Toon posts:

ADSL speedlinq werkt niet.. hellup

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De 1e les hier is goedkoop is duurkoop.

Heb nu geruime tijd adsl van speedlinq (via babyxl/tiscali netwerk) en dat werkte op zich altijd oke tot vorige week donderdag.

Van het een op het andere moment is mijn verbinding verbroken en krijg ik het niet meer aan de praat. Inmiddels heb ik meerdere malen met de helpdesk alle instellingen nagelopen en alles lijkt in orde.

Mijn modem (alcate speedtouch 510) wordt door hun gezien en heeft verbinding. Ik kan mijn eigen ip adres pingen en het adres van de modem ook. Alleen een externe ip kan ik niet pingen. Modem is meerder malen gerest zonder resultaat. Het is geen lokaal hardware probleem daar ik reeds een andere pc eraan heb gehangen en dit had ook geen succes.

Ik heb geen wireless verbinding en de afstand van de kabel tussen modem waar hij mijn huis in komt is max 50 cm.

Heeft iemand hier een idee wat het probleem is en nog fijner zo zijn als ze een oplossing zouden weten. Want die prusters bij speedlinq hebben geen idee en sturen me al een week van het kastje naar de muur. Errug leuk overigens a 70 cent p/min

bedankt voor de hulp

Verwijderd

Topicstarter
overigens ook geprobeerd met firewall en anti-virus gedisabled zonder succes.

Opstarten in veilige modus met netwerk hielp ook niet.

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-02 10:13
Ik denk een dubbele IP lease.
Heb het zelfde probleem ook eens gehad, en gaf de zelfde resultaten.
Bij speedlinq vragen om een ander IP adres.

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-02 14:58
Ik heb zelf speedlinq via BBned en ondervind hier geen problemen.
Ik denk zelf dat er in dit geval niet veel door speedlinq zelf gedaan kan worden maar dat het meer bij de exploitant van BabyXL netwerk ligt.

BTW modem adres ping blijft door de software van het modem toch nog een lokale ping ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal