Toon posts:

iMac G5 ejected CD dondert eruit ?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn gekoesterde iMac G5 heeft sinds gisteren het rare verschijnsel dat CDs die ik "eject" er uit flikkeren. Vroeger bleven ze mooi hangen zodat je ze eruit kon trekken, nu donderen ze met een kleng! op tafel. Niet cool. :(

iemand suggesties / vergelijkbare ervaringen?

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-02 14:51
leg een muismat eronder voor een zachte landing?

• michel_habets
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-04-2021

michel_habets

For we are many

open cd hoes eronder leggen en hopen dat hij goed valt :P

For we are many

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Imac op zn zijde leggen zodat de cd`s naar boven eruit gaan.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:42

Exirion

Gadgetfetisjist

Zo'n Mac heeft ook wel eens z'n dag niet he. Misschien istie morgen weer braaf.

En anders gewoon garantie claimen :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
jaja garantie ... en dan hopen dat ik een nieuwe iMac G5 met camera terugkrijg zeker.. moehaha...sorry.. melig moment.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:42

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 11:25:
jaja garantie ... en dan hopen dat ik een nieuwe iMac G5 met camera terugkrijg zeker.. moehaha...sorry.. melig moment.
Bij onze geweldige lokale dealer mag je al blij zijn als ze je geen tweedehandsje teruggeven ;)

Maar goed, Apple heeft opzich wel goeie support. Je zal 'm echter wel een tijdje kwijt zijn.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wordt een cd normaliter niet vast gehouden door een soort strookje stof? Je zou zelf eens in die gleuf kunnen kijken wat er mis is.

Verwijderd

wil niet lullig doen maar dit is gewoon normaal. had het zelf ook met me g5

en het is vanzelf over gegaan, als je op je eject knopje drukt (of je cd trashed...) moet je hem gewoon ff opvangen, je zult zien.. gaat vanzelf over

(kijk het ff een paar dagen aan... met je hand er voor ; )

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2005 11:32 ]

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hetgeen wat m tegenhoudt van vallen is dat foampje aan de rand van je slot-in. Ik denk dat die een beetje brak/opgerekt is. Gewoon met apple bellen.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:54
Lijkt me verre van normaal dit eigenlijk hoor, wat Math ook zegt. CD's kunnen beschadigd raken door schokken e.d. en het lijkt me dus ook een raar idee dat "het hoort dat de iMac ze laat vallen".

Je iBook/Powerbook doen dat toch ook niet? :p

Liege, liege, liegebeest!

Verwijderd

Zelfde probleem hier.. alleen staat mijn iMac aan de rand van de tafel en die cd's zijn al een paar keer hard op de grond gedonderd... ;)

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 11:25:
Als je Mac minder dan een jaar oud is, bel je je leverancier en vv is het in no time gerepareerd.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:58
is bekend probleem met de oude imacs g5. Even je dealer opbellen en je behuizing wordt gratis vervangen. Ligt inderdaad aan de foamlaag rond het cdslot.

Verwijderd

cailin_coilleach schreef op zondag 06 november 2005 @ 12:53:
Lijkt me verre van normaal dit eigenlijk hoor, wat Math ook zegt. CD's kunnen beschadigd raken door schokken e.d. en het lijkt me dus ook een raar idee dat "het hoort dat de iMac ze laat vallen".

Je iBook/Powerbook doen dat toch ook niet? :p
"Normaal" in de brede zin van de term, oftewel "het gebeurt wel vaker". Om hier maar eens op in te gaan, in een iBook/PowerBook hangt de cd plat en blijft ie steken in de drive zodra ie lichtelijk schuin komt te hangen, terwijl bij een iMac G5 de cd steunt op zijn ronde zijkant en er dus netjes 'uitrolt' bij gebrek aan houvast.

Kwestie van rubber/schuim vervangen te zien krijgen of gewoon je hand ernaast houden om de cd/dvd te pakken als ie eruit komt.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 11:32:
wil niet lullig doen maar dit is gewoon normaal.
Normaal is het niet hoor, die cd's horen vastgehouden te worden door 't randje stof dat er in zit.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Als je er niet blij mee bent geef je hem maar aan mij hoor :+

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2005 05:04 ]

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:06
Wellicht is er iets voor te koop, een mooie iCatch dvd-vanger?
Pagina: 1