Problemen met Mbr?

Pagina: 1
Acties:

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik heb zonet Corel Linux geprobeerd, (Dat is al ongeveer me 10e distro, kom nooit verder zo :)) maar het probleem is dat deze een eigen boot manager heeft.

Ik ben dus bang dat als ik deze partitie waar Corel Linux op staat zomaar delete, de Mbr de bootmanager niet meer ziet en Windows niet meer opstart.

Klopt dat, of is dat een foute gedachte van me? En zo ja, hoe kan ik Corel Linux dan wel verwijderen, en Windows behouden?

Groeten,

Koen

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:27
met je favo partitie progle je linux partitie weghalen (waarom eigenlijk?) en dan van windows flop opstarten, 'fdisk /mbr' intikken en hoppa (assuming w98)

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
Als je de Corel partitie er af gooit werkt je bootmanager nog wel hoor, die staat namelijk in je MBR. (Als Corel tenminste een normale bootmanager als Lilo of grub gebruikt)
Dan kan je nog gewoon nog Windows starten, en met een 'fdisk /mbr' Corel weer van je MBR afgooien.

't handigst is misschien naar Windows booten, 'fdisk /mbr' doen, en dan met Partition Magic je Linux partitie verwijderen (dat kan niet met dos fdisk).
Maar waarom wil je van Linux af? :?

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum