ram. Ben bezig met een uitbreiding te regelen maar de klant verslikte zich in z'n koffie toen 'ie hoorde wat officieel HP geheugen kost. Nou kwam ik ook Transcend geheugen tegen. Ze bieden een 8gb kit aan voor nog geen 1800 euro wat echt enorm veel goedkoper is.

Iemand ervaring met dat spul?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Zit er ecc geheugen in de server?
Zo ja, dan moet je ook ecc geheugen erbij prikken.
Vraag ook na bij hp of de garantie nog blijft wanneer je er ander geheugen erbij prikt.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05 18:45

Gé Brander

MS SQL Server

Garantie is 1 ding, en support is het volgende. Als jij problemen krijgt met die server (OS/Applicatie) en je hebt het vermoeden dat het aan de hardware ligt, dan zal HP eerst gaan eisen dat je het geheugen vervangt door HP geheugen.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Compusmurf
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-08-2024
Ik weet dat het geheugen duur is, maar je moet je wel een paar dingen realiseren.

Als er problemen zijn met het ding en HP moet er aan te pas komen zeggen ze heel snel dat het geheugen er niet in thuis hoort.

En als je officieel Hp geheugen pakt, weet je 100% zeker dat het werkt anders kun je terug vallen op HP en dat kun je met ander geheugen niet.

[ Voor 26% gewijzigd door Compusmurf op 04-11-2005 11:30 ]

http://Compusmurf.xs4all.nl

• Wijnands
Als ik dit lees zie ik dat het gelijk zou moeten zijn:

8GB COMPAQ PROLIANT DL580 G2 SERIES
8GB MEMORY KIT FOR COMPAQ PROLIANT SERVER. (202173-B21)
[Partnr: 202173-B21 / Transcend: TS8GCQ2173]
€ 1,785.00
(2,124.15)
€ 1,713.60
(2,039.18)

De originele 202173-B21 komt op 5800 euro.

Als ik ftp://ftp.compaq.com/pub/...rranty/326132_EMEA_NL.pdf lees dan maak ik daar uit op dat HP niet aansprakelijk is als Transcend geheugen storing veroorzaakt.

Ik denk dat ik de klant ga adviseren om origineel te kopen en dat anders de mogelijke gevolgen voor hem zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Wijnands op 04-11-2005 11:35 ]

Verwijderd

Het feit dat HP loopt te zeuren dat ze enkel hun eigen geheugen ondersteunen maakt alternatief geheugen nog niet slechter. Desnoods ruk je het geheugen er weer uit voordat de HP servicemonteur langskomt. En hoe vaak komt er nu een mannetje van HP langs voor problemen aan je server?

De vraagprijzen voor officieel geheugen zijn gewoon te hoog voor vele MKB bedrijven. Die kiezen dan liever voor goedkoper geheugen en support van de lokale computerboer. Dezelfde toko die ook vaak de hardware mag leveren.

• Rolfie
  • Laatst online: 12:19
We hebben het hier niet alleen over een MKB servertje. Dit is toch een highend server. Dus er zal wel iets op draaien van Exchange of een Database van iets.
Kijk veel geheugen werkt gewoon in deze machine, maar de vraag is wil je het ook... Immers als je server toch crashed voor verkeerd geheuden of onstabiel wordt. Wat is dan het gevolg voor je bedrijf.....

Transcend geheugen ken ik niet, maar als je een alternatie wil voor origineel geheugen, kijk dan eens kaar kingston. Deze supporten HP servers over het algemeen goed. Maar het is en blijft een risico. Ik zou zelf gaan voor origineel HP geheugen, zeker in dit type servers..

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Zakelijk gezien schrijf je die investering in 3 jaar af. Dus dan valt het mee, maar als je server instabiel word door naamloos geheugen en werknemers niet meer kunnen werken omdat die server wederom op een BSOD wordt getrakteerd vanwege dat geheugen.

Moet je eens uitrekenen wat een werknemer kost? Als die server niet meer opkomt omdat je OS te zwaar beschadigd is, of je Exchange niet meer wil starten. En wat voor kosten dat met zich meebrengt. Er zijn onderzoeken geweest hoe lang een bedrijf het uithoud als de IT op zijn gat ligt, meen dat de banken binnen een paar uuur hun faillesement aan kunnen vragen

Goedkoop is duurkoop in dit geval.

Verder eens is met Rolfie in "Transcend geheugen in een DL580g2?" :)

[ Voor 29% gewijzigd door aReaRe op 04-11-2005 12:28 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
weet je, zakelijk gezien moet je nooit geld besparen op werk geheugen van een server

stel dat het geheugen kapot gaat, het kan een drama worden met de hp support, deze is gewoon 100% als je hp geheugen hebt, je hebt dan ook binnen no-time nieuw geheugen en dat is bij -niet-hp geheugen gewoon anders

wij leverden jaren lang kingston geheugen bij servers maar ja, als er dan problemen waren werd je niet vrolijk...

daarbij... je hoeft het niet zelf te betalen...

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-05 16:59

• Rolfie
  • Laatst online: 12:19
daarbij... je hoeft het niet zelf te betalen...
Zo ist, maar ze kijken jouw el aan op het advies. En als jij dan aangeeft dat je ook alternatief geheugen kunt nemen, en de server crashed. Dan is het jouw advies geweest.

Dus gewoon HP geheugen nemen 8) .

• Wijnands
't is een belangrijke database server voor een bedrijf in de autohandel. En die lui zijn blijkbaar op zoek naar een goede deal.

Ik heb ze vertreld wat de risico's zijn met niet-leveranciers geheugen. Ik raad het ze af maar kan het niet helemaal verbieden dus als men het toch wil wil ik op schrift hebben dat ze de risico's begrijpen en accepteren.

Helaas maar 't is niet anders.

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 17:26

gjs

Scoobydoobydoo

Wij hebben een aantal Proliant servers met Kingston geheugen erin. ondermeer een paar DL380G3 met 12Gb. Mocht er een probleem zijn dan haal ik het geheugen er gewoon uit voordat HP langs komt.
Wij hebben ook al een keer een DL360G2 laten servicen door een HP engineer onsite, deze deed gewoon zijn werk, hij merkte alleen wel op dat hij eigenlijk niet aan de Kingston modules mocht komen. Maar hij moest het mobo verwisseln om de onboard nics stuk waren, en dat gaat knap lastig als je niet aan het geheugen mag komen. Hij heeft het dus gewoon netjes allemaal overgezet.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Pagina: 1