Toon posts:

[MySQL] Read-only

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn werk zitten we al enkele dagen met een zeer hardnekkige storing:

We hebben aan het begin van de week een update uitgevoerd naar MySQL 5.0 omdat er zich (eerst heel sporadisch maar later zeer regelmatig) de melding "Table * is read-only" ging voordoen. We dachten dit mischien op te lossen met deze update.

Na uitvoering van de update werden de problemen alleen maar groter, bij een simpele select query loopt het complete proces vast in MySQL en is dit niet het geval, dan krijgen we keurig een read only error of: "Can't create/write to file 'D:\Prog\mysql\data\tmp\2\#sql_2808_0.MYI' (Errcode: 17)".

Het vreemde aan het verhaal is, we draaien exact dezelfde configuratie op een vele, vele malen oudere server en deze geeft geen elkel probleem!

_/-\o_

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:25
Is genoeg over te vinden hoor..

[ Voor 4% gewijzigd door sig69 op 04-11-2005 11:07 ]

Roomba E5 te koop

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:01

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Heb je er al eens aan gedacht om mysqlcheck te draaien om te zien of er iets mis is met de databases? Hiermee zou je bijv. een corrupte tabel kunnen repareren..
Een update naar een nieuwere versie van MySQL fixt niet automatisch corrupte tabellen ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet wel dat er genoeg over die error is te vinden, maar dat is het probleem niet. de mysql server houd het proces vast op een select query en zolang dit gebeurd kan de pagina waarop de query wordt uitgevoerd niet worden geladen. Soms wordt dan deze fout gegenereerd maar meestal gebeurd er gewoon niets totdat de max execution time is verlopen.

De tabellen die nu in MySQL staan zijn allemaal opnieuw aangemaakt. mysqlcheck levert geen fouten op.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik weet wel dat er genoeg over die error is te vinden, maar dat is het probleem niet.
Hoezo is dat het probleem niet? Wil je die error niet oplossen?

Als welke user draait MySQL en kan die user schrijven naar 'D:\Prog\mysql\data\tmp\2\#sql_2808_0.MYI'?

[ Voor 47% gewijzigd door Olaf van der Spek op 04-11-2005 11:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
draait als intranet_user

Hoe kan ik checken of deze gebruiker rechten heeft tot dit bestand? Alle gebruikers hebben in die map lees en uitvoer rechten. De gebruiker van IIS mag zoiezo schrijven. Werkt MySQL via de system user in windows?

Ik denk trouwens niet dat het aan de rechten ligt want het gebeurd niet altijd.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is niet dat ik niets over de error kan vinden, maar de oplossingen of mogelijke oorzaken die daar gesteld worden is tot nog toe niet onze oplossing ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2005 11:39 ]

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 11:37:
draait als intranet_user

Hoe kan ik checken of deze gebruiker rechten heeft tot dit bestand? Alle gebruikers hebben in die map lees en uitvoer rechten. De gebruiker van IIS mag zoiezo schrijven. Werkt MySQL via de system user in windows?
Eh, je zegt net toch zelf dat MySQL als intranet_user draait?

En als intranet_user geen schrijf rechten heeft is het toch logisch dat je dit soort errors krijgt?

Verwijderd

Topicstarter
de MySQL user is intranet_user. De rechten staan trouwens goed. System kan schrijven in de temp map en MySQL draait als een NT service.

Bovendien krijg ik de fout ook niet altijd.

Verwijderd

Topicstarter
Ok we zijn wat verder gekomen.. het probleem van het vasthouden van opdrachten in MySQL werd veroorzaakt door te weinig indexen. Maar de read-only error blijft bestaan.
Pagina: 1