Koude start raadsel

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Royer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-06-2025
Steeds bij het "koud" opstarten 's morgens heeft mijn pc kuren. De ene keer blijft ie in de bios hangen, de andere keer in het opstart scherm van windows. De andere keer vind ie niet 1 harde schijf, de andere keer maar 1.
Na wat zoekwerk op dit forum vind ik een hoop mensen met dit probleem maar er is niet echt een oplossing te vinden. Vaak wordt de voeding als de schuldige aangewezen maar ik heb verschillende voedingen geprobeert en heb momenteel een Enermax 600 watt dus dat lijkt me het probleem niet. Ik heb al verschillende keren de bios geflashed en ook het mobo en de harde schijven al een x vervangen. Probleem blijft. Maar het probleem doet zich al voor in de bios...... Heeft iemand een idee?

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Wellicht kun je, zoals de FAQ aangeeft, wat meer informatie geven. Met name over de specificaties van je systeem. Dan kunnen we wat meer zeggen.

Als het in je BIOS al misgaat kun je denken aan het moederbord, maar soms blijf je hangen in het opstartscherm van windows. Wellicht is er iets mis met je geheugen.
Test het eens met memtest

En heb je al eens een nieuwe windows-installatie gedaan? Ik neem aan van wel gezien het feit dat je je moederbord ook al eens hebt vervangen.

Overigens zou het wel kunnen dat je voeding brak is. Toegegeven, het is een goed merk, en vermogen zat... Maar toch. Misschien heb je het gewoon slecht getroffen.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 20:55
In de bios alles op langzaam booten zetten (quicboot uit zetten).
Alle temperatuur kontroleren en de voltages kontroleren onder belasting.
Harde schijven oppervlakte kontroleren met bijvoorbeeld hdtune.
Indien het nog niet werkt, bios uitprinten(opschijven), dan naar bios default.
Indien nog niet werkt, dan 1 voor 1 alle hardware gaan verwijderen.
Misschien iets met networkboot?

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:44

Maasluip

Kabbelend watertje

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad, alleen bleef de PC nooit in het BIOS startup hangen, altijd bij de Windows startup. Probleem bleek uiteindelijk het geheugen te zijn. Ander geheugen erin en ik heb nooit meer problemen gehad.

Maar het kan alles zijn. Een losse of kapotte IDE kabel zorgt ook wel eens voor hangen in het BIOS scherm.

Signatures zijn voor boomers.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

en

PMG Beleid

Dat je zelf voor een raadsel staat is jammer, maar dat je vervolgens ons ook voor een totaal raadsel stelt door het niet posten van enige specs en het niet doornemen van de Hangen & Opstarten troubleshooter is gewoon jezelf tekort doen. Begin dat voor jezelf op een rijtje te zetten, dan kom je er waarschijnlijk zelf al uit.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.