ATA-133 op ATA-33 MOBO

Pagina: 1
Acties:

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-02 20:14
Ik heb reeds een HDD besteld, 30 euro voor een 40GB maxtor ATA-133..
Ik heb dit gedaan voor een oude PC waar een Intel® BI440ZX moederbord in zit, ik heb niets kunnen vinden over ATA-133 hierop, wel stond er dat een ATA-66 zou werken, maar dan wel op de snelheid van een ATA-33..Geld het ook voor een ATA-133 dat deze dan werkt op ATA-33 snelheid?

Snelheid maakt me niet uit, als het maar werkt..

http://support.intel.com/.../bi440zx/sb/cs-011544.htm

dit zijn de specs...

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• ron_stultiens
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-12-2025
ja dit werkt prima. De schijf zal dan gewoon op ATA33 snelheid draaien. Heb hier thuis nog een Asus P5A staan waarop ook 'maar' een ATA33 controller zit. Hier hangt ook een Maxtor 40Gb UltraATA133 schijf aan en het werkt prima!

Je moet misschien alleen even oppassen dat de bios de schijfcapaciteit wel aan kan. Meestal hebben de wat oudere moederborden een limiet van 32Gb. Dit is wel te verhelpen met een biosupdate!

Mijn Systeem.....

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:17

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ja, volgens mij is ATA-133 backwards compatible :)
Zie in dit topic een kleine uitleg en info: ATA 133 Maxtor

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Dannydekr
Voodooforever schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 10:16:
ja dit werkt prima. De schijf zal dan gewoon op ATA33 snelheid draaien. Heb hier thuis nog een Asus P5A staan waarop ook 'maar' een ATA33 controller zit. Hier hangt ook een Maxtor 40Gb UltraATA133 schijf aan en het werkt prima!

Je moet misschien alleen even oppassen dat de bios de schijfcapaciteit wel aan kan. Meestal hebben de wat oudere moederborden een limiet van 32Gb. Dit is wel te verhelpen met een biosupdate!
ik heb daarop gezocht en zag dat een BIOS voor 1999 dit probleem had, de meeste (op 1 na) van 1999 kan dus wel 40GB+ gebruiken..Maar ik ga denk zowieso een BIOS update doen, kan nooit kwaad

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• Dannydekr
Trouwens , ik heb het zelfde probleem met geheugen? heb hier 128Mbram 133MHZ liggen, Mobo kan maximaal 100MHZ aan, gaat het geheugen automatisch lager lopen?

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:34

Sjaak_Afhaak

Bleh!

yep, ook het geheugen is backwards compatible :)
gaat gewoon werken dus.

Hier staat tekst

• ron_stultiens
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-12-2025
Dannydeman schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 10:36:
Trouwens , ik heb het zelfde probleem met geheugen? heb hier 128Mbram 133MHZ liggen, Mobo kan maximaal 100MHZ aan, gaat het geheugen automatisch lager lopen?
Yep ;)
edit:
oeps..was me iemand voor :P

[ Voor 7% gewijzigd door ron_stultiens op 04-11-2005 10:40 ]

Mijn Systeem.....

• Dannydekr
hehe, mooi zo..

Denk dat mijn stage de komende blij met me is >:) })

Verwijderd

Dat kan prima. Ik heb ook een bord op basis van de 440ZX chipset (Abit ZM-6, dus weliswaar een ander bios, maar globaal zelfde soort bord) en daar draait zowel een 80 GB-schijf als PC133 geheugen prima op - op 100MHz welteverstaan. Het bord kan FSBs van 133 aan op een binnen de specs vallende AGP/PCI divider van 1/2 en 1/4. Helaas gaat mijn Celeron niet zo ver. :(

• Dannydekr
Ik heb wel begrepen dat het bord geen single 256ram module ondersteund? maximaal 2 van 128?

EDIT: ach, ik neem ze gewoon allebei mee, er liggen er hier minimaal 50+ van die DIMMS, ook aan muizen, HDD's en processoren geen bebrek ;)

Maar ik ben ook niet zo evil om meteen alles mee te nemen }) (toch vind ik het een rechtvaarding gezien mijn werk hier en mijn gebrek aan stagevergoeding)

[ Voor 63% gewijzigd door Dannydekr op 04-11-2005 14:33 ]

Pagina: 1